{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Nitro RC kontra (benzin)FG RC (debat) {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke så tit inde på siden, men idag lurede jeg lige lidt rundt, og så et forumemne, der drejede sig om en der søgte råd ang FG MT, hvor der sågar er en Hjælpe-admin der skriver 'Det bedste råd man kan give en der er ved at købe en FG MT er LAD VÆR'.

Selvfølgelig har vi hver vores mening hvad angår de forskellige RC, men har man selv haft erfarring med det andet produkt, så er der måske noget at bygge sin begrundelse på, ellers er der ikke.

Jeg er selv FG MT ejer, og valgte selv i sin tid en FG, fordi den er (hvad jeg har fået at vide) en del mere holdbar, end f.eks nitro, jovist er FG nok en del tungere end nitro, men igen, holdbarhed.
Rammer en nitro en holdende FG, så er det nitroen det går udover, rammer en FG en holdende nitro, så er det stadig nitroen det går udover.

Jeg er selv igang med at opgradere min på en del punkter, der er købt ind, nu skal det bare sættes på.

Nok er FG dyrere end nitro, hvad angår reservedele, "custom"dele og tilbehør, men har man først erhvervet sig sådan en hobby (og hobby generelt), så ved man derved, at der følger udgifter med i kølvandet.

Men hvorfor vil DU anbefale en nitro, fremfor en FG (benzin), og omvendt, en FG fremfor en nitro ??

Kom med nogle inputs folk kan bruge til noget, kritrik der er til at forholde sig til, korte, latterlige kommentarer bedes udeblive.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro RC kontra (benzin)FG RC (debat)
  • #1   18. apr 2008 Ska lige være med på en lytter her det lyder som en god debat.
    Jeg er selv igang med at anskaffe en Compagnucci 1/8 Benzin (ja en benzin ikke nitro) den er jeg spændt på at få hjem.
    Det er jo ret logisk at en FG, MCD, Technokit osv. de kan tåle en del mere end nitrobilerne kan, deres gods tykkelsen er jo en del større end på nitrobilerne. samt deres størrelse gør jo også at de nemt trommler han over en nitrobil som ingenting hvis ikke det lige er en onraod model.

    Håber ikke mit input bliver taget ilde op.


  • #2   18. apr 2008 Jeg vil også gerne prøve at deltage i denne debat så godt som muligt ..
    Jeg er selv meget oppe på FG emnet, da jeg overvejer kraftigt et køb af en Marder. Det squ mange penge for en i min alder ..

    Men ja en FG er noget dyrere end en lille nitro bil, og størrelse er noget helt andet.
    Du snakker om en MT'er, selv har jeg ikke hørt andet end at de skulle være mere skrøbelige end buggy modellerne, og lidt dyrere i reservedele ..
    Men mit valg ender på en marder pågrund af den er billigst i indkøb og reservedele.

    Når jeg siger FG - mener jeg selvfølgelig benziner .. sorry smiley
    //Md!


  • #3   18. apr 2008 Jeg har kørt både nitro og benzin biler på hobby plan.
    Jeg er den overbevisning, at har man en offroad bil, så skal den også køre offroad så det ville noget.
    Alt mit viden ligger i offroad. Kender INTET til onroad overhovedet.

    Jeg syntes der var alt for meget skrue tid på benzin bilerne.
    For kørte man offroad og tog store hop. Så da bilen vejer +10kg. Så lander den en del hårder.
    Og der kunne plastik delene slet ikke holde til vægten.
    Jeg ville ALDRIG sætte alu "arme" på min bil når den køre offroad. Da den kan få et lile bitte slag, som er lille nok til man ikke kan se det, men tilgengæld gøre så den køre helt mærkeligt.
    Så har de fleste benzin biler man køber for menneske penge kun 2wd. Så der skulle man stort set køre med spær for at kunne komme frem. For ellers hvis man holdt stille på offroad steder, så skulle man hen og skubbe den fri, da det ene hjul ellers bare snorede rundt.

    Nitro er generelt 4wd og har meget laver vægt. De kommer frem over alt, og holder til deres egen vægt. De er langt mere hidsige.
    Og så køre man længer på samme mængde brændstof.

    Ved nitro kan man bruge starter boks. Så slipper man for at stå og hive i en snor.

    Syntes nitro biler er sjovest. Man skal bare huske at købe kvalitet, da man ellers lige så godt kunne købe fætter BR bil.

    Det er rart at tingene er større på benzin biler. Men de har langt fra de samme justerings muligheder som nitro biler har.

    Så alt i alt - Kvalites nitro biler fortrækker jeg.


  • #4   18. apr 2008 til kiom p's inlæg vil jeg blot tilføje at nok kører nitrop længere på mindre brændstof. dog koster nitro en del mere end benzin og pris kontra køretid så er benzineren billigere smiley

  • #5   18. apr 2008 - Tw|nk$ - | Haderslev
    Husk nu kun at tale af hvad du ren faktisk ved smiley


  • #6   18. apr 2008 jeg har også kørt nitro så vil mene jeg ved det o.O

  • #7   18. apr 2008 Hvad koster benzin?

    Nitro koster 250kr for 5L = 50kr literen
    Nitro køre ca dobbel så lang tid på samme mængde brændstof.

    Og så husk man jo altid for rabat hos RC forhandler når man køber større mængder = altså billiger.


  • #8   18. apr 2008 alt efter hvad man kører på med sin benziner (olieblandet benz eller aspen) får man ca 5-6 timers køretid for 50 - 130 kr..

  • #9   18. apr 2008 på aspen kan man også få rabat ved større handler..

    desuden vil jeg ikke udtale mig om alle nitrobiler og hvad nitro koster. det er over 3 år siden jeg kørte nitro, men min nitro kørte ikke 2 timer på 1 liter nitro


Kommentér på:
Nitro RC kontra (benzin)FG RC (debat)

Annonce