Hvad skal man vælge? {{forumTopicSubject}}
Leder efter noget der er:
- off-road
- 4wd
- elektrisk
- meget gerne et kit (altså noget man selv skal skrue sammen)
- skal køre godt og skal bruges til banekørsel (bare for sjov, men alligevel)
- 1/10’ish
- behøver ikke have den vildeste motor
- koster i omegnen af 2000 kr inkl esc og motor (fra ny)
Har kigget på team associated og xray, men det bliver for dyrt og overkill i forhold til mit niveau. Tamiyas 4wd biler virker som gode bud. Ved Traxxas kan jeg ikke overskue modelprogrammet. Det ser bare ud til at de synes det fedeste i verden er biler der køre mest på baghjulene. Det virker bare...dumt.
Alle forslag er