Min første gang Min første gang
Så fik jeg min revo og mand hvor jeg synes den er fed. Kan slet ikke vente til den skal ud og køre rigtigt.
Planen var at den skulle køres til idag da det var min fridag, og så den kunne være klar til weekenden.
Sådan skulle det ikke helt gå.
Jeg havde glemt at bestille en oplader, men fik fat i en her hen ad eftermiddagen (tak til Magnus). Det var lige tidsnok til at få ladet mit 4000mhA batteri til EZ-starteren op.
Da den bliver færdig stiller jeg mig ud på terrassen for lige at tjekke alt virker inden jeg slæber det hele ned til vejen. Efter et par forsøg bare med ez start sker der ikke det store, og jeg tror først jeg har druknet motoren. Først da jeg sætter den almindelige glødestarter på kommer der lidt liv i motoren.
Den sprutter lidt og starter, men med det samme jeg bare rør ved gassen dør den. Jeg starter den et par gange mere og den begynder at lyde fin.
Så tænker jeg alt er i den fineste orden, og samler det hele sammen for at gå ned til vejen.
Men mere eller mindre med det samme giver min EZ-starter op. Det virker bare ikke som om den har kraft nok til noget som helst, og den låser hele tiden ved TDC.
Jeg har nu gået after-run proceduren igennem og lader den stå til på lørdag. Tanken er helt fuld, men kan jeg ikke godt lade det stå?
Grunden til jeg skriver er så for at bekræfte det ellers er helt normalt?
Er det normalt EZ starteren kun har kraft nok så kort tid, selv med et 4000mhA batt?
Hvis der er nogle med nogle tips og triks er i meget velkomne til at dele dem 8)
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
de skal lige varmes op i cylinderen for at den kan gå mere smoothe ..
med min TRX 2.5 var den HELT død i starten .. den kunne ikke rokke sig overhovedet ..
Tag en hårtørrer og varm cylinder op til 60 grader ca..
og forsøg derefter igen ..
Dette er nødvendigt hel hen til omkring 5. tank hvor det hele har tilpasset sig bedre
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 1.667
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 26 RC-enheder: 14 Emner: 58 Svar: 823
Sådan et skal måske også motioneres igang?
sep 2007
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 157
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 RC-enheder: 7 Emner: 15 Svar: 328
det er meget normal ved tilkørring , vil ikke lade nitro stå i tanken
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 3 Emner: 35 Svar: 1.326
maj 2008
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 20 RC-enheder: 1 Emner: 34 Svar: 659
maj 2008
Heh, min første gang hi hi, var den mon god?
sep 2008
feb 2007
Og det er lidt nemmere at lokke folk ind for at kigge med en tvetydig overskrift.
Tommy: Tak! Håber du mener med bilen
nov 2006
vil jeg næsten med 100% sikkerhed gerne skrive under på ..
bare sørg for det er ladet så godt op som muligt
feb 2008
Følger: 93 Følgere: 89 RC-enheder: 9 Emner: 209 Svar: 1.376
Min savage gjorde det samme.
maj 2008
feb 2007
Hvis ikke, synes jeg du skulle lade være med at skrive sådan noget ævl. Jeg har købt det jeg ville have, for de penge jeg havde til rådighed.
nov 2008
nov 2006
Mange tak
Md!
nov 2008
feb 2007
Tom: Det var faktiks det første jeg regnede med, og jeg har gjort netop som du skrev flere gange. Også umiddelbart inden det lykkedes mig at få den i tomgang. Jeg har en fornemmelse af at strømmen til gløderøret fra EZ starteren enten ikke er høj nok, eller også går det slet ikke igennem.
Det var nemlig sådan jeg prøvede først.
Så tømte jeg motoren som du beskriver det, og brugte en almindelig gløderørs starter, og så kom der liv i den.
Derefter var det så at min EZ starter døde.
Så jeg tror også bare det er op på hesten igen, men jeg ville bare gerne høre det fra andre, der har prøvet det selv.
