1.678 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
første opladning af lipo batteri første opladning af lipo batteri
hej rcgalleri jeg har købt en lama v4 helikopter, og der er et lipo batteri med og oplader og balancer,og da det er første gang jeg får et lipo batteri hvor lang tid skal den første opladning så tag?
det skal lige siges at den er helt ny og lader og balancer er i en.
nogen der ved det ???
0 synes godt om
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 34 Svar: 493
det er et rygte, og det er langt fra rigtigt. jeg vil stærkt fraråde at bruge de ladere der følger med. og hvis man bruger dem, skal man vide hvad man har med at gøre...
1 hvor mange er lipo pakken på? 1000mah?
lader laderen så med 200 mah, skal den lade i 5 timer. end of story
hvis du lader længere er der risiko for at der måske er fejl i en billig lader, og så bliver pakken overladet, og det kan ende galt.
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 17 RC-enheder: 3 Emner: 47 Svar: 187
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.629
Lader
Laderen virker til 2 eller 3 celler, og er med balancer. Lader med 0.8A i timen, så det tager ca 45min af lade batteriet op, hvis du har fløjet det i bund.
Hele siden, som er en Anmeldelse af helikopteren, kan ses her (hvis linket virker)
http://64.233.183.104/search?q=cache:R-CJNFUQt30J: www.rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp%3FMSG_ID%3D35154+lama+v4+lader&hl=da&ct=clnk&cd=3&gl=dk
okt 2007
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.629
Her er vejledningen på nettet:
http://www.pimp-my-helicopter.com/store/lama-ek1he033-manual-article-16.html
Her er hele anmeldelsen, brugeren er åbenbart ikke her mere:
´Indledning
Efter at have set mange spørge til helikopter, og kun få svar som at en T-rex til 6000,- er det eneste rigtige, synes jeg lige jeg ville give min mening om en lille helikopter til omkring 1000kr, som jeg har haft mange timers sjov med.
Testplatform
En Lama V4 opgraderet med LED-flybar og Central-hub (upper i alu)
Førstehåndsindtryk
Helikopteren kommer i en lille fix kasse med bærehåndtag. Den ligger godt pakket ned i flamingo, sammen med de andre ting.
Indhold:
- Komplet helikopter
- 4-kanals sender
- Oplader med krokodillenæb til 12V eller adapter til 220V
-Simulatorkabel og CD-rom til pc'en
-4 ekstra rotorblade
-8xaa batterier til senderen
-Div manualer og opsætningsvejledninger
Kort og godt, ALT hvad der skal bruges for at komme igang
Montering
Helikopten kommer ud af æsken samlet og klar til brug. Det er bare at lade batteriet op og så ud og flyve. Der skal en lille smule trim til på senderen, men det er til at overkomme.
Hvad er udstyret testet i forhold til
Esky Dragonfly 4
Esky Lama V2
Esky Lama V3
Ukendt 4-kanals kina-helikopter
Vurdering af det testede udstyr i forhold til det tilsvarende produkt
Helikopteren er langt mere stabil end de andre testede modeller, og er nemmere at gå til. Er smartere bygget op i bunden, så landingsstellet ikke er så følsomt over for stød og slag. Halen på karrossen er dog lidt svag. Klart den bedste af de billige helikoptere jeg har prøvet til dato.
Hvor er testen udført
I min stue med møblerne rykket ud til siden, og nede i min gård i helt vindstille vejr
Konklusion
Helikopteren er rigtig nem at flyve med. Det er bare at give noget gas, og så prøve sig lidt frem. Det har kostet mig nogle rotorblade. Men da 3 sæt til bunden, og tre sæt til toppen koster 110kr så er det til at overleve.
For folk der gerne vil prøve det med helikopter af, kan denne KLART anbefales. Du finder hurtigt ud af om det er noget for dig, og du lærer hvordan en helikopter styres grundlæggende, og opfærer sig i luften.
Jeg sad et par timer foran simulatoren, og fik funktionerne kodet ind i fingrene, og så gik jeg ellers i gang med at flyve rigtigt. Simulatoren er FMS og er ikke særlig god eller realistisk. Men du får dog muligheden for at finde ud af hvad der er op og ned, uden det koster dig reservedele.
Jeg har længe kunnet tænke mig en "rigtig" helikopter, men har synes det var lidt dyrt at begive sig ud i, hvis man nu tog fejl, og man ikke gad det alligevel. Jeg har nu fået endnu mere blod på tanden, og skal helt sikkert investere i noget dyrere. Men denne her helikopter er stadig rigtig sjov, og en god ting at lege med inde i stuen når det regner uden for.
Karakterer:
Helikopter:
Helikopteren er simpelt bygget op, og er som den kan være til prisen. Den har dog et par små fejl, og nogle enkelte ting der skal skiftes.
8 ud af 10
Sender:
Senderen er nem at gå til, og ligger faktisk ret godt i hånden. Den er overskuelig, og er i okay kvalitet.
9 ud af 10
Batteri:
Batteriet er superlækkert, og har flyvetid til i hvert fald 12min i luften hvor motorerne kører konstant. Det holder spændingen, og jeg har intent negativt at sige om det
9 ud af 10
Lader
Laderen virker til 2 eller 3 celler, og er med balancer. Lader med 0.8A i timen, så det tager ca 45min af lade batteriet op, hvis du har fløjet det i bund.
9 ud af 10
Samlet karakter:
Helikopteren er super lækkert bygget, og der er kun meget få dele der er forkerte fra startet af
9 ud af 10
Positive ting
- Helikopteren er meget begyndervenlig
- Lækker sender, batteri, lader
- God som den første helikopter, for at finde ud af om det er dig
- Du får i hvert fald "Bang For The Buck" her
Negative ting
-Helikopterkroppen er lavet i lidt svag lexan, så halen er meget udsat for at flække. Dette kan dog laves med lidt tape
-En helikopter der benytter sig af Co-Axial princippet, kan ikke "falde" hurtigt, eller flyve frem og tilbage lige efter hinanden.
Tips
-Flybar og Central Hub (upper) skal skiftes hurtigst muligt. Der er lidt slør i, og da det hele er lavet i plastic, har det ikke særlig fed holdbarhed eller præcision. Helikopteren flyver meget bedre hvis disse dele bliver skiftet. Fly-bar'en kommer med dioder installeret, så det giver en FED effekt når du flyver i mørke og kun kan se en blå ring det flyver rundt i luften.
-Køb med det samme ekstra rotorblade og evt et ekstra landingsstel. De er udsatte dele, som nemt går i stykker når du styrter de første gange.
OBS!
Denne test, og karaktererne deri er givet på grundlag af HVAD MAN KAN FORVENTE af en helikopter til 1000kr. Den kan aldrig leve op til de dyrere helikoptere, og kan på ingen måde det samme som de kan. Så karaktererne er kun høje på baggrund af det niveau vi ligger på, og ikke hvad der er helt optimalt. Så lad venligst være med at kommentere dette, da jeg jo lige har skrevet det her
Anmeldelse af Mads Jagd
okt 2007
første opladning af lipo batteri