1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Begynder helikopter Begynder helikopter

Heej.. Overvejer om jeg skal anskaffe mig en helikopter til lidt indedørs hygge.
Jeg har før haft en slatten 2 kanals helikopter, men den var der sq ikke meget go i !

Hvis jeg skal ud og have fat i en, så tror jeg at valget falder på en 4 kanals..
men har lige et par spørgsmål..

Hvad er forskællen på dual rotor, og single rotor (Udover at en dual har 2 rotore og en single har 1)? hvad er mest stabil at flyve med som nybegynder?

Har kigget lidt på en Lama V4, da jeg har kunne læse mig frem til at det er en udemærket begynder heli, og så er prisen jo også fornuftig smiley
Men er det noget der holder?
Og kan se at batteriet kun er på 800mAh, er det muligt at opgradere til et større, fx 2500mAh eller? så man får lidt mere flyvetid end 10 min?

Har måske nogle flere spørgsmål. men dem skriver jeg bare længere nede i tråden når jeg lige kommer i tanke om dem... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begynder helikopter
  • #1   24. jun 2010 lama 4 er nok det bedste bud din er super stabile.

• #2   24. jun 2010 dual rotor eller coaxial som det hedder betyder som du selv siger at den har to rotorer som drejer hver sin vej, det gør helikopteren utroligt stabil og den kan faktisk hover af sig selv uden du skal røre ved fjernbetjeningen, en single rotor fungerer meget som en 6chn helikopter bortset fra den ikke kan flyve på hoved, men den kan sagtens vippe fra side til side og du skal derfor hele tiden korrigere med små udslag og balancere den så den ikke tipper over, og det gør den en del svære at flyve, til indørs brug er lama et fornuftigt bud den er lige til at gå til og kan opgraderes også er den billig i reserve dele, med hensyn til batteri så er der ikke plads til et støre og standart motorerne bliver også pænt varme efter 10min så den har nok godt af en lille pause, men du kunne jo altid købe et par stk. ekstra batterier og få mere flyve tid på den mode de koster ikke mange basse ører de små

• #3   24. jun 2010 OK.. tak for jeres svar..

Tror sq jeg prøver at invistere i en lama v4 smiley
    så må vi se hvor godt det går smiley hehe

Det kunne jo ske at man går hen og bliver helt bidt af det smiley

• #4   24. jun 2010 jeg forsøger mig med 4kanals singlerotor som nybegynder (har dog fløjet diverse legetøjs heli'er og mange af de der micro helis uden problemer) ... nu ser vi smiley

Jeg tror bare sådan en Lama bliver hurtig kedelig .. jeg ved det ikke.
    Jeg har haft kig på sådan en Big lama (så kan man også flyve ude)

• #5   24. jun 2010 Henrik A. jeg håber ikke det er sådan en du har købt http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29389 for den for du problemer med at flyve hvis ikke du kan flyve i forvejen, det er den sværeste helikopter jeg har, meget svære end nogen af mine 6 chn

• #6   24. jun 2010 Angående valget, hvad så med en E-Flite, Blade Mcx? 4 kanals med gyro!

Jeg har lige bestilt en da jeg har hørt så meget godt om den!

Nissen

• #7   24. jun 2010 MCX er rigtig hyggelig, ikke ret hurtig, men man får let tiden til at gå med den, køb et extra batteri med, så inems det ene oplader, så bruger du det andet, så kan du have meget mere hygge uden de alt for lange pauser.

• #8   24. jun 2010 Hmm.. jeg har kun prøvet at flyve med en 2 channel mini heli som jeg fik i julegave for nogle år siden, den var som meget sjov at flyve med, Meen 2 dage efter jeg fik den, brændte motoren til haleroret af, og så er det sq ikke meget sjov i den mere smiley

Ved slet ikke om det heli flyvning er noget for mig, så vil ikke gå ud og invistere i en stor fed helikopter til at starte med.. Det kommer måske senere smiley

En lama har jeg kun hørt godt om som en begynder heli, og prisen er også helt fornuftig syntes jeg..

-K.Nissen -
    Har du et link til de modeller du nævner? vil gerne lige se på det...

• #9   24. jun 2010 http://www.rc-netbutik.dk/product.asp?product=999

Den er heller ikke dyr smiley

• #10   25. jun 2010 Jeg lærte at flyve med en Esky Lama v4 og har siden anskaffet en mCX, mSR og en WK 4#3B.

Tro mig, det eneste fornuftige begyndervalg er en mCX, eller en mSR. Jeg ville ønske at jeg havde lært på en af disse. For det første, disse E-Flite helier holder til MONSTER meget tæsk... For det andet vejer de næsten intet, dvs. du laver ikke huller i lædersofaen/ guitaren, ridser i fladskærmen etc. De er ultra stabile, selv mSR er stabil, der er masser af dele til den over alt i landet (du sparer porto + tid).

At mCX ikke er voldsom hurtig betyder intet, da den er rigelig hurtig til at flyve i stuen, under bordet, mellem stolbenene, lande på en talerken (eller underkop), Bemærk, mCX har fået en lidt opdateret version, dvs. de "gamle" mCX-er sælges forholdsvis billigt. El-flight har den nye mCX2 til 775 med sender. Køb en røvfuld af disse til næsten ingen penge: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10980

gl

Kommentér på:
Begynder helikopter

Annonce