921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Min første gang Min første gang

Så fik jeg min revo og mand hvor jeg synes den er fed. Kan slet ikke vente til den skal ud og køre rigtigt.

Planen var at den skulle køres til idag da det var min fridag, og så den kunne være klar til weekenden.
Sådan skulle det ikke helt gå.

Jeg havde glemt at bestille en oplader, men fik fat i en her hen ad eftermiddagen (tak til Magnus). Det var lige tidsnok til at få ladet mit 4000mhA batteri til EZ-starteren op.

Da den bliver færdig stiller jeg mig ud på terrassen for lige at tjekke alt virker inden jeg slæber det hele ned til vejen. Efter et par forsøg bare med ez start sker der ikke det store, og jeg tror først jeg har druknet motoren. Først da jeg sætter den almindelige glødestarter på kommer der lidt liv i motoren.
Den sprutter lidt og starter, men med det samme jeg bare rør ved gassen dør den. Jeg starter den et par gange mere og den begynder at lyde fin.

Så tænker jeg alt er i den fineste orden, og samler det hele sammen for at gå ned til vejen.

Men mere eller mindre med det samme giver min EZ-starter op. Det virker bare ikke som om den har kraft nok til noget som helst, og den låser hele tiden ved TDC.

Jeg har nu gået after-run proceduren igennem og lader den stå til på lørdag. Tanken er helt fuld, men kan jeg ikke godt lade det stå?

Grunden til jeg skriver er så for at bekræfte det ellers er helt normalt?
Er det normalt EZ starteren kun har kraft nok så kort tid, selv med et 4000mhA batt?

Hvis der er nogle med nogle tips og triks er i meget velkomne til at dele dem 8)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min første gang
  • #1   19. mar 2009 Sådan er det med traxxas TRX motore ..
    de skal lige varmes op i cylinderen for at den kan gå mere smoothe ..
    med min TRX 2.5 var den HELT død i starten .. den kunne ikke rokke sig overhovedet ..

Tag en hårtørrer og varm cylinder op til 60 grader ca..
    og forsøg derefter igen ..

Dette er nødvendigt hel hen til omkring 5. tank hvor det hele har tilpasset sig bedre smiley

• #2   19. mar 2009 Er dit batteri også nyt, for så vil det tage nogle lade cyklusser før det er oppe på fuld kapacitet

• #3   19. mar 2009 Ja det er et sprit nyt batteri.
    Sådan et skal måske også motioneres igang?

• #4   19. mar 2009 Jep, det skal lige lades og aflades et par gange før det er i topform

• #5   19. mar 2009 MIn første gang, hi hi misforstået smiley

• #6   19. mar 2009 varm motor op med hårtørre til ca. 60 grader. så køre det
    det er meget normal ved tilkørring , vil ikke lade nitro stå i tanken

• #7   19. mar 2009 alexander det gjorde jeg fandme også da jeg så overskriften

• #8   19. mar 2009 Vil heller ikke lade nitro stå i tanken, og hårtørren er god, også selvom den er tilkørt, når det er så koldt!

• #9   19. mar 2009 overskriften kan misforståes og så i den alder:D:D:D:D

• #10   19. mar 2009 Jeg er 16? Det er da ikke forkert smiley
    Heh, min første gang hi hi, var den mon god? smiley

• #11   19. mar 2009 hov forresten ..TILLYKKE

• #12   19. mar 2009 Vil helt sikkert bruge hårtørreren på Lørdag så. Det lyder som et rigtigt godt råd. Jeg vil også lige aflade batteriet et par gange så det forhåbentligt kommer lidt mere skub i det.

Og det er lidt nemmere at lokke folk ind for at kigge med en tvetydig overskrift.

