{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

hvad skal man have ? {{forumTopicSubject}}

Hej ...

Jeg er kommet i tanker om at jeg måske vil prøve at have en RC-bil, det skal være noget der kan holde til at køre udenfor og så vil jeg måske bygge noget elektronisk udstyr på hvis det er (evt lys og lign.) hvilket jeg ikke regner med at der bliver det store problem.

Spørgsmålet er så:

Hvad skal man få fat på ?

Det skal være sjovt, men samtidig må det ikke koste alverden, da jeg ikke ved hvor stor interessen bliver... (forhåbentlig bliver den stor smiley )

Den eneste RC-bil jeg har på nuværende tidspunkt er min gamle Nikko Turbo Panther II, som jo ikke kører voldsomt stærkt (eller længe !), men hvad er godt set i forhold til sådan en ? De var jo dyre engang ! ?

syntes man i hvert tilfælde for mange år siden da jeg fik den smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad skal man have ?
  • #1   5. maj 2005 Ville lige tilføje at jeg er på SU ... derfor spiller økonomien også ind, og interessen kommer specielt efter at vi har været ved at bygge denne:

(link fjernet)

Den er styret vha. BlueTooth på en PDA ... (skal den i hvert tilfælde når vi er færdig, og grunden til størrelsen på printet er at det skal være til at måle på og så at det skal passe sammen når vi sætter kortene på (men tror dog godt det meste kunne bygges ned og fylde et halvt kort når man får lavet det med SMD. Men som projekt/"prototype" kan jeg godt lide alm komponenter hvor man kan se hvad det er uden en lup smiley

• #2   5. maj 2005 En god og billig begynderbil kunne være en Tamiya Baja King, Baja Champ eller Rising Storm. De er alle 4WD og kan købes som både readyset med alt til, til en rimelig pris i de fleste hobbybutikker

• #3   5. maj 2005 Det er da vist en Tamiya Mad Fighter i har brugt dér ser det ud til..
    Kig evt. på www.midhobby.dk
    Han har flere gode tilbud på readyset-biler...
    Mvh. Michael

• #4   5. maj 2005 bilen vi har brugt er vist en Mad Fighter som du siger, det var ikke så væsentligt for os ... valget faldt på den da det var nogen der var blevet brugt før, vi skulle så lave en Pulsbreddemodulering til at styre servoen, og vi har lavet så den kan køre 7 hastigheder både forlæns og baglæns.

Men bilen kører godt, det er dog lidt specielt at styre den med en PDA ... smiley

• #5   5. maj 2005 vil lige kigge på dem du foreslår

• #6   5. maj 2005 Du ved ikke om der ligger en forretning i nærheden af Herning ? hvor man kunne se dem, for der står da ikke ret meget om dem på den side, hvad de kan og hvad der er i dem.

• #7   5. maj 2005 Nej, det står ikke meget info, men man kan finde mange oplysninger på www.tamiyaclub.com om alle Tamiyas modeller.. Desværre er jeg ikke kendt omkring Herning, så hvorvidt der ligger en Tamiya-forhandler derude kan jeg ikke sige.

• #8   5. maj 2005 okai
    det må jeg jo undersøge så ...

hvad med brugt ? kan man spare nogle penge ? eller få lidt mere ? eller kan det ikke betale sig ?

• #9   5. maj 2005 Vi kan hurtigt blive enige om at du til at begynde med ihvertfald ikke skal købe nitro.. det kræver en del kenskab til motorer osv.. og hvis man ikke har det kommer bilen bare til at stå stille og du mister hurtigt interessen..

Hvis du gerne vil have en go begynderbil kan en Tamiya være ok.. men ellers vil jeg anbefale en Team Associated.. Det er noget af det bedste indenfor Offroad-el og kan også følge med i onroad.. Du kan evt kigge på en B4 RTR til omkring 2500.. tjek www.falck-racing.dk

Ellers vil jeg da nok mene der er lidt at spare ved at købe brugt.. men man skal passe på hvad man køber.. specielt med brugt nitro..

