Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug for seriøs hjælp
  • #1   30. jun 2008 BEDRE overskrift !

• #2   30. jun 2008 Hvor har du købt den? Har aldrig hørt om mærket før, men forhandleren må vel kunne skaffe de reservedele du skal bruge.

Note til andre; det er derfor man skal købe kendte mærker, og helst ved forhandlere der har, eller kan få alle dele hjem.

• #3   30. jun 2008 Et godt bud ville være der hvor du har købt den.

• #4   30. jun 2008 INDEN du køber en bil så sørg for at du KAN skaffe reservedele hjem til den...

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   30. jun 2008 Jeg ved ikke så meget om den endnu, men søger efter noget. Det eneste jeg ved er AT den kommer fra Firmaet KL model, og at de har alt i fjernstyret grej.

• #6   30. jun 2008 Du ved vel hvor du har købt den henne?

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jun 2008

#7   30. jun 2008 Ja min kæreste har købt den på et kræmmermarked, så jeg ved godt at det er noget billiget lort. Men det ku jo være at der var nogen som også har købt eller hørt om mærket.

• #8   30. jun 2008 Har fundet den her http://www.kalee.com/model/101544.htm

Her er en anden der spurgt efter dele til netop den bil: http://www.rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=41985

Og han fik ikke svar så tvivler på at det er muligt.

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jun 2008

#9   30. jun 2008 Yep det er der den kommer fra, jeg kan se ud fra manualen at det ser ud som om man kan få alt i stumper til den. Men hved ikke hvorhenne.

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jun 2008

#10   30. jun 2008 Man kan se bilen på den her side, hvis det kan hjælpe nogen.
    http://www.kalee.com/model/101544.htm

• #11   30. jun 2008 Skulle du så kunne få ved at henvende dig til kalee.com

Ærgeligt den er gået i stykker.

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jun 2008

#12   30. jun 2008 Jo jeg har lige skrevet en mail til dem, det er heller ikke fordi den ikke kan køre den køre faktisk OK. Men jeg havde en kammerat som skulle prøve den, det kostede et forhjulsophæng.

• #14   30. jun 2008 Kan godt lide at der sidder transponder holder på ^^

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jun 2008

#15   30. jun 2008 Tak for det, jeg vil prøve at kontakte dem imorgen.

• #16   22. jul 2008 Har du stadig din bil?
    Jeg står med en lignende sag og er i gang med at finde ud af noget!
    Men JEG har fået svar på mine mail fra Kalee. smiley

• #17   1. aug 2008 Og hvad svarede de? Er det bøvlet at få reservedele hjem til den? For har lige købt en af en kammerat og han sagde man bare kunne maile til dem... :S men synes det er mærkeligt de ikke har et reservedels katalog, det kunne jeg ikke finde på deres side...

• #18   2. aug 2008 Der ER udførligt lavet en reservedels liste i manualen men alligevel er det for dårligt. men det er nok verden som den er på produkter/kloner i Kina. De sagde først at jeg skulle gå til min lokale forretning hvor jeg havde købt den, men når jeg også har købt den på et kræmmermarked så hjælper det jo ikke særlig meget. smiley
    De sælger for det meste kun til forhandlere, så jeg kan blot sige i kan godt glemme alt om Kalee. De sagde også jeg skulle prøve og finde et sted hvor jeg kunne få reservedele. Det kunne være dem jeg manglede var universelle. Men det er jo lettere sagt end gjort, i hvert fald når det gælder forhjulsophæng.
    Ellers har jeg søgt nettet nu MEGET tyndt efter Kalee, bilen, reservedele og et alternativt sted men forgæves. Så jeg har derefter været på RCfreaks.dk og søgt om hjælp, min kobling var brændt af. De fandt dog hurtig en ny til mig så jeg er nu kørende igen heldigvis. 50+ Km/t smiley Meget sjov

Jeg kiggede lidt i deres arkiv og fandt (endelig) ud af at det tyske Ansmann har en bil magen til (Royal Flash) bare i EL. (lidt underligt)
    Chassis og nogle dele derpå er nok anderledes, men hjulophæng for og bag og karosse ser fuldstændig ens ud. Så det kan være ved at kontakte dem og deres forhandlere at der er en chance for at få dele der passer på de områder. Ved det ikke.

Kineserne kom også pludselig senere med et telefonnr. på en gut her i Danmark. Det har jeg let fundet ud af at er ham på fjenstyret.dk
    Så her kan man måske også kan søge om hjælp her. Det er i hvert fald det sted som Kalee/KL model selv har udpeget hvor man muligvis kan få hjælp.

Håber i kan bruge mit detektivarbejde til noget smiley og undskyld det lange indlæg.

• #19   2. aug 2008 Uhh da lyder ikke just som om jeg har købt noget kram her... for mit forhjuls ophæng er også gået :s men ham jeg købte den af sagde han bare skrev en mail til dem der kalee og så sendte de dele til ham :s synes bare det virker lidt la la ... Men kan man ikke få sådan nogle alu ophæng for de plastik knækker jo for et godt ord... smiley

• #20   3. aug 2008 Nej det er ikke kram som HPI og de andre vi kender men blot et af de mange Kina produkt som alligevel er ganske okay, bare ikke hjulophænget. Synd at høre at du også er blandt dem.
    Har lige kigget på et tysk forum omkring den Royal Flash. Knækket hjulophæng (i hvert fald bagpå) er også et af deres hovedemner.
    Her er linket:
    http://www.offroad-cult.org/Board/ansmann-racing-master-smacker-and-royal-flash-t8372.html
    Godt være i måske ikke kan tysk, men der er nogle gode billeder og se på gennem hele tråden.

Om man kan få dem i alu tør jeg ikke sige.
    Jeg kender foreløbig to butikker i Danmark der sælger Ansmann produkter:
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    Prøv og spørg dem ad om hvad er af muligheder at få af reservedele! Det er mit bedste bud på en løsning lige nu.

Jeg har også fundet to butikker i tyskland heraf den ene som er den officielle.
    (link fjernet)
    http://www.mm-multistore.de/index.php
    Begge sider kan skiftes til engelsk, men der er ingen billeder så det være noget svært og finde den del man søger som muligvis passer. :S

At man bare kan skrive en mail til Kalee lyder også lidt lala for mig. De svar jeg har fået fra dem tyder meget på man ikke kan eller at de ikke er meget for det! Men når du siger det, får det mig lyst til at kontakte dem igen for at høre om det virkelig kan være rigtigt man ikke kan.

Her lidt mere for øjet:
    smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=453NwErHXik

• #21   5. aug 2008 Ja Jeg fik lige lyst til at spørge dem igen og her var der noget ganske nyt.
    Nu kan De umiddelbart faktisk godt hjælpe os med at få reservedele hjem, men nu advare de mod at det kan blive meget dyrt. hmm...
    Hvor meget det koster tror jeg næppe nogen af os ved.
    Og hvordan i helvede betaler man. Er det med kinesiske Yuan eller med chokolademønter?

Det bliver sikkert stadig noget juks alligevel. Det er derfor jeg prøver og finde noget alternativ til os alle.

Her er den besked de gav mig

"Dear

Since for such small thing you buy from China would cost you much express fee, so we recommend you buy from local to save money.

If you really cannot buy from local, we can help you. But we hope you can place us more piece. For manufacturer, they generally not sell signal spare parts. Thank you."

Kommentér på:
Brug for seriøs hjælp

Annonce