Tommy: Tak! Håber du mener med bilen smiley

• #13   19. mar 2009 det har ikke noget med batteriet at gøre ..
    vil jeg næsten med 100% sikkerhed gerne skrive under på ..
    bare sørg for det er ladet så godt op som muligt

• #14   19. mar 2009 Hvis den dør når du røre gassen. Skal den bare lige havde lidt mindrere brændstof ind i motoren så der skal stilles på den hvor slangen kommer ind.
    Min savage gjorde det samme.

• #15   19. mar 2009 Bjarke, hvis din motor er for kold, vil det lyde som om den ikke tager fat, når du trykker på EZ-starteren, så ved du hvad du har at hører efter smiley

• #16   19. mar 2009 Jamen fint jakob. Sender du en check på de 3000 jeg manglede for at vælge noget ordentligt benzin?

Hvis ikke, synes jeg du skulle lade være med at skrive sådan noget ævl. Jeg har købt det jeg ville have, for de penge jeg havde til rådighed.

• #17   19. mar 2009 ikke for noget men du kan købe en fg baja til 5000 kr inde på morfars og derinde koster en revo 4,500

• #18   19. mar 2009 Nikolaj .. HOLD DIG TIL TOPIC OG STOP SPAM!..

Mange tak
    Md!

• #19   19. mar 2009 rolig nu!! og lige måde

• #21   19. mar 2009 Men jeg har jo netop ikke givet 4.500 for min Revo. Jeg har ikke engang betalt 4500 ialt, og der er trods alt tilbehør for over 1000 kroner.

Tom: Det var faktiks det første jeg regnede med, og jeg har gjort netop som du skrev flere gange. Også umiddelbart inden det lykkedes mig at få den i tomgang. Jeg har en fornemmelse af at strømmen til gløderøret fra EZ starteren enten ikke er høj nok, eller også går det slet ikke igennem.
    Det var nemlig sådan jeg prøvede først.
    Så tømte jeg motoren som du beskriver det, og brugte en almindelig gløderørs starter, og så kom der liv i den.
    Derefter var det så at min EZ starter døde.

Så jeg tror også bare det er op på hesten igen, men jeg ville bare gerne høre det fra andre, der har prøvet det selv.
    Men tak for dit indlæg.

• #22   19. mar 2009 Omkring benzin biler også...

Jeg er sådan en der har det meget dårligt med at gøre ting halvt. Dvs. da jeg nu endelig skulle have en nitrobil, var jeg næsten nød til at tage, hvad der i mine øjne var det bedste. Derfor ville jeg have Revo.
    Skulle jeg vælge en benzin bil ville jeg så ikke vælge en FG Baja. Så skulle det være en HPI Baja, eller som minimum en FG MT. Og de koster lige en slat mere.

• #23   20. mar 2009 Mener da absolut ikke det er gøre det halvt at vælge en fg baja, en fg baja er absolut ikke en dårligere bil end en hpi baja, det er en smagssag, tror det eneste du kigger på er prisen, og en hpi baja er dyrere end en fg baja ja rigtigt, men også mange der slet ikke vil køre hpi baja.
    Og hvordan kan du også vide at en revo er bedre end en savage???? det er noget man bliver nød til at prøve sig frem til.

hilsen michael.

• #24   20. mar 2009 Og at en MT skulle være bedre end en baja?, det kommer da helt an på hvad den skal bruges til da, ligesom det også er gældende ved nitrobiler, en Revo er en rigtig fin bil til en hel masse sjov, mens det er noget andet du skal have hvis du skal ud og køre på bane

• #25   20. mar 2009 Det er nu engang bare sådan jeg fungerer.

Jeg har intet belæg for at mene Savage skulle være dårligere end Revo, men ofr mig var der bare ingen tvivl. Det handler meget om hvordan den ser ud, og hvorden den er opbygget.

I har jeres mening og den er måske også mere logisk, men jeg har min egen.

En hel anden ting er at jeg ikke har hverken kørekort eller bil, og så er en Revo altså lidt nemmere at have med at gøre end en 1:5.

