2.603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Gammel maling af karosseri, hvordan??? Gammel maling af karosseri, hvordan???

Jeg har et gamle karosseri(oprindeligt klart plastic, som er malet indvendigt) til min RC-bil. Jeg vil gerne have det malet om i en anden farve. Jeg kan se at Michael >Skødstrup< B - har gjort det ved sin Opel Ascona karosse herinde på forumet, men da jeg ikke kan skrive et indlæg hos ham(Jeg har ikke oprettet en RC-enhed), spørger jeg om der er nogle der ved hvordan ham har afrenset sit karosseri???
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel maling af karosseri, hvordan???
  • #1   10. jan 2008 Hej hej...

Jamen med Asconaen var jeg så heldig at den var malet med noget maling, der kunne opløses med husholdnindssprit, så det vr jo rimeligt nemt..

Min Golf 1 er derimod renset for maling ved hjælp af bremsevæske, som karossen så lå i blød i i ikke mindre 5 måneder. smiley

Et klart body KAN blive ødelagt af bremsevæske, da nogle ikke tåler det som andre, (aner ikke hvorfor), men med Golfen var det et sats, for det var så grimt, at det alligevel skulle smides ud, hvis ikke det lykkedes.

Nogle bruger også nitrobrændstof til at fjerne maling med.. Det har jeg personligt kun dårlig erfaring med på Lexan. Det body jeg prøvede med blev mælkehvidt og smuldrede..

I nogle tilfælde kan rensebenzin og måske terpentin også virke, men ALDRIG acetone eller cellulosefortynder.. SÅ forsvinder lexanen nærmest med garanti..

Endelig er der også den mulighed, at bruge ovnrens som spray, der så sprøjtes på, og så kan man bearbejde malingen med en tandbørste.. Igen, vær forsigtig.. Det KAN ret nemt gå galt..

• #2   10. jan 2008 jeg har haft rigtig meget held med både husholdningssprit og nitro brændstof
    men det er ikke alt maling det kan tage af

• #3   10. jan 2008 må man spøre hvad det er for et

• #4   10. jan 2008 Mange tak for jeres svar. Du har jeg lidt at arbejde videre med. Tusind tak.
    PS: Det er et 1/7 Toyota Celica karosseri.
    Med venlig hilsen Dan

• #5   10. jan 2008 Jeg er gået over til brun sæbe - der er næsten ikke det maling det ikke kan ta'... Formentlig derfor man har brugt til at fjerne lak fra møbler mm gennem mange år...
    Men smør karossen godt ind i brun sæbe, pak den ind i plastik og lad den ligge et døgn eller to... Så kan al malingen vaskes af vha en halvstiv børste og en gang varmt vand...

• #6   10. jan 2008 Kan fjerne gamle klistermærker på denne måde også???

• #7   10. jan 2008 Bare pil klistermærkerne af, og så så fjern resten af limen med rensebenzin.. Ofte kan man også sætte malertape over resten af limen, og gnubbe det GODT fast, og så rykke det af igen.. Der følger også tit meget af limen med, men det skal nok gentages nogle gange.

• #8   10. jan 2008 Hvilket karosseri er det? - Og hvilket mærke (mht. kvaliteten)?

Jeg har selv fjernet malingen på 1½ karosse indtil videre. Den ene er min blå Vectra i profilen, den anden er en Tamiya Honda Civic jeg halvt har opgivet. Begge gange har jeg brugt sprit, knofedt og bunker af tid.

Klistermærker kan vel fjernes med en hårtørrer, og eventuelle klister-rester kan sprit også klare.

• #9   10. jan 2008 Klistermærkerne er bare disse tynde klare med lidt farve på. Jeg tror jeg vil prøve med lidt varme og måske tage resten med lidt sprit.
    Til Mr. Vectra så har jeglige haft ringet til FG Hobby angående farvefjerner. Det kan købes hos ham for 59kr for en ½ liter. Ifølge hans udsag virker det godt til afrensning af karosser!
    Her er et link: (link fjernet)
    Håber du kan bruge det.

• #10   10. jan 2008 @ Mulle:
    Hvordan dårlige erfaringer?

Kommentér på:
Gammel maling af karosseri, hvordan???

Annonce