{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told på varer fra USA.
  • #1   25. apr 2018 Så vidt mig bekendt er det blot de 25% moms og Pest nords import gebyr. Du kan dog og det har man kunne længe risikere at blive opkrævet yderligere 2,7% i told

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2234815 gå ind i katagorien spil, film og legetøj der går du ind i legetøj og derfra ind i fjernstyrede biler - R/C der kan du så beregne det hele.

• #2   25. apr 2018 De 2,7 kan jeg leve med, pest nord er straks værre. Det slipper man vel for hvis man vælger GLS. !?

• #3   25. apr 2018 De fleste fragtfører har en eller anden form for moms og told behandling. Det er jo et lovkrav at de skal kradse ind til staten mig bekendt.
    Så du slipper næppe med mindre at sælger har en ordning hvor de klare alt omkring moms og told behandling på kundens vegne.

• #4   25. apr 2018 Nej det gør jeg nok ikke smiley
    Jeg må se hvad jeg finder på, en ordre på 1500 ender på ca 2300.
    Ikke fedt

• #5   25. apr 2018 Tja se om du kan finde det inde for EU så slipper du for at tænke over det moms og told bøvl.

Dog er varen lille nok så kan du være heldig den ryger gennem nåleøjet. Der er jo nogle som aldrig får taget deres ting i tolden og andre får fandeme taget ALT de køber som har en værdi over de famøse 80 Kr. Som er bagatel grænsen.

• #6   25. apr 2018 Ja jeg tænker lige en ekstra gang inden jeg putter i kurven smiley

• #7   25. apr 2018 Hvis du handler en del i USA eller regner med at købe flere dele/Større ting så kig på https://www.shopusa.com/youshopweship/denmark/ det er ikke helt dumt, og her tænker jeg ikke kun på pest nords exorbitante told dummebøde.

Mht. GLS og de andre firmaer virker det lidt tilfældigt om de opkræver told eller ej. Jeg har handlet en del med USA pga min damp vane og nogle gange gør de, andre gange gør de ikke. Det er et terningekast.

• #8   25. apr 2018 Lige præcis Martin

De håndtere alt det fims med told og moms for kunden det er bare at betale ved kasse 1.

• #10   25. apr 2018 Host host.. Har tit via ebay, bedt sælger ændre salgspris og post pris, så salgspris kom under 80kr. At fragten så var. Hmmm prissat danske standarter er en anden sag

• #11   25. apr 2018 Det lyder smart, men også besværligt hvis man regelmæssigt skal købe mindre stumper til vedligehold. Ved ikke om jeg går den vej, men tak for tippet smiley

• #12   25. apr 2018 Er det ikke ups og fedex som klarer fortoldningen gebyrfrit ?
    Porto er så lidt dyrere ved dem men de er sku hurtige til at levere.

• #13   25. apr 2018 Det tror jeg faktisk du har ret i Henrik.

Hvad angår at sælger ændre kost priser osv. det er ikke alle der vil være med til dette slet ikke etablerede store firmaer. Du får næppe Amain eller Tower Hobbies til at fuske med prissætningen. Men det skader jo ikke at spørge den pågældende forhandler.

• #14   26. apr 2018 post nord fortolder for staten dvs told&skat

160 kr i gebyr for fortolkningen.

20% af vares pris til told&skat.

Så køber du noget for 100 kr.
    Og det bli'r taget i tolden..

Så hapser postlort 160 i gebyr

Og så skal der 20 kr til told&skat.

Dvs regningen er på 180 kr fra postlort som skal betales inden de frigiver pakken..