• #26   20. mar 2009 hehe.... Nu har vi ENDNU en gang fået sparket gang i nitro kontra benz diskusionen igang -.-

Hvorfor kan folk ikke bare lade det ligge...? Det har intet med denne tråd at gøre, og om man vælger det ene eller det andet er totalt en smags sag... Jeg har prøvet begge dele og for mig står det klart... Nitro er klart mit første valg...

Når, men nok brok for nu, tilbage til topic....

Grunden til din EZ-start ikke trækker motoren er mest sansyneligt, hvilket jeg er helt sikker på også er tilfældet, er at motoren er helt ny... Dvs den går mere tregt end en motor der er tilkørt... Det er ikke nødvendigt at varme motoren op (hvilket også er lidt besværligt hvis man står et eller andet sted ude i naturen med langt til en stikkontakt). Du skal bare løsne tændrøret lidt (ca 1/4) omgang som tom siger, og så når motoren køre, så spænde det til igen.

Det du siger med at den går ud, er ganske naturligt under tilkøring... Den skal køre meget fed for at motoren bliver smurt meget, og derfor drukner den ogs å let, hvis man giver den gas. Løsningen på dette er at klodse bilen op, så hjulene ikke røre jorden. Så kan hjulene køre frit, og derfor får motoren ikke så meget modstand, og drukner derfor heller ikke så let... Men husk, pas på med for meget gas under tilkøring, dog kan det jo være nødvendigt for at holde motoren igang. Du må ikke begynde at stille på motoren før den har kørt nogle tanke, da den fra fabriken er stillet til den mest optimale tilkøring...

Håber du kunne bruge det smiley ellers så spørge du bare...

• #27   20. mar 2009 hov glemte lige at sige, at det også godt kan have noget med batteriet at gøre, at den ikke kan trække motoren rundt... Et slapt batteri (fordi det er helt nyt) og en motor der er tung at trække rundt (fordi den er ny) er en dårlig kombination smiley

Men bare rolig, efter de første par tanke, og når batteriet har været opladet et par gange, så skal motoren nok starte meget nemmere...

og når du så er færdig med at tilkøre og fået lidt føling med indtilling af motoren, så skal du nærmest bare kigge på den, så springer den igang... smiley

• #28   20. mar 2009 Tak for dit indlæg Rasmus.

Jeg havde klart fornemmelsen af at tingende var som de skulle være og jeg bare var lidt utolmodig. Derfor er det dog altid rart at blive bekræftet lidt, og få afvist at der skulle være nogle store problemer.

• #29   21. mar 2009 Nu har jeg været ude og tage de første 3 tanke, og det gik fantastisk. Det er en fantastisk følelse hele tiden at kunne give den lidt mere gas. Jeg har svigerforældrene på besøg så blev afbrudt af en kaffepause.
    Jeg tager resten imorgen, og så skal den også lige have en tur på fuld pedal når de 5 tanke er kørt igennem.

Da jeg skulle starte den idag, startede jeg med lige at varme den igennem med hårtørreren, og det virkede til at det hjalp lidt. Desuden var det nemt at mærke at ez starteren tog meget bedre fat, så den var i det hele taget noget nemmere at arbejde med.

Men for pokker den er nem at rulle om på taget. Det har den været allerede en 3-5 gange bare ved at dreje lidt når den var i fart.
    Jeg kan godt fornemme at den sway-bar opgradering kan blive nødvendig.

• #30   21. mar 2009 Så tak for hjælpen alle sammen!

• #31   21. mar 2009 kan huske med min T-maxx at den femte tank ved tilkørelse kræver meget plads

• #32   21. mar 2009 det med at den tipper, lære man hurtigt at kontrolere... Mange siger også at savage har nemt ved at tippe over... bevars, den vælter hvis man drejer skarpt på asfalt, men med lidt træning så er det ikke et problem... Så du må bare ud og køre en masse, og lære bilen at kende, og så vende tilbage med en beretning om hvordan det er gået/ går smiley

Kommentér på:
Min første gang

Annonce