1.153 visninger
|
Oprettet:
Første køb af RC enhed {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er intrasseret i at købe en rc bil... Jeg har overhovedet ingen erfaringer, og ved derfor ikke hvad jeg skal købe.
det skal være en offroad og jeg skal bar bruge den til sjov og evt lidt ræs med vennerne
har i en model i vil foretrække? det skal være en nitro og jeg vil bruge op til 2500 på det
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 4 Emner: 12 Svar: 27
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 4 Emner: 12 Svar: 27
feb 2007
Men har du også et sted du kan køre med den uden at folk bliver skide sure
sep 2006
El er mere praktisk de er små (kan nemt stå inde på et værelse) de larmer ikke og med brusshless og Lipo er de forbløffende hurtige. Men ikke særligt sjovt at lytte til en el-bil - det er der ikke meget brum over!
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 7 RC-enheder: 7 Emner: 27 Svar: 188
sep 2006
feb 2007
Jeg er helt enig, der er mange der bare køber ind uden at tænke sig om.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 27 RC-enheder: 3 Emner: 23 Svar: 92
Michael B
sep 2006
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 RC-enheder: 3 Emner: 23 Svar: 61
nitro biler er ikke svære end noget andet og koster sku eller ikke mer end aner biler og køre med
helle sæson i år kørte jeg ca 12 liter nitro af og det har kostet 3 gløderør. to sæt sko i kobling og en klokke og 4 lejer ialt 500 kr og den bliver brugt på bane
nov 2007
Følger: 56 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 9 Svar: 59
men det er bare en bil der holder.. og så er den nem og styre og ikke mindst hurtig:D
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Benzin - rigtig store biler og vejer meget. Kræver stor plads for at køre med dem. Der må helst ikke være for store hop.
De larmer en del, men det er jo det fede ved motor sport.
Nitro - perfekte størrelse (for mig) Lav vægt, og meget ydelse. Kan klare store op, og der er rigtig gode køre egenskaber. Kan være bøvlet at håndter en for billig motor (som mange nye desværre køber)
De larmer også en del, men igen det fede ved dem.
El - kan fås i alle størrelse biler. De er lidt tøsset, fordi de ikke larmer som brændstof motor. Man kan køre alle steder med dem. Ulempen ved dem, er at der ikke skal meget til for at brænde elektronikken af i dem. Og skal man have noget seriøst. Så koster det igen en pæn del. Men heldigvis er priserne på vej ned, så man har råd til dem.
For 2500kr ville jeg også råde dig til f.eks en savage. Utrolig hvad de kan holde til, og delene er billig.
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 10 RC-enheder: 9 Emner: 48 Svar: 265
Jeg startede selv med en nitro og blev meget meget hurtig træt af at man skulle gå så meget op i glødetal osv osv osv osv...
Jeg skiftede så til benzin og det har jeg aldrig fortrudt, jeg justeret min 1 gang under tilkørsel og 1 gange efter tilkørsel til den benzin og olie jeg skulle køre med og ellers har den bare KØRT....
Men som de andre skriver, el er en god ting hvis du ikke har pladsen til at kunne "larme", der er ikke ret mange mennesker der gider sidde 20-50minutter og høre på motor larm hvad enten om det er FG eller Nitro, men el har ikke rigtig nogen lyd og det er der ikke meget ved i længden (snakker af erfaring)
Jeg er gået over til at prøve El-Heli, det er der sku noget mere udfordring i og den kan man jo næsten flyve med overalt
Men HVIS det abselute skal være nitro, så sæt dig GODT ind i tingene først, ellers mister du rigtig hurtigt interessen for den her ellers fine hobby!
- Jesper C
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.007
og som kim siger, vil du have Benzin til at køre optimalt kræver det også justering... Tilgængæld kræver en benzinmotor noget mere viden for at skille den af og finde fejl på den kontra en nitro, som består af meget få dele.
El jeg køre selv med det hele vinteren idendørs og det kan sagtens være sjovt, men jeg køre også Nitro om sommeren. og jeg må nok sige at nitroen tiltrækker mig meget mere end at jeg skal ind og lade osv
Med nitro fiser jeg bare op i pit og 2sec sener er jeg på banen igen. og lyden mums, der er lige som mere mande sport over det. Det samme gælder Benzin vrooom vroom...
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 31 Emner: 9 Svar: 124
Her er hvad jeg skal have:
1 x Stealth X09 Truggy Brushless
- Model: DeLuxe
1 x Front Upright Upgrade ALU
1 x Steering Hubs Upgrade ALU
1 x Wheelset PRO PL Crome (4 stk.)
1 x Rear Upright Upgrade ALU
1 x Motor Retainer New Upgrade ALU
1 x Spur Gear stål (Stealth)
1 x LiPo Low Voltage Buzzer
1 x Ultimate LiPo 2700 (7,4V)
Jeg skal have den bil fordi en 8 årig kan skille og samle den ad. Den kan holde til meget. Den er hårfør, og man kan få mange dele til den.
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 10 RC-enheder: 9 Emner: 48 Svar: 265
Jeg kan stadig ikke give dig ret i det her, som sagt, hvis vi nu fx tager min fars gamle baja, den blev indstillet en gang for alle og den lå og kørt fra de mere tunede og "pinte"(staves?) motorer, nitro der imod havde jeg MANGE problemmer med, rigtig mange, jeg havde sku sat mig rimelig godt og grundigt ind i det inden jeg gik igang(troede jeg) men åbenbart ikke nok trods timers læsning!
Jeg konkludere bare at i mit tilfælde, og min fars, er og bliver benzin 1000gange nemmere, og nej det kræver ikke raketviden at have med nitro at gøre - men det gør det altså på ingen måde heller for at skille en benzin motor ad, kan gøre det med lukkede øjne
1gang benzin - altid benzin...
Men som jeg siger til alle andre, det er en smagssag hvad man kan lide og ikke andet
- Jesper C
apr 2006
Har selv haft et par benzin biler. FG osv. Har aldrig brugt så mange reservedele som jeg gjorde på dem, da de vejer rigtig meget, så de knækker ved hop.
En ordentlig nitro motor. Så køre den bare uden indstillinger.
Skal en brændstof motor køre helt optimalt. Så skal den indstilles engang imellem. Så er det lige meget om det er benzin eller hvad det er. Så skal de justeres engang imellem.
apr 2006
En af de første biler jeg selv havde var en Savage.
Dem kan man få til en rigtig god pris.
Det er helt vild hvad de gamle savage kan holde til af tæsk.
Og skulle man være uheldig at ødelægge den. Så er de billig i dele, og nem at skrue på.
Første køb af RC enhed