695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tamiya crawler Tamiya crawler

har haft en tamiya race touareg til lidt crawling, men kom til at sælge den.. nu overvejer jeg ny legetøj og kigger især på tamiya f350 highlift, men er den bedre end touaregen til crawl, eller kan den modifiseres til det? og hvad med karrosse, kan man købe den løs så der er en til pynt og en til kørsel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tamiya crawler
  • #1   11. dec 2007 køb en HPI wheely king den er både billig og god til crawl vis du modficere den lidt

• #2   11. dec 2007 (link fjernet) og så skal den modifiseres sådan her (link fjernet)

• #3   11. dec 2007 En High Lift kan sagtens bygges om og blive til en god crawler, men standard duer den kun som almindelig offroader.. Feks bør bladfjedrene skiftes ud til 4-link, hvis det skal være en "hardcore" crawler, men de kan nu godt køre ret fornuftigt med standardfjedrene i blødt setup (Man lægger jo selv det antal fjedre i, der skal bruges)...

TLT er nok den model der er bygget flest crawlere ud af, tæt forfulgt af Clod Buster, men langt de fleste Trial-biler er bygget på et XC-basis (Eller CC-01 om du vil.. Samme chassis)..

Jeg vil dog påstå at en High Lift, enten Toyotaen eller Ford´en er langt den fedeste model at bygge, og bygge om på, og ingen af de nævnte i standardtrim når den til sokkeholderne

• #4   11. dec 2007 Wheely king truck

http://rcsiden.dk/shop/wheely-king-truck-52121p.html

• #5   11. dec 2007 hvordan fungerer 4link affjedring? ja vil godt tro der er flere der er bedre til crawl. men den f350 er bare så fed at jeg bare må eje den.. og så ligner det en bil og ikke en legetøjsmodel. det synes jeg også er en del af fornøjelsen.. michael du skriver highlift ford eller toyota.. er der en toyota model også?

• #6   11. dec 2007 Toyota-modellen er ikke herhjemme endnu. smiley Jeg har dog et billede af selve kassen i et fotoalbum.. jeg har ikke samlet den endnu, da jeg mangler at få kuglelejerne hjem. smiley Dog har jeg lige samlet hjulene til den i dag.. Ikke de, der følger med sættet, men nogle dæk fra Rc4wd og nogle Junfac beadlock-fælge. smiley

Og ja, den der HPI ligner lidt en legetøjsbil.. Ikke meget skalamodel over den, hehe..
    Gad vide om de, der "anbefaler" den rent faktisk har haft én??

Den kan sikekrt nemt bruges til noget ombygning, men bilen i sig selv er lidt en kedelig fisk, synes jeg det ser ud til. smiley

• #7   11. dec 2007 Ups, glemte lige noget.. Hvis du kigger på min profil er der et stykke nede en såkaldt "Tamiya TLT-1" Den har 4-link affjedring, men dog med cantilever-støddæmpere.. Normalt monterer man støddæmperne på en af de nedre reaktionsarme elelr på selve akslen Man kan natruligvis kun lave rigtigt 4-link på en bil med stive aksler..

• #8   11. dec 2007 pyha det bliver mere og mere indviklet! måske jeg skal gen overveje den race touareg. den er bare knap så fed, tilgengæld kan den købes for menneske penge = den kan klare at blive brugt til mudder,,

• #9   11. dec 2007 Ja, mudder er de gode til. smiley Se evt. de par stykker jeg har mudret godt til i et af mine fotoalbum også. smiley

(En XC har så osse en LIDT anden pris end en High Lift)

• #10   11. dec 2007 har du flere end den pink og pajeroen så vidt jeg husker?
    ja der er STOR pris forskel. og sjovere at køre end at stå til pynt.. findes der nogen steder hvor der er en crawl bane? ellers er jeg så heldig at bo 500m fra en god skov, men det er jo sjovere at køre flere sammen..

• #11   11. dec 2007 Crawling kræver jo bare en dynge sten eller murbrokker. smiley Trial kræver oftest bare en dynge jord, hvor man så "opfinder" et spor opad, markeret med "slalomstøtter" man skal igennem. Ingen af delene gøres i ret højt tempo, og derfro er det vildt gode "grene" af rc, hvis man ikke har ret meget plads.. man kan lave et ret fed bane, på næsten ingen plads..

Nej, den der er pink på billederne er lavet om nu, og er den røde i albumet. smiley

• #12   11. dec 2007 pyha du har da et par biler.. hvad bil kan anbefales til crawl/trial. jeg er mest til tamiya.. touaregen kender jeg og var godt tilfreds med..

• #13   11. dec 2007 Toureg / CC-01 er meget nem at få god til Trial.. til decideret crawling vil det være bedre at købe et kit med chassis og links, feks tilpasset til en TLT-1 eller en ClodBuster..

Der er også den mulighed at købe et færdigt sæt, som feks den der hedder Axial AX-10 Scorpion..

her skal det lige siges at jeg IKKE har haft en af dem endnu, og derfor intet aner om holdbarhed osv

Kommentér på:
Tamiya crawler

Annonce