{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.321 visninger | Oprettet:

min første lipo brand {{forumTopicSubject}}

var i gang med og lade 2 af mine Turnigy 5800mAh 2S 25C Lipo Pack, jeg ville bare lige toppe dem af inden jeg ville ud og køre, den startet med og lade med 0.8, efter lidt tid begyndet den og stige til 1.5 2.2 4.5, tingte det var underligt men, men jeg husket nok forkert, de var nok tomme så, så begyndet det og lufte af spraydåse maling, ikke helt unormalt da min underbo maler en gang i mellem, men var lige hende og se ud af vinduet, hvad han hade gang i og male denne gang, men der var ingen der malet, på vej tilbage til min stol, lød det som en spraydåse der vare gået hul på, tjækket mine ejene spraydåse maling, men der var ikke noget med den, så fik jeg øje på min lipo batteri var en halv gang større end det skulle være, tog det hurtig fra og fik det ud i vasken, må ærlig sige jeg ikke viste hvad jeg skulle gøre, ville fylde håndvasken med vand, men var ikke sikker på men strøm og vand ville være så godt

http://www.youtube.com/watch?v=ic-4aN1nMWs

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min første lipo brand
  • #1   12. jun 2013 LIPO BAG!!!!

• #2   12. jun 2013 Når batteriet ser sådan ud, så skal du bare skynde dig at kaste det af helvede til ud af vinduet!:-)

• #3   12. jun 2013 Holy shit, tror jeg er færdig med Lipo batterier

• #4   12. jun 2013 Øhh uha kom til at tænke på da det sprang brændte du så ikke nallerne og kameraet

• #6   12. jun 2013 Ingen tvivl om at batterier er farlige - det er jo ikke ande-dun de er fyldt med (uanset LiPo eller NiMh eller hvad de nu hedder).

Men ja, de skal behandles med omhu, og nok ikke være uden opsyn når de er til opladning.

Baronen informerer:
    SLUK ALDRIG ILD I BRANDBARE VÆSKER MED VAND - DET EKSPLUMDERER!!!

• #7   12. jun 2013 Har du stadig dine øjenbryn! smiley hahahah kunne du se det havde fået fat i dine lokums ruller? Næste gang så skal du altså ikke blande Lithium med vand (spørg Google om hvad der sker.)

Næste gang så få det ud af døren og ikk håb på der er nogle smiley

Nå men så må du jo igang med at gøre rent.

• #8   12. jun 2013 Mickael F : http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=51563

2200mah

• #9   12. jun 2013 Jeg gad godt vide hvilken oplader du har, og om den lader er i orden.
    Jeg har selv kun pumpet et LiPo batteri op fordi opladeren brændte af under opladningen.
    Og så er det jo ikke LiPo batteriet der er dårligt.

• #10   12. jun 2013 Det er nok laderen der er synderen - et batteri kan jo ikke bare futte af af sig selv. Tjek laderen...

• #11   12. jun 2013 der skede ikke mig eller min telefon jeg optog noget

og ja lipo bag er et klart most for mig nu

og ja jeg lader med balance kabel tilsluttet og balance lader også altid

• #12   12. jun 2013 ved ikke om det er laderen, lige føre det skede, hade jeg ladet 6 stk Zippy 2200mAH
    og 2 af den samme type batteri som det der brande af

• #13   12. jun 2013 laderen er en iMax pro B6AC Dual Power

• #14   12. jun 2013 jeg parallel lade de to Turnigy 5800mAh 2S 25C Lipo Pack, og det andet skede der ikke noget med,

• #16   12. jun 2013 Det er godt du opdagede det i tide, og du er okay Paul smiley

Jeg har haft et enkelt, der pustede sig lige så meget op som i videoen her. Jeg skulle godt nok ikke have næsen i nærheden af det. Det røg ud af vinduet og fik lov at ligge et par timer og køle ned. Så en halv nat under låget til Weber grillen og så 8 dage i en balje saltvand.

Men du gør god reklame for lipo poser. Jeg skal ud og købe én nu, det er 100% sikkert.