• #10   5. maj 2005 hmm... 2500 kr lyder lidt voldsomt til at starte på ? eller skal man derop omkring ?

• #11   5. maj 2005 Tamiya er nok noget af det bedste at starter med, vil jeg sige

• #12   5. maj 2005 Ikke nødvendigvis.. Men det er og bliver nogle kanon fede biler de laver.. Langt bedre kvalitet end Tamiya.. Men kommer helt an på til hvilket formål.. Du villle nok godt kunne nøjes med en Tamiya.. Du kan også vælge at gå til de helt billige.. og senere købe en Associated.. Du kan få en RTR Hype for 1000 kr på http://www.leif-o-hobby.dk/

• #13   5. maj 2005 Altså til at starte med er det udelukkende en "parkeringspladsracer"... som jeg vil lege lidt med og måske modde lidt ... og så får de sig nok en overraskelse på skolen hvis den skal testet med diverse udstyr smiley

• #14   5. maj 2005 LOL René... "nøjes" med en Tamiya.. *GG*

• #15   6. maj 2005 okai ... dvs de fleste vil sige Tamiya hvis man skal ud og købe en ...

• #16   6. maj 2005 Det er ihvertfald dem der har langt den største erfaring i at lave RC-biler. Og i øvrigt er det nok også det mærke der ernemmest at få stumper til da der er temmelig mange Tamiya-ejere herhjemme. Ligeledes er deres byggevejledninger meget nemme at forstå, hvilket kan være godt hvis man er førstegangskøbene.
    Tamiya er dog for tiden ikke så meget inde på off-road scenen, konkurrencemæssigt, men til gengæld ret dominerende i Touringcar, også på verdensplan, så det med at skulle "nøjes med Tamiya" er vist bare noget gas, vil jeg nok mene.. Men hver sin smag.. I øvrigt har jeg også selv både en B4 og en TC3 og er vældig godt tilfreds med begge 2..
    Mvh. Michael

• #17   6. maj 2005 okai ... men når det nu er til at køre rundt til "leg" og ikke konkurrence, så er de der Baja King og Baja Champ det du vil anbefale ? den der Hype som Rene snakker om er nok ikke så god på asfalt ?

• #18   6. maj 2005 Michael jeg tror du forstår hva jeg mener smiley Tamiya er ikke andet end legetøjsbiler.. hvilket jeg tror er fint til Brian.. Den eneste de har er 415'eren.. Men det er jo onroad..

Brian jeg vil ihvertfald anbefale dig en offroad bil da de også kan køre nogenlunde på asfalt så længe det bare er til leg..

Men ja.. Jeg er også meget godt tilfreds med mine TC3 og B4.. smiley og så min nye RC18T smiley

• #19   6. maj 2005 er der evt nogle som i ville købe i Markedet ?

da der jo er flere der er RTR, og måske lidt flere at vælge imellem ?

• #20   6. maj 2005 Har lige kigget alle bilerne igennem.. og der er sku ikke meget at byde på for tiden..

http://www.rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=1352
    Er en kanon vogn.. med en ret vild motor.. men den mangler et anlæg og esc og ender med at koste en del penge.. men så for du også en lækker bil..

• #21   6. maj 2005 Tja... det er da faktisk ikke så nemt at finde noget som er i en lille prisklasse...

Vil jo godt have noget der kan lidt, men heller ikke fyre 2-3 mdrs SU af på det

• #22   6. maj 2005 legetøjsbiler, det kan man ikke kalde dem..

• #23   6. maj 2005 Hehe.. jeg har nok brugt omkring 20.000 på RC inden for det sidste år.. og er også kun på SU.. så det er et spørgsmål om priotering.. smiley meeen.. Jeg startede med en Tamiya Grasshopper2 for 7 år siden.. til et lege lidt med.. og købte så min B4 for et år siden da interessen kom igen og min Grasshopper ikke var nok mere.. ;-).. og må indrømme at jeg er glad for jeg købte en ordentlig fra start af.. Men en alt er et spørgsmål om formålet..

