778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

spørgsmål til pinion og spur spørgsmål til pinion og spur

Har lige købt mig en E-revo, og skal ha novak 4.5 på med en ezrun 150A esc der kan klare 4s.
spørgsmål er hvor mange tænder, pinion gear skal være på hvis jeg bruger standert spur gear. uden at moter bliver for varm. Også har jeg et spørgmål til batterier,
tænker nemlig på at køre med Li-Fe batterier 2 x 2s, vil jeg miste meget i forhold til Li-Po 2 x 2s ... (obs er ny inde for el biler)
på forhånd tak for hjælpen.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål til pinion og spur
  • #1   4. mar 2010 Jeg kørte med pinion 21T og spur 68T med en 3,5T motor og EzRun 150A ESC.

    Motoren blev varm pga den kun havde 2 poler.

    Jeg skiftede den så til en Mamba Monster på mellem 3-6T (Castle regner i kV), og den var ligefrem kold med samme gearing, batterier, ESC osv. Den var så også 4 polet og skal ikke trække så meget rund som en 2 polet. Altså ikke så meget belastning.

    Så jeg vil mene at 21/68 vil være en OK gearing til en 4,5T motor smiley

    Og du vil faktisk få mere power ved at købe 2x2s Li-Fe. De skulle give mere output og derfor yde mere.


  • #2   4. mar 2010 Novak'en har en KV på 5000 så tror du skal længere ned...jeg smed en 13T på min da jeg hev de gamle motore ud af den...

  • #3   4. mar 2010 novak foreskriver at man ikke skal køre med mere en 13-14t på 4,5 turn motor, den løber simpelthen varm , det er jo en 4400 kv motor.
    Brian


  • #4   4. mar 2010 Differential Ratio: 2.8461538461538463
    Transmission Ratio: 1.8333333333333333
    Other Ratio: 1
    Spur Tooth Count: 68
    Pinion Tooth Count: 11
    Total Voltage: 14.8
    Motor KV: 5000
    Tire Diameter (inches): 5.3
    Tire Ballooning (inches): 0
    Motor Current Draw: 0
    Motor Coil Resistance: 0
    Spur/Pinion Ratio: 6.18 : 1
    Total Ratio: 32.25641 : 1
    Tire Circumference (inches): 16.65 inches (422.92 mm)
    Rollout: 0.52:1
    Total Motor Speed: 74000 RPM

    Vehicle Speed: 36.17 mph (58.11 km/h)

    10-11 måske 12 onroad


    12-13 tands hvis du vil kører med LiFe, A123 eller hvad de nu alt hedder.



    http://www.scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html
    Bruger denne til at beregne, jeg vurdere ud fra jeg ejer en e-revo og har kørt den med en lignende motor, og den blev ekstremt varm hvis den var gearet til over 50-55
    LiPo - max 11 tands
    LiFe - max 13 tands



  • #5   4. mar 2010 Det ser rigtigt ud Thomas, det skal dog lige siges de ``gamle 4,5t var på 4400 kv
    Brian


  • #6   5. mar 2010 de gamle var vist også kun med 3,5 mm aksel, hvor de nye er med 5mm. Så køber man jo ikke den gamle smiley

  • #7   5. mar 2010 mange tak for svarene. kan se i snakker om det gamle og nye system.
    det jeg skal ha i er det gamle, har fået det til god pris jeg ikke kunne sige nej til. så jeg kigger efter en 14 tands som brian o skriver.


  • #8   5. mar 2010 Jeg ville købe både 13 og 14 da tror 14 er fint til gaderæs men 12-13 tror jeg er bedre off-road med 4400 motor.


  • #9   6. mar 2010 okay så for jeg fat på de 3 størelser. og tester mig lidt frem

  • #10   7. mar 2010 Lyder som en rigtig god idé
    Men nu har du også en god idé om hvad størrelse det skal være.


Kommentér på:
spørgsmål til pinion og spur

Annonce