{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Defekt lipo celle? {{forumTopicSubject}}

Mit 3s 5000 lipo mister pusten efter et par minutters kørsel.

Jeg har fundet ud af at celle 2 i batteriet bliver afladt meget hurtigere end de andre.

Når jeg aflader det med min swallow eq lader, stopper den efter et stykke tid og advarer mod for lav balancer spænding. Går jeg så ind i menuen på laderen og kigger på spændigen for hver celle, ser det sådan her ud:
3,80v 2,91v 3,80v.

Batteriet er helt nyt, så håber ikke det er defekt.... :o(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt lipo celle?
  • #1   16. mar 2008 det du kan forsøge er at balancere det indtil alle celelr er ens i spænding.. jeg har været ude for samme hvor en celle vsr så langt nede i spænding at min lader ikke ville lede det. så tog en billig lipo lader uden sensor og bankede det lidt op i volt og så balancere jeg det med 0,1A indtil de alle kom helt op og var fuldt ladt op. ellers kan du lade den celle op som er nede ved enten at bruge balancer stikket elelr skille pakken lidt ad og lade den celle der er nede i volt op til den er ca ens men gerne 0,1volt højere op.. min pakke den har kørt omkring 100 gange nu og er 100% iorden så det er ikke sikkert den ene celler er død. så giv den et forsøg.. sidste udvej er at du fjerne den dårlige celle og så bruger pakken som et to cells

• #2   16. mar 2008 sådan et batteri har ikke godt af at komme under 3v, hvordan har du brugt det i bilen, gennem balancer stikket (kan man godt) eller gennem det alm. stik? for hvis det er gennem det alm stik burde det ikke være så voldsomt! prøv at lav noget ladning og afladning gennem en balancer et par gange hvor du holder øje med det...

• #3   16. mar 2008 Hver gang pakken er ladt op, er alle celler ens i spænding. Det der så sker når jeg kører med den, er at den ene celle trækker den samlede spænding så langt ned så lipo cut-off funktionen sætter ind.

• #4   16. mar 2008 så skal du nok bare have fat i en regulator med balanceret aflader.... kan man godt få

• #5   16. mar 2008 hvis du siger de har været helt oppe i spænding og den ene trækker de to andre ned så er den færdig den celle.. eller der sker noget afladning i pakken så skil den ad. og hvis der ikke er noget i vejen med printet elelr lodningerne så fjerne den celle og lav det til et 2 cells.

Kommentér på:
Defekt lipo celle?

Annonce