766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

dækker garantien ?? dækker garantien ??

Har købt en stealth X09 brushless som er godt og vel 1 år gammel. bilen er helt standard bortset fra metal tandhjul.
Problemmet er at den ikke vil køre hele tiden. nogen gange hakker den uden at køre som om der ikke er strøm nok til at drive den fremad, men der er masser af strøm.
Går lidt ud fra det er ESC'en der fucker up.

Er det noget garatien tager ??

Mvh.
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • Komfurtilslutning 600 kr.
  • Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dækker garantien ??
  • #1   20. maj 2010 Har du prøvet at sætte et andet batteri eller lipo i bilen?

Mange brushless sæt kører ikke ordenligt på nimh eller nicd

• #2   20. maj 2010 Jeg har lige købt to nye lipo batterier og havde kørt det ene uden problemmer og halvvejs i det andet batteri begyndte problemerne. nogen gange ville den gerne køre nogenlunde bare man holdte gassen. hvis jeg slap gassen og ville give gas igen stod den bare og hakkede.

• #3   20. maj 2010 Jeg havde det samme problem med mit gamle Ezrun sæt. Det problem løste sig selv, da jeg skiftede mit 8,4 volts nihm batteri ud med et 11,1 volts lipo.

Mit problem kom kun, hvis jeg åbnede helt op for gassen fra start.

Men som jeg har forstået det, så sker dit også selvom du ikke giver fuld gas eller hvordan?

Med hensyn til garentien, så vil jeg tro de sender escen ind og kigger på den, og kan de se der er et problem, som du ikke selv har været skyld i får du en ny

• #4   20. maj 2010 Jonas P
    Ja det er rigtigt at den gør selv om jeg giver lige så stille gas.

Morten L
    Må lige forbi butikken med den så.

• #5   20. maj 2010 Så lyder det mere som en fejl på den esc eller motor, men tag den med ind til morfars, som Morten forslår smiley

• #6   20. maj 2010 Problemet er at dine batt ikke afgir nok Amp til at trække din esc/motor, så garantien dækker ikke at dine batterier stinker.

• #7   20. maj 2010 Du skal satse på batt som afgir mindst 90A constant til dit sæt.

• #8   20. maj 2010 Søren P
    Det var da en mærkelig kommentar. har fået en ny motor på garatien da det var den der var færdig.

Der var ingen problemer fik bare en ny efter han havde kigget og hørt den.

Benny B
    Bruger ikke garanti på deres varer. det er der da ikke noget der hedder. har man købt en vare er der da altid mindst to års garanti.

• #9   20. maj 2010 Som sagt - Det er dine batts.

• #10   20. maj 2010 Det kan jo ikke være mine batterier når jeg kørte et batteri uden problemer og at den kører fint igen med en ny motor.

De to batterier jeg har brugt er helt nye og ens, så kan ikke helt forstå hvad i mener med at det er mine batterier.

• #11   20. maj 2010 Der er ikke noget der hedder Garanti på RC biler - ifølge købeloven har man 2 ugers fortrydelsesret og 24 måneders reklamationsret...

• #12   20. maj 2010 Christian E

Det kan jeg ikke få til at passe med hva der står i den købelov jeg læser...

Der er ALLE køb omfattet af 2 års reklamationsret. Undtagen madvare og huskøb.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1419

(link fjernet)

(link fjernet)

• #13   20. maj 2010 Christian E
    Nå okay men så kan vi da godt sige at jeg fik en ny motor på reklamationsretten :o)

Man kan sige at butikken giver dig en garanti på at den holder i 2 år og inden for den periode har du en reklamationsret hvis noget skulle gå istykker.
    Garantien kan selvfølgelig frafalde hvis man gerne vil fx. have en ny esc som er gået istykker fordi man har leget ubåd med ens bil, eller på enden måde mishandlet den.

• #14   21. maj 2010 Danny; Det er jo også det jeg skriver smiley

Her er lidt fra det link Danny skriver:
    "Garanti
    Forbrugere og erhvervsdrivende blander ofte begreberne 'garanti' og 'reklamationsfrist' sammen, men det er ikke det samme. En garanti er en særlig service - et løfte, som ligger ud over købeloven, og som aldrig kan begrænse de rettigheder, forbrugeren har efter købeloven. For at man kan kalde noget for en garanti, skal det stille forbrugeren væsentligt bedre end man er stillet efter købeloven, eksempelvis ved at tilbyde en adgang til at få varen repareret gratis i 5 år. "

Det forklarer meget godt forskellen på garanti og reklamationsret.

• #15   21. maj 2010 Ja okay, men man siger bare i daglig tale at man har et garantibevis. man siger ikke jeg har en reklamationsretsbevis ;o)
    Men det lyder da til vi er enige :o)

• #16   21. maj 2010 Okay Christian jeg trode bare du mente at der ikke var noget som hed reklamationsret på RC biler så misforstod jeg bare hva du skrev min fejl.

Kan jo se vi er enig smiley

• #17   21. maj 2010 Husk også at købeloven har den såkaldte formodningsregel, som kort fortalt betyder at hvis der opstår en fejl indenfor de første 6 mdr. så er det butikkens ansvar at bevise, at kunden har gjort noget forkert.

MEN efter de første 6 mdr. er det kundens ansvar at bevise at fejlen var tilstede ved købet af varen.

Kommentér på:
dækker garantien ??

Annonce