{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Jeg gider ikke stå at mangle noget... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg skal have en REVO. Nu har jeg så læst manualen på Traxxas's hp. Så vidt jeg kan se er det eneste jeg skal bruge ud over RTR bilen:
1) 7,2 volt battery pack - er 2000 mAh godt nok?
2) 8 stk. AA batterier - dem har jeg
3) After run olie - er mærke underordnet?
4) Brændstof 20-25% - korrekt?
5) brænstof påfyldningsflaske

Er der andet man skal bruge for at være HELT RTR?

Jeg har læst et andet sted på siden at man også skal have et gløderør, men følger det ikke med bilen?

Jeg GIDER IKKE stå at mangle noget som helst når bilen kommer!!!

Byd ind...hvad skal jeg bruge? Også hvis der er nogle reservedele der er smarte at få med fra starten.

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg gider ikke stå at mangle noget...
  • #2   20. apr 2008 Takker! smiley

Men lige et par supplerende spørgsmål:

6) glødestarter? Er det ikke det der hedder EZ-start hos Traxxas? EZ-start følger i hvert fald med.
    7) Brænder de let af? Hvilken type er god / holdbar?
    8) Sender? Er det "pistolen"? - Pistolen følger i hvert fald med!

Nu ikke grine, hvis noget af ovenstående er helt forkert forstået....jeg er rookie! smiley

• #3   20. apr 2008 Der er EZ-start på, så gløde starteren er ikke nødvændig, men den er rar at have til at tjekke om der er gang i gløderøret.

Du skal lige tjekke af med manualen hvilken % brændstof den er egnet til.
    Du skal bruge en gløderørsnøgle hvis den ikke følger med bilen.

der er radio med bilen.

Men ekstra gløderør er altid en glimrende ide´

• #4   20. apr 2008 6) Ja er nødvendig. Da den nok med 100% sikkerhed vil gå i stykker. Da den sider oven på kølerhovdet!!
    7) Extra gløde rør. Masser. Du kan ikke vide hvornår det går i stykker. Lig fra 1 tank til 5l har jeg kørt. Så der kan sagtens ske noget.. Jeg kører med o.s. A5.. Kan købes ved morfars. Og rb´s gløderør CP-02 nr 6 Std
    fra rc models.. Og de kan også bruges til din motor
    8) Ja det følger med.
    9) temp gun. Da 3.3 (regner med det er den) Kører allerdest når den er for varm. (tro mig! nået 198 grader får den stoppet. kaput:() Og den skal justeret hvergang du kører og temperaturen skal tags jævnligt, når du kører.. invisterer i et nova køretårn. Det virker bare mega godt på den 3.3!!

• #5   20. apr 2008 En sidste ting du kommer til at stå og mangle, efter at jeg har set i 3 forskellige kasser med en revo 3.3, det er en anden omformer til den lader der følger med, for den har ikke det DK stik på, den er med de Amerikanske stik, så du mangler en omformer til laderen hvor du har et dansk stik til stikkontakten og et rundt stik som skal i selve ladeboksen

Men som Flemming fj-hobby siger, så er det en god idé med en gløderørsstarter, men selve EZ-starten har 2 dioder på, den ene står der motor ved og den anden glow, og hvis den der hedder glow ikke lyser er gløderøret sikkert brændt af, men som sagt en god idé at have en gløderørsstarter til at checke efter.

• #6   20. apr 2008 Brændstofprocenten iht. manualen er 10, 20 eller 33 %. Man skal bare huske at det er smart at bruge den samme % hele tiden. Det er det eneste der står. Og så skal man (selvfølgelig) bruge Traxxas Tpo Fuel...:) Alt andet kan være mere eller mindre fatalt for din bil...hehe! smiley

Gløderørsnøgle er med. Glødestarter er skrevet på sedlen sammen med et par ekstra gløderør...:)

Takker!

