1.045 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Olie til nitro bilen Olie til nitro bilen
Hej jeg har næsten lige købt en nitro bil og jeg vil helst ikke risikere at motoren bliver ødelagt eller noget så hvad for noget olie skal jeg købe og hvor skal olien hen.
Jeg har købt en revo 3.3 Please hjælp helst link og hvis der er noget fedt gejl til bilen i kender eller noget må i også gerne linke det
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 92 Følgere: 91 RC-enheder: 15 Emner: 145 Svar: 1.693
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 4 Emner: 5 Svar: 101
og afterrun olie.. nogen syntes det er vigtigt at skrue gløderøret ud og hælde et par dråber ned i cylinderen hver gang man har våret ude og køre..det gør jeg ikk så meget..
jeg syntes at det er vigtigere at du husker og sætte stempel i bund når motoren skal køle ned(dette gøres nemmest ved og dreje på svinghjulet, når du kan mærke der ikk er modstand er stemplet i bund..) ellers så kan du miste compressionen på din motor. så er den ikk til og indstille og er svær og starte når den er varm. så skal der nyt stempel og forring til.. det er ikk fedt..
du er velkommen til og skrive mig en pm(private message) hvis der er noget du er i tvivl om..:) ellers er det en rigtig god ide og tage bilen med ud i en klub.. der er altid nogle som ved lige netop det som man står og er i tvivl om.. en god måde og lære det på..
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 23
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
jan 2008
jul 2007
jan 2008
har ingen problemer, og gider ikk at den kører af h. til i den første halve tank fordi motoren er "fyldt op" med afterrunolie..
jan 2008
hvis du tar ud i en klub og snakker med med folk der har kørt i et stykke tid så er den helt overflødig...
Rene W skriver at man lærer det mest grundlæggende, men ikke og stille motoren ind.. hvis DET ikk er det mest grundlæggende så ved jeg ikk hvad er..
en rigtig indstillet motor er det grundlæggende for at minske slitage og sådan og det er også grundlaget for at det er sjovt..
det er jo ikk sjovt hvis ens bil kører af h. til pga en dårligt indstillet motor..
derfor siger jeg at du skal prøve og tage den med ud i en klub og snakke med de "gamle hajer", og få dem til og lære dig og indstille din motor..
de vil hellere end gerne lære fra sig..
jan 2008
jul 2007
Olie til nitro bilen