Men tak for dit indlæg.
feb 2007
Jeg er sådan en der har det meget dårligt med at gøre ting halvt. Dvs. da jeg nu endelig skulle have en nitrobil, var jeg næsten nød til at tage, hvad der i mine øjne var det bedste. Derfor ville jeg have Revo.
Skulle jeg vælge en benzin bil ville jeg så ikke vælge en FG Baja. Så skulle det være en HPI Baja, eller som minimum en FG MT. Og de koster lige en slat mere.
okt 2006
Følger: 77 Følgere: 73 RC-enheder: 11 Emner: 28 Svar: 150
Og hvordan kan du også vide at en revo er bedre end en savage???? det er noget man bliver nød til at prøve sig frem til.
hilsen michael.
sep 2007
feb 2007
Jeg har intet belæg for at mene Savage skulle være dårligere end Revo, men ofr mig var der bare ingen tvivl. Det handler meget om hvordan den ser ud, og hvorden den er opbygget.
I har jeres mening og den er måske også mere logisk, men jeg har min egen.
En hel anden ting er at jeg ikke har hverken kørekort eller bil, og så er en Revo altså lidt nemmere at have med at gøre end en 1:5.
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 508
Hvorfor kan folk ikke bare lade det ligge...? Det har intet med denne tråd at gøre, og om man vælger det ene eller det andet er totalt en smags sag... Jeg har prøvet begge dele og for mig står det klart... Nitro er klart mit første valg...
Når, men nok brok for nu, tilbage til topic....
Grunden til din EZ-start ikke trækker motoren er mest sansyneligt, hvilket jeg er helt sikker på også er tilfældet, er at motoren er helt ny... Dvs den går mere tregt end en motor der er tilkørt... Det er ikke nødvendigt at varme motoren op (hvilket også er lidt besværligt hvis man står et eller andet sted ude i naturen med langt til en stikkontakt). Du skal bare løsne tændrøret lidt (ca 1/4) omgang som tom siger, og så når motoren køre, så spænde det til igen.
Det du siger med at den går ud, er ganske naturligt under tilkøring... Den skal køre meget fed for at motoren bliver smurt meget, og derfor drukner den ogs å let, hvis man giver den gas. Løsningen på dette er at klodse bilen op, så hjulene ikke røre jorden. Så kan hjulene køre frit, og derfor får motoren ikke så meget modstand, og drukner derfor heller ikke så let... Men husk, pas på med for meget gas under tilkøring, dog kan det jo være nødvendigt for at holde motoren igang. Du må ikke begynde at stille på motoren før den har kørt nogle tanke, da den fra fabriken er stillet til den mest optimale tilkøring...
Håber du kunne bruge det
apr 2007
Men bare rolig, efter de første par tanke, og når batteriet har været opladet et par gange, så skal motoren nok starte meget nemmere...
og når du så er færdig med at tilkøre og fået lidt føling med indtilling af motoren, så skal du nærmest bare kigge på den, så springer den igang...
feb 2007
Jeg havde klart fornemmelsen af at tingende var som de skulle være og jeg bare var lidt utolmodig. Derfor er det dog altid rart at blive bekræftet lidt, og få afvist at der skulle være nogle store problemer.
feb 2007
Jeg tager resten imorgen, og så skal den også lige have en tur på fuld pedal når de 5 tanke er kørt igennem.
Da jeg skulle starte den idag, startede jeg med lige at varme den igennem med hårtørreren, og det virkede til at det hjalp lidt. Desuden var det nemt at mærke at ez starteren tog meget bedre fat, så den var i det hele taget noget nemmere at arbejde med.
Men for pokker den er nem at rulle om på taget. Det har den været allerede en 3-5 gange bare ved at dreje lidt når den var i fart.
Jeg kan godt fornemme at den sway-bar opgradering kan blive nødvendig.
feb 2007
sep 2008
apr 2007
Min første gang