Med mindre man kan bevise at man på magisk vis har betalt langt mindre via. faktura eller screenshot af ordre bekræftitilsen og maile dem beviset plus pakke nr. smiley

• #15   26. apr 2018 henrik m

Med mindre man kan bevise at man på magisk vis har betalt langt mindre via. faktura eller screenshot af ordre bekræftitilsen og maile dem beviset plus pakke nr.

det passer så ikke helt for bestilte en vare en i italien og han fik den sent til mig fra asien og den blev taget i tolden og jeg slap ikke for tolden selv om jeg kunne bevise at jeg købte den ved en italiener da den stadig var sendt fra asien var der ikke noiget at gøre

• #16   26. apr 2018 Det er fordi den kommer direkte fra Asien, altså UDEN for EU. Så har man bare at hoste op med slanterne hvis man vil have sin vare.
    Handler man hos en forhandler inden for EU og de ikke har varen på lager men kan/vil få den sendt direkte fra Asien til din dør så skal man være vaks ved havelågen og forlange at de får varen hjem til dem selv FØR de sender den til dig.
    Ja det tager længere tid men så undgår man at ryge i alt det moms og told bøvl.

• #17   26. apr 2018 Henrik M, dansk moms er på 25% ikke på 20%, som allerede nævnt af en anden i aller første svar.

• #18   26. apr 2018 Altid se. "Item location". Ikke altid den er ens med hvor sælger er fra...

• #19   26. apr 2018 Hey.

Lige købt "noget" i US noget rc udstyr til + 900 dkr. (215 dkr i fragt) kassen vejede 11 kg!
    Fik det sendt med GLS via Tyskland, der var ikke noget told på.
    Det tog ca. 20 dage for shipping. det var sgu' fint.
    Købt/betalt via ebay.com

• #20   27. apr 2018 Hej Martin N

Det er ikke straf-told/-moms der kommer på, blot told og moms, ligesom ved al anden import til EU.

Når det er skrevet, er jeg da helt enig i at man straffes hårdt ved internet-indkøb uden for EU. Hvis man rejser ind i EU med fly, eller skib fra bl.a. USA, er bagatelgrænsen for afgiftsberegningen 3250,- kr, med andre transportformer (er nok ikke lige fra US, men andre lande uden for EU smiley ) 2250,- kr. Til sammenligning er bagatelgrænsen ved internetkøb, 80,- kr for moms-beregningen og 1150,- kr før fragt, ved told-beregningen. Hvilket jeg personligt finder ganske urimeligt.

Og nej der er ikke andre regler, alt efter hvilken transportør der fragter varen. Blot er nogle dygtigere og mere nidkære, til på Statens vegne at opkræve moms og told. Og det er transportøren som fastsætter prisen for at opkræve disse afgifter, og her er der forskel på prisen, hvilket for PostNords vedkomne er helt i top med 160,- kr.

Ved ikke om ebay har et system hvor man afregner afgifterne, ved betaling af sit køb, men Amazon har et sådant system, og min erfaring er det fungerer upåklageligt.

Dit eksempel med indkøb for 1500,- kr, der er vareværdien over 1150,- kr, så skal der betales told. Tolden beregnes af både vareprisen og fragten, dernæst skal der betales moms af vareprisen, fragten samt toldafgiften. Slutteligt lægger transportøren sit gebyr oveni for disse beregninger, og opkrævningen til dig. Så det kan hurtigt blive dyrt at spare.
    Regnestykket må komme til at se ud som følger;
    Vare; 1500,- kr.
    Fragt; 200,- kr.
    I alt; 1700,- kr.
    Toldsats; 2,7% 1700 x 1,027 = 1745,90 kr.
    Moms; 25% 1745,9 x 1,25 = 2182,40 kr.
    PostNord gebyr; 160,- kr. + 2182,40 = 2342,40 kr.

Mht. toldsats kommer det an på hvordan transportøren klassificerer varen.

Skulle dine varer mod forventning blive leveret uden told-/moms-beregning, er du mig bekendt selv pligtig til at melde dette til SKAT, gad vide hvor ofte den mulighed bliver brugt smiley

• #21   27. apr 2018 "Carsten U

Skulle dine varer mod forventning blive leveret uden told-/moms-beregning, er du mig bekendt selv pligtig til at melde dette til SKAT, gad vide hvor ofte den mulighed bliver brugt smiley "

Shhhh. Hehe smiley

• #22   28. apr 2018 Jeg ville gøre det hver eneste gang. Virkelig, det ville jeg altså, pis jeg kan ikke engang holde masken på skrift smiley

Kommentér på:
Told på varer fra USA.

Annonce