1.045 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Olie til nitro bilen Olie til nitro bilen

Hej jeg har næsten lige købt en nitro bil og jeg vil helst ikke risikere at motoren bliver ødelagt eller noget så hvad for noget olie skal jeg købe og hvor skal olien hen.
Jeg har købt en revo 3.3 Please hjælp helst link og hvis der er noget fedt gejl til bilen i kender eller noget må i også gerne linke det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie til nitro bilen
  • #1   20. aug 2008 afterrun olie er nok, der er jo også olie i nitro'en

• #2   20. aug 2008 HUSK luftfilterolie ALDRIG kør uden det kan du ødelægge motoren ved.. du tager skumindsatsen og "gnubber" noget olie ind i..(det gør at filteret bliver tæt så støv ikk kan komme gennem).. bare husk at luft er vigtigt for en motor så vask skumindsatsen jævnligt i varmt vand og sæbe(sørg for at få alt sæben skyllet ud igen.) og lad det tørre natten over og så husk at smøre det ind i luftfilterolie igen..
    og afterrun olie.. nogen syntes det er vigtigt at skrue gløderøret ud og hælde et par dråber ned i cylinderen hver gang man har våret ude og køre..det gør jeg ikk så meget..
    jeg syntes at det er vigtigere at du husker og sætte stempel i bund når motoren skal køle ned(dette gøres nemmest ved og dreje på svinghjulet, når du kan mærke der ikk er modstand er stemplet i bund..) ellers så kan du miste compressionen på din motor. så er den ikk til og indstille og er svær og starte når den er varm. så skal der nyt stempel og forring til.. det er ikk fedt..

du er velkommen til og skrive mig en pm(private message) hvis der er noget du er i tvivl om..:) ellers er det en rigtig god ide og tage bilen med ud i en klub.. der er altid nogle som ved lige netop det som man står og er i tvivl om.. en god måde og lære det på..

• #3   20. aug 2008 Prøv e.v.t. at købe www.nitrobogen.dk Den koster 129 kr. Den er alle pengene værd for både nybegyndere og mere erfarne

• #4   21. aug 2008 kør den til på samme slags brændstof du vil køre med, Køb en tempgun og sørg for den aldrig kommer over 130 grader. efter kørsel hvor du ikke vil køre dagen efter, køber du afterun olie, EVT. Jets! og så fylder du pipetten med et tryk, og tager filter af, åbner spjæld og tømmer pipetten derned, så hive du et par gange i snoren, og sætter stempel i bund, nu skulle den kunne stå uden at ruste.

• #5   21. aug 2008 nitrobogen er ikk en skid værd.. den er fyldt med fejl.. har ikk selv haft den, men har læst den ude ved en kammerat.. siger det igen...: det bedste ville være og tage ud i en klub og snakke med folk ...

• #6   21. aug 2008 nitrobogen er et must hvis du er helt ny til nitro, Man kan lære det mest grundlæggende, men du lærer ikke at justerer din nitromotor ved at læse en bog, det gør du kun ved at lytte og prøve dig frem.

• #7   21. aug 2008 en tempgun er en god investering. men afterrun.. har ikk vret ude og køre i en lille uges tid men min hyper 21 8-ports motor har ikk fået afterunolie.. misforstå mig nu ikk, jeg bruger det også men kun hvis bilen skal stå stille i et par uger.., eller mere...
    har ingen problemer, og gider ikk at den kører af h. til i den første halve tank fordi motoren er "fyldt op" med afterrunolie..

• #8   21. aug 2008 fik min første nitrobil i januar og har aldrig ejet den bog.. det er ikk et "must"
    hvis du tar ud i en klub og snakker med med folk der har kørt i et stykke tid så er den helt overflødig...
    Rene W skriver at man lærer det mest grundlæggende, men ikke og stille motoren ind.. hvis DET ikk er det mest grundlæggende så ved jeg ikk hvad er..
    en rigtig indstillet motor er det grundlæggende for at minske slitage og sådan og det er også grundlaget for at det er sjovt..
    det er jo ikk sjovt hvis ens bil kører af h. til pga en dårligt indstillet motor..
    derfor siger jeg at du skal prøve og tage den med ud i en klub og snakke med de "gamle hajer", og få dem til og lære dig og indstille din motor..
    de vil hellere end gerne lære fra sig..

• #9   21. aug 2008 lige præcis Evel..

• #10   21. aug 2008 Visti, Der står hvordan man gør,ja, men det er ikke nemt at justerer den ind når man er ny, så der vil en klub nok være bedre. Syntes nitrobogen er god at starte op på, den fortæller hvordan man starter bilen og kører den til på en fornuftig måde blandt mange. mange af dem biler som kører her på rcg er sikkert ikke justeret med en tempgun, og tror da størstedelen af dem har det sjovt med bilen, selvom den aldrig vil kunne være med en banebil. Har da set folk med savage og traxxas på en offroadbane, bilerne gik ikke så hurtigt, samt hoppede meget rundt, men de syntes sku det var enormt sjovt alligevel, traxxas fik vi hevet en del mere fart ud af og ejeren blev helt vild og ville have en anden bil når hans traxx var slidt.

Kommentér på:
Olie til nitro bilen

Annonce