En lille guide til skadede lipo batterier:

http://www.rctoys.com/pdf/thunder-power-disposal-of-old-damaged-lipo-batteries.pdf

• #17   12. jun 2013 lidt rystet over de store flammer, men ellers skede der ikke mig noget
    særlig fordi jeg lader mine batteri lige ved siden af mig ved Pcen, det er også slut nu, de blive lade over ved vinduet, frem over

• #18   12. jun 2013 #som alle ved jo mindre mAh, jo mindre ladetid = mindre som kan gå galt:-D#

Det passer da ikke.. uanset batterstørrelse er ladetiden ens, lader man med feks 1c, er ladetiden jo ens
    2200mah ved 1c, er 2.2 amp,
    5000mah ved 1c, er 5amp ladestyrke. Ladetiden er meget tæt på ens.

Og det er da også noget vrøvl at store pakker er mere farlige end små

Behandles lipo ikke ordentligt, kan alle størrelser være brandfarlige!

• #19   12. jun 2013 Kim D

jeg har sådan en Parallel charging Board
    http://www.rchobby.se/1835-thickbox_default/parallel-charging-board-for-6-packs-26s-t-connector.jpg

• #20   12. jun 2013 man lader på samme måde som normalt, eneste forskel er du kan lade med fler amps, har du 1 2200mah lader man det med 2.2amp, men har du 2 du lader på en gang kan du lade med 4.4amps

og nej den viser kun 2 cell på display

lille tip: lade kun batteri der er på ca samme nevo i strøm, also ikke et næsten tomt sammen med et næsten fuldt

• #21   12. jun 2013 Jeg har i tankerne at lade to lipos på en gang. Skal jeg så have fat i en serie ting ligesom denne?

profilbillede
  • #22   12. jun 2013 Nu er det jo ikke mah som afgør hvor stor skaden er, så om de er under eller over 3000mah er bedøvende ligegyldigt.
    Emnet har været oppe mange gange efterhånden og forhåbentligt bliver nogle klogere jo flere gange det kommer op.
    Lipo batterier kan være farlige, men jeg vil vove den påstand at NIMH er mere farlige, det er jo små rørbomber når man tænker på indpakningen.
    Det er før set er at NIMH batteri kan ryde et helt bord ved eksplosion.
    Se blot dette (overdrevede) eksempel, http://www.youtube.com/watch?v=PWpwSJLpMww NIMH er atlså heller ikke helt ufarligt.

Og til dem som straks forbander Lipo batterier og aldrig vil eje sådan noget, så start med at smide jeres smart phone, bærbar, og tablet ud (eller send dem til mig) for alt hvad vi har af sådan noget i dag er med Lithium batterier.
    Spørg bare DELL og HP om de får en 4-5år siden måtte tilbagekalde batterier i vildskab pga. brandfare.
    Behandl tingene med omtanke, lad batterier op i ladepose eller en metal kagedåse, et eller andet som kan holde på en evt. brand. Og sørg for at have noget ordentligt at lade med.

//Dan

• #23   12. jun 2013 Kim D
    lille tip: vid noget mere om Parallel charging Board inden du begynder og skriv med store bogstaver til mig

• #24   12. jun 2013 Jeg lader mine lipos paralel. intet problem i det, man skal bare have den rette adapter til balance plugs, eller bruge et adapterboard.
    Vil sige det er mere stabilt at lade 2 stks 6cells op paralelt, end serielt.
    Og der er en fordel, som skåner laderen en smule, ihvertfald balance delen.
    Når cellerne lades paralelt hvor hver enkelt celle er forbundet via balancer så stabiliserer de hinanden. Det gør de ikke ladet i serie, hvor de feks skulle lades som 12celler totalt. Der vil der være større volt forskel cellerne imellem, som balancer delen skal håndtere (den tapper strøm fra de celler som har mest strøm på, for at holde dem på niveau med dem med mindre) og det kan nogle af de dårlige ladere ikke følge så godt med på, da balance drain typisk ligger et sted mellem 150-200mah på de billige Imax, GTpower, osv.

Som stick nævner så er der ingen forskel i ladetid på et 1000mah lipo og et 5000mah lipo. Der er ikke større fare med de store, men de store kan nemmere udsætte laderen for stress, så den må på apoteket, og alle ved en lader på piller er dømt til at danse disco før eller senere.