Det er bare en misforståelse at folk putter en syg regulator og motor i en madfighter og så tror den kommer til at køre godt.. Det kommer den kun til at køre hurtigt af.. men sku ingen der siger den ka køre ordentligt på en bane.. smiley

Har bare fundet ud af det ikke kan betale sig at gøre noget halvt.. smiley

• #24   6. maj 2005 Rene >> nu er det jo ikke lige en banebil jeg skal have ... og min prioritering er mere min uddannelse... bare til bøger de sidste 2 år er nok omkring 10000 eller mere ! ... og har jeg også en bil der skal holdes kørende ! og den vil jeg hellere putte penge i end jeg vil bruge 20000 på RC når jeg ikke ved om det fanger min interesse 100%

og hovedformålet er sjov og balade og så at lave lidt elektronisk gejl hvis jeg lige finder en god ide !

• #25   6. maj 2005 Bare rolig.. var heller ikke ment som om du skulle bruge så mange penge på det.. smiley

Synes det ville være fint med en Tamiya som Michael forslår.. som du kan se i hans profil har han prøvet en del af dem smiley

• #26   6. maj 2005 ja ...
    så skal jeg bare have fundet ud af om jeg skal finde på noget brugt ... eller om jeg kan finde en forhandler i nærheden ... bor tæt på Herning... og syntes ikke der lige er nogen steder hvor jeg har set de handler med sådan nogle ... men der må være noget indefor ikke så langt for har da set nogle vilde RC'er rundt omkring...

• #27   6. maj 2005 Min Nikke Turbo Panther II er nu også sjov, men den er lissom ikke ret hurtig ... og så holder den ikke batteri længe... + tvivler på man kan få noget udstyr der passer til den så den kan komme til at kører lidt hurtigere eller se lidt federe ud !

• #28   6. maj 2005 Nu vi er ved emnet.. hjvad kan bedst betale sig at købe af associated... el offroad... har kigget på b4.. hvilken af de tre udgaver skal man købe... er der meget der går i stykker på rtr versionen?

• #29   6. maj 2005 Hey Anders.. Du kan skrive til mig på min msn wojomo@hotmail.com
    Så kan vi snakke lidt om det.. Jeg har selv en B4 Team version, og vil meget gerne hjælpe dig med at komme igang.. Jeg synes du ska overveje en RTR hvis du ikke har pengene til den anden. Du kan altid opgraderer med dele til den. Der er ikke ret meget forskel på en RTR og en Team.. Kig på:
    www.falck-racing.dk
    Forresten er vi startet op ude i aviator og håber på at se dig derude.. Vi skal derud og gøre banen klar på lørdag.. så kan du da kigge ud og snakke lidt med os..

mvh. René Jespersen

• #30   6. maj 2005 hej brian,
    har du haft kigget på www.morfars.dk hbx serie?
    de er ikke så dyre, koster fra 1000-1200,- rtr
    de er ihertfald bedre end din nikko bil smiley

• #31   6. maj 2005 hbx bilerne fra morfars kunne være en god begynder bil.... der ca. kan køre 40km/t der hutigt uden at være meget hurtig... det eneste problen jeg kan se ved dem er at reserve dele er der ik så mange af. smiley

• #32   6. maj 2005 reservedel til hbx fås på www.q-it.dk

• #33   7. maj 2005 Hep hey ... det er noget i den retning jeg leder efter tror jeg ...

tror i min Nikko kan komme herind indtil jeg evt får en anden ? smiley den er i rigtig god stand smiley

• #34   7. maj 2005 (link fjernet) <-- de der er faktsik fede ... passer deres topfart tror i ? den der Bonzer Bigfoot er ret sej ... men er Buggyen bedre ?

• #35   7. maj 2005 brian d.
    du skal ikke regne med at topfarten holder helt stik, da den er fabriks oplyst...
    men de kan jo tunes smiley
    jeg personligt ville have valgt buggyen, men det min smag....

Kommentér på:
hvad skal man have ?

Annonce