{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

dan a
dan a
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 22

Bil Går ud {{forumTopicSubject}}

Efter en masse besvær med at få alle dele og regn skulle jeg ud og køre med min første nitro bil i dag.

Da jeg startede tog bilen rigtig mange omdrejninger i tomgang, så mange at den lige frem kørte frem ad. Rodede en del med de forskellige skruer, men det gik helt galt, havde vist blandet nogle ting sammen.

Jeg er kommet frem til her bagefter at der er 3 skruer på min Kyosho PureTen (gx-15 motor) og jeg skal åbenbart kun bruge 2 af dem, en til tomgangen, og en til når der bliver givet gas, er det rigtigt forstået?

Inden jeg stoppede i dag, pga. regn fik jeg den startet mange gange, men den gik ud efter 4-5 sekunder - er det bare pga. forkert indstilling af diverse skruer? Det virkede som om den ikke fik benzin, jeg kunne nemlig holde den gående et par sekunder længere ved at trykke på "pumpen" og er det normalt med små dråber/fugt i den slange fra benzin tanken til udstødningen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil Går ud
  • #1   11. jul 2007 enden har du ikke kørt den tilk, ellers får den ikke nok luft eller brændstof

• dan a
    dan a Tilmeldt:
    jul 2006

#2   11. jul 2007 Den er ikke kørt til, for den kan jo ikke stå i tomgang. Så jeg skal bare skrue lidt mere
    ?

• #4   11. jul 2007 Du skal bruge 3 skruer.

1 til tomgang
    1 til lov speed (bruges mest til at juster hvor meget den skal spise)
    1 til high speed (bruges til at juster temperturen)

Der SKAL være luft i slangen fra udstødning til tank. Udstødningen blæser jo tryk i tanken så den for nitroen op i motoren smiley

Dit problem er at motoren ikke er justeret.

http://www.fj-hobby.dk/RC_Nitromotor.html

• dan a
    dan a Tilmeldt:
    jul 2006

#5   11. jul 2007 Bo N: Det er en helt ny bil.

Kim P: Er du sikker? har læst på nettet at min motor ikke har en lov speed skrue, men en, der tager sig af det hele, manualen nævner heller ikke noget om den skrue.

Jeg er godt klar over der skal være luft i slangen, men der er væske i også. Ikke meget, men en smule, men det er vil bare fordi den var indstillet forkert, så den fik for meget brændstof så?

• dan a
    dan a Tilmeldt:
    jul 2006

#6   11. jul 2007 I følge manualen er der 3 skruer:

Idle Adjustment Screw
    Needl Valve
    Idle Mixture Screw

• #7   12. jul 2007 idel mixture screw er din low speed neadel den justere den blanding mellem tomgang og op til 1/3 del åben gaspjæld.

• dan a
    dan a Tilmeldt:
    jul 2006

#8   12. jul 2007 Nu fik jeg endelig gang ved at give en lille smule gas. Da jeg havde trillet stille rundt med den i 5 min, knækkede den slange der skaber tryk i tanken af. Så nu skal jeg til at sende bilen tilbage, eller bide i det sure æble og bare købe en ny.

• #9   12. jul 2007 er det så ikke bare at klippe lidt af slangen og sætte den på?

1M slange koster 15-20kr ca.

• dan a
    dan a Tilmeldt:
    jul 2006

#10   12. jul 2007 Det er desværre den plastik dut der sad på tanken der knækkede. Jeg har nok ringet til 10 hobby forretninger nu, for at høre om de havde en tank, og ingen har dem hjemme, det er ret træls.

Kommentér på:
Bil Går ud

Annonce