Du har vist ladet 2 lipos op uden balancer og de har været forskellige i volt.
    Når du kobler sådan 2 lipos sammen der ikke er ens i volt, så prøver de med det samme at udligne hindanden og det er ligeså hårdt for dem som hvis du skulle sidde 12 timer til middag med din motors veninde jytte, som er dement, hvilket gør at hun kører i loop efter 2min hvor hun så stiller dig de samme spørgsmål forfra.

Selvom du havde koblet balancer på så havde lipos stadig skulle udligne hiananden og de ville stadig have det lige så stramt, som Oprah i str xs bikini.

Det er pæs vigtigt at lipos er ens i volt når man lader dem!

Hmm hvad var spørgsmålet ?

• #25   12. jun 2013 Jeg går ud fra det er ZnMnO2 batterier de duraceller han griller i den video, så dårligt eksempel Dan H smiley

• #26   12. jun 2013 Den står tagget som NIMH, kunne desværre ikke lige finde en på youtube, men tro mig, NIMH eksplotion er ikke til at spøge med.

//Dan

• #27   12. jun 2013 Mickael et NIMH kan sagtens gå af ved ladning eller afladning via kørsel. Det er set et utal af gange.
    Jeg ved godt at du efterhånden har ½års erfaring med RC, og du ved en fandens masse ting (eller tror du gør), men tag du en snak med de "gamle" racere så bliver du klogere. Jeg er overbevist om at ingen til løb har ønsket at rydde pitborde for både biler, værktøj og hvad der nu ellers har været på dem, men det er sket flere gange.

//Dan

• #28   12. jun 2013 Et lipo skal også mishandles på det groveste for og fucke up. Ladning uden balancer er også mishandling i min verden.

• #29   12. jun 2013 helt sikkert lipo ladepose næste gang, så vil der ikke være helt så meget rengøring af vasken smiley

• #30   12. jun 2013 Stop nu bare Michael, det er jo bare rent ordkløveri...

Hvis du er til nimh, så er det fint... Men de er som Dan siger heller ikke ufarlige...

Hør nu bare på hvad folk siger (eller lad vær), men lad dog vær med absolut at skulle kommentere på alting... Du støjer i tråden....

• #31   12. jun 2013 Jeg tror på dig Dan. Det kræver såment ikke så meget fornuft at regne sig frem til at noget man opbevarer så meget strøm i, ikke er ufarligt. Jeg mener bare lige det eksempel ikke var så heldigt smiley

Vil lige tilføje at det LiPo, jeg skrev om tidligere, der pustede sig op, var helt min egen skyld. Jeg tog chancen og prøvede at lade på et LiPo, der var afladt for meget med en NiMH lader, for at redde det. Det lykkedes med det første LiPo jeg prøvede på, men ikke på det næste.

Jeg er ikke paranoid med mine batterier, jeg har bare en sund forsigtighed.

• #32   12. jun 2013 Rolig nu med alt det her Lipo husk nu på hvor mange der bruger Lilo idag og selvfølgelig sker der flere fejl med dem men sjældent. Bare se løb i DK DHI cup der var vi vel små 300 køre ca. og alle bruge lipo over 3000 mah og ingen brænde skete og alle batterier blev ladet mange gang !!!
    Men HUSK det nu Lipo bag ALTID. Det skulle vi også der nede. Men taget mængden i betragtning sker det lige meget størrelsen. Men det sker KUN under opladning eller afladning. Aldrig ved Bare at ligge.

• #33   12. jun 2013 var det ikke et NIMH batteri til RC bil som blev brugt i boston bomben ?

• #34   13. jun 2013 Andreas, det er muligt at det kemiske i batterierne jeg linkede til er forkert, så undskyld eksmplet det er ikke helt reelt, Det var også bare eksplosionen jeg ville vise at det kan sagtens ske med sådan en type batterier. Og et NIMH batteri har noget nær samme yderkappe som et duracell batteri, og tænker man på den energi der skal til at åbne sådan en kappe så kan man også forestille sig faren.

John, ved ikke om det var sådanne batterier der var brugt som selve eksplosionen, men de har sikkert været strømkilden. Ved det var snak om en trykkoger det var anbragt i.

//Dan

Kommentér på:
min første lipo brand

Annonce