{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Ny nitrobil - hvad skal jeg SÅ bruge? {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Jeg fik i går min Kyosho DRX Subaru Impreza WRC 2008 nitrobil. Jeg har aldrig tidligere leget med nitrobiler før, så nu står jeg her så - uden noget som helst tilbehør til nitrobiler. Så hvad skal jeg ud og investere i, for at få det hele køreklart og parat? smiley

Gerne med link.. På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny nitrobil - hvad skal jeg SÅ bruge?
  • #1   12. maj 2010 glødestarter, temp. gun, nitrobogen og noget nitro smiley

• #2   12. maj 2010 Har du fået at vide af ham du købte den af hvilken Nitro den er kørt med da det er det bedste at køre på det samme

Så skal du bruge et startersæt indeholdende en plastkande til at fylde nitro på med, en glødesrørsnøgle, glødestarter, afterrun olie og luftfilterolie

(link fjernet)

Det er så også en god ting lige at have et par gløderør i reserve

http://www.morfars.dk/rc/gloederoer-mccoy-flere-modeller-p-3173.html

Køb en MC-9 og en MC-55 så er du godt dækket ind

Så mangler du faktisk kun dit nitro der vil jeg så vælge at køre på det den plejer at køre med ellers vælg en med 25%

• #3   12. maj 2010 Du kan vælge at købe som Lars S siger en temp gun til at måle temperaturen på motoren

(link fjernet)

Da det er din første nitro bil kan for megen viden om dette ikke være nok så læs en del på nettet og køb evt nitrohåndbogen

(link fjernet)

• #4   12. maj 2010 Preben C - Den er købt fra ny, så har aldrig kørt før. Hvilket nitro kan anbefales?

Og i øvrigt tak for de gode råd og links, jeg skal klart kigge mere på det! smiley

• #5   12. maj 2010 Så skal du jo først have den kørt til det bedste her bestemmer du selv hvilket mærke du skal køre på men da din motor er i den store ende skal du helst køre på 25% og så gør det hele tiden, inden du starter den første gang så skal du tage dit gløderør ud og sørge for at dit stempel det er helt i bund når det er det vender du bilen om og sætter et mærke på dit flywheel så du ved at ved stregen er dit stempel helt nede dette er for at skåne den så meget som muligt da stempel og foringen ikke udvider sig ligemeget, så starter du den op med en helt tank brændstof og lader den køre i tomgang dette skal du helst gøre ved 2 tanke med mindst en times afkøling imellem når dette er gjort skal du helst køre omkring 10 tank fulde uden at give fuld gas du skulle gerne køre den til på den rigtige måde for din egen skyld

• #6   12. maj 2010 Og forresten, har set på de glødestartere der, hvor mange mah skal de være på? Skal det helst være dem på 3000 eller hvad? Og så overvejer jeg at køre til RC-Centret i dag, er det et OK sted at handle? smiley

• #7   12. maj 2010 Preben C - Damn, det er alligevel længe man ikke må give gas :O..
    Men tak, det er helt klart det, der skal gøres! Det er en GXR-18 motor, mener den er på 3,0 ccm, så er 15% nitro fint nok?

• #8   12. maj 2010 Nej du skal helst op på 25%da den er over 2,5ccm og jo flere Mah dit gløderør har jo bedre og rc-centret er udmærket sted at handle

• #9   12. maj 2010 Okay, 25% nitro og mange mah glødestarter, tak! Og så lige få købt nitro håndbogen også, en tankdunk og nogle ekstra gløderør + gløderørsnøgle.. Ellers andet jeg mangler? Har selv en temperaturpistol smiley

• #10   12. maj 2010 (link fjernet)
    det har det som du skal bruge, af gløderørsstarter osv, Og den gløderørsstarter virker virkelig godt. Den holder batt utrolig lang tid.
    Afterrun hælder du lige ned i kaburatoern eller i der hvor gløderøret er, så ruster motorn ikke, Da nitro ruster metal utrolig hurtigt (ikke på 1 time eller 2, og hel og ikke på 1 dag, Men smed det i når motoern er afkølet)
    Du kan også bruge wd40 istedt, det virker sikkert ligeså godt, Og er en hele del billiger.

• #11   12. maj 2010 Synes nu det er liiiiige godt groft for det sæt der.. smiley

• #12   12. maj 2010 Du få alt hvad du skal bruge, Så jeg synds det er en fair nok pris, og for 50 kr mere få du en dvd med om nitro biler smiley

• #14   12. maj 2010 Jeg får også mere, end hvad jeg skal bruge.. Men tak, jeg finder bare tingene seperat smiley

• #15   12. maj 2010 Mikkel G - Hvor kan det købes? Og er det ikke noget dyrere så? smiley

Kommentér på:
Ny nitrobil - hvad skal jeg SÅ bruge?

Annonce