308 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Stampede Stampede

Hey gutter.

var ude og kører med min stampede for første gang på græs igår, og må indrømme den vælter sq lidt nemt når man kommer med høj fart og drejer, er det normalt for alle RC biler det er sån ?
eller er det bare stampeden ?
vi snakker når den køre de 50 km/t ca.

Hvad kan man gøre for at den ikke gør det så nemt ?

har overvejet om man skal smide noget mere vægt på den ?

tilgengæld køre den over vildt super godt i sand/løs jord smiley

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stampede
  • #1   23. mar 2010 Stampeden er høj og let , derfor vælter den let på græs , du kan vælge at øge sporvidden eller sænke bilen lidt.

Det kommer sørme også an på hvordan man kører smiley

• #2   23. mar 2010 ja ved det godt, også derfor jeg har tænkt lidt på noget mere vægt på den smiley

• #3   23. mar 2010 Vægt i den så lavt som muligt, og så centreret som muligt smiley

• #4   23. mar 2010 Og man burde da heller ikke dreje med 50, så vælter selv min stealth da...

• #5   23. mar 2010 På græs kan du vælte alting, og at lægge vægt i den gøre ikke tingene bedre.
    Hvis du derimod halvere batteriets vægt bliver den meget mere stabil da det ligger ret højt oppe i vognen.
    Eller endnu bedre, hold dig væk fra græs eller køb en anden vogn.

Stampeden er beregnet til sand/løs jord, og hop, og dur ikke til race.
    Man med den rigtige støddæmper olie og indstilling af dæmperne kan du få den skride sidelæns hen af tør asfalt uden af vælte.

Af en eller anden årsag køre Stampeden ikke særligt godt med gode dæk der står for godt fast, men sætter man et sæt slidte traktor dæk på Stampeden køre den fremragende på næsten alt slags underlag.

• #6   23. mar 2010 Sauron L - Tak for dit svar.

men ja ville give dig ret i stampede er bedst i sand/løs jord. har hellere ikke planer om at skal gøre race, skal bare bashe lidt smiley

• #7   23. mar 2010 Bashe, det er den god til smiley

• #8   23. mar 2010 Jeg har også en stampede vxl, og de vælter altid nemt smiley
    Men ja, de er til gengæld rigtig meget gode til bash, hop, og backflip (sikkert pga hjulene?), sand, jord, græs - offroad generelt da smiley Har også prøvet at køre på sand bane - den kører fint på banen, men den laver jo for mange wheelies smiley Men jeg har heller ikke købt den til race smiley

Det skal også lige siges at hjørnerne bagpå - ved ladet (helt ude ved kanterne) meget nemt får buler og huller! Jeg har nok væltet 2 gange med min på asfalt (lører næsten kun offroad :P) og der er allerede begyndt at komme små huller smiley

• #9   23. mar 2010 jah men det er vel derfor man skal ha en wheelie bar ? eller det hjælper måske ikke ?

mig og min fætter har begge en xl-5 hvor vi har lavet dem om til vxl - og vi har snakket om at putte noget glasfiber i coveret (altså inde i) fx. ½ cm hele vejen rundt.

• #10   23. mar 2010 wheeliebar medfølger jo fra start på en vxl.... men alligevel, hvis man giver max gas, med et 3s lipo, fx., ligger den jo på taget smiley

• #11   23. mar 2010 ja det er er nok rigtig nok jesper, hvad gearning kører du med ?

• #12   23. mar 2010 hmm det er meget forskelligt...
    Har lige kørt idag med 28/83.... der ryger den nemt bagover, og det var endda med anacondas, som jo er lidtm mindre i dækkene...
    og så et 3s lipo på 25c og 2800mah... ikke så satans vildt, men pt. det eneste jeg har smiley

Kommentér på:
Stampede

Annonce