738 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Brug for seriøs hjælp Brug for seriøs hjælp
Hey der
Jeg skal lige høre om der er nogle som kan hjælpe mig. Jeg har købt min første Nitro bil. Den er af mærket KL model, og har nr. KL101544, er der nogen som ved hvor jeg kan købe reservedele til sådan en Har virkelig brug for hjælp
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 52 Svar: 1.079
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Note til andre; det er derfor man skal købe kendte mærker, og helst ved forhandlere der har, eller kan få alle dele hjem.
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 28 RC-enheder: 2 Emner: 22 Svar: 728
feb 2008
Følger: 97 Følgere: 90 RC-enheder: 6 Emner: 48 Svar: 1.145
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
apr 2005
jun 2008
apr 2005
Her er en anden der spurgt efter dele til netop den bil: http://www.rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=41985
Og han fik ikke svar så tvivler på at det er muligt.
jun 2008
jun 2008
http://www.kalee.com/model/101544.htm
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Ærgeligt den er gået i stykker.
jun 2008
apr 2005
jun 2008
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 13
Jeg står med en lignende sag og er i gang med at finde ud af noget!
Men JEG har fået svar på mine mail fra Kalee.
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 5
jun 2007
De sælger for det meste kun til forhandlere, så jeg kan blot sige i kan godt glemme alt om Kalee. De sagde også jeg skulle prøve og finde et sted hvor jeg kunne få reservedele. Det kunne være dem jeg manglede var universelle. Men det er jo lettere sagt end gjort, i hvert fald når det gælder forhjulsophæng.
Ellers har jeg søgt nettet nu MEGET tyndt efter Kalee, bilen, reservedele og et alternativt sted men forgæves. Så jeg har derefter været på RCfreaks.dk og søgt om hjælp, min kobling var brændt af. De fandt dog hurtig en ny til mig så jeg er nu kørende igen heldigvis. 50+ Km/t
Jeg kiggede lidt i deres arkiv og fandt (endelig) ud af at det tyske Ansmann har en bil magen til (Royal Flash) bare i EL. (lidt underligt)
Chassis og nogle dele derpå er nok anderledes, men hjulophæng for og bag og karosse ser fuldstændig ens ud. Så det kan være ved at kontakte dem og deres forhandlere at der er en chance for at få dele der passer på de områder. Ved det ikke.
Kineserne kom også pludselig senere med et telefonnr. på en gut her i Danmark. Det har jeg let fundet ud af at er ham på fjenstyret.dk
Så her kan man måske også kan søge om hjælp her. Det er i hvert fald det sted som Kalee/KL model selv har udpeget hvor man muligvis kan få hjælp.
Håber i kan bruge mit detektivarbejde til noget
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 5
jun 2007
Har lige kigget på et tysk forum omkring den Royal Flash. Knækket hjulophæng (i hvert fald bagpå) er også et af deres hovedemner.
Her er linket:
http://www.offroad-cult.org/Board/ansmann-racing-master-smacker-and-royal-flash-t8372.html
Godt være i måske ikke kan tysk, men der er nogle gode billeder og se på gennem hele tråden.
Om man kan få dem i alu tør jeg ikke sige.
Jeg kender foreløbig to butikker i Danmark der sælger Ansmann produkter:
(link fjernet)
(link fjernet)
Prøv og spørg dem ad om hvad er af muligheder at få af reservedele! Det er mit bedste bud på en løsning lige nu.
Jeg har også fundet to butikker i tyskland heraf den ene som er den officielle.
(link fjernet)
http://www.mm-multistore.de/index.php
Begge sider kan skiftes til engelsk, men der er ingen billeder så det være noget svært og finde den del man søger som muligvis passer. :S
At man bare kan skrive en mail til Kalee lyder også lidt lala for mig. De svar jeg har fået fra dem tyder meget på man ikke kan eller at de ikke er meget for det! Men når du siger det, får det mig lyst til at kontakte dem igen for at høre om det virkelig kan være rigtigt man ikke kan.
Her lidt mere for øjet:
http://www.youtube.com/watch?v=453NwErHXik
jun 2007
Nu kan De umiddelbart faktisk godt hjælpe os med at få reservedele hjem, men nu advare de mod at det kan blive meget dyrt. hmm...
Hvor meget det koster tror jeg næppe nogen af os ved.
Og hvordan i helvede betaler man. Er det med kinesiske Yuan eller med chokolademønter?
Det bliver sikkert stadig noget juks alligevel. Det er derfor jeg prøver og finde noget alternativ til os alle.
Her er den besked de gav mig
"Dear
Since for such small thing you buy from China would cost you much express fee, so we recommend you buy from local to save money.
If you really cannot buy from local, we can help you. But we hope you can place us more piece. For manufacturer, they generally not sell signal spare parts. Thank you."
Brug for seriøs hjælp