• #7   20. apr 2008 Michael P: Temperaturføler fra Traxxas til montering på bilen. Kan den bruges?
    Nova køletårn, er det ikke til Hellfire? Jeg har fundet det på rcmodels.dk

*MrChaos*: Omformer er noteret, tak! smiley

• #8   20. apr 2008 Nicolai M : Det var så lidt smiley

• #9   20. apr 2008 utrolige mænder i ligger på ham .. Ez systemet er squ helt fint .. og min glødeledning er først nu begyndt at blive slidt op, og jeg har kørt 6 liter?

en Revo 3.3, et 7.2 batteri, en lader, tankflaske, lidt ekstra gløderør, hvad har standart gjort? mener det har traxxas nummer 3232 ikke hæng mig op. Varmemåler, lidt værktøj (har du sikkert allerede)..

Det jeg lige har skrevet er sku mere end fint :P!

Jeg købte:
    T-maxx 2.5R, batteri, lader, varmemåler, tankflaske, nitro .. Det var sku helt fint

Vedr. nitro, vil jeg tro at 25 procent er helt fint ..
    Og traxxas egen nitro, det er vel ikke nødvendigt ?
    Jetz eller alle andre er vel lige så effektive, og deres motoren har jo ingen form for "allergi" overfor andre mærker ?

//Md!

• #10   20. apr 2008 Sæt et stykke silikoneslange på glødeledningen, så holder den endnu længere.

• #11   20. apr 2008 http://www.rcsiden.dk/shop/nova-koeletaarn-til-14834p.html.

Det kan findes langt billiger på ebay..

Der har ikke været noget problem med varme, med den motor jeg har sat i nu. picco .26
    Kører med en smart temp failsafe på min buggy. og det er faktisk ok... Føleren skal side mellem de nederste køle ripper. Og har opsaveret at der er ca 35-40 grades forskel mellem temp gun (målt i toppen og ned på gløderøret) og min smart måler..
    Så ved faktisk ikke hvad jeg skal andvende lige nu. har jo altid kørt efter min tempgun og ladet motoren kører op på 110-120. Men det er alså 140-150 nede ved gløde røret.. så har sat den til 130..:/

• #12   20. apr 2008 Skuuu' han ikke lige bare starte ud med standart ..

• #13   20. apr 2008 Evt. en god lader til EZ-startbatteriet og nogle ekstra org. gløderør. Jeg ville skifte når motoren er kørt til.

• #14   20. apr 2008 Morten.
    Det kan han da også sagtens??.
    Jeg har lige skiftet en motor på en revo (ikke min). Og han ku da også sagtens kører standart, ingen problem smiley
    Og det gjorer han da også. uden temp gun og ingen afering///
    det gik da også fint, og fik kørt motoren til. 3 tanke efter tilkøring havde den sat sig 2 gange og lejerne var smadret....

• #15   20. apr 2008 omg.. uheldigt smiley

• #16   20. apr 2008 ja.. men det er som sagt ikke noget ihvejn med den motor. Det kører bare der ud af. Men den bliver varm...'

• #17   20. apr 2008 Nu har jeg bestilt bilen hos modelsport.co.uk, inkl. afterrun olie, battery pack til EZ start, tankflaske og 2 stk. Traxxas super duty gløderør.

Hos Würtz radio har jeg købt en adapter så stikket fra england kan bruges.

Nitro og temp. måler køber jeg ved den lokale Morfars i Odense.
    ¨
    Værktøj, ud over det medfølgende, har jeg.

Nova køletårn har jeg i kiggerten på ebay. Er det til at installere sådan et køletårn?

Jeg takker mange gange for alle besvarelserne. Nu er der kun at vente...:)

• #18   21. apr 2008 Ja husk bare den pakning fra det orginale/ top pakning. Så er du kørene. hvor har du tænk dig og kører??

• #19   23. apr 2008 ...så for pokker...hvad er det for en pakning? Kan du linke til en forhandler der har den, så jeg ikke står og mangler...

Jeg har en kammerat der har en Jato, så jeg tror vi pløjer lidt i baghaverne. smiley

Så må vi se om jeg ikke melder mig ind i Odense RC i løbet af sommeren...

• #20   23. apr 2008 bare rolig.. sider på det orginal køletårn..
    Så må vi se om vi ses, til nogle af de åbenhus-dage i holder!! Glæder mig helt smiley

Kommentér på:
Jeg gider ikke stå at mangle noget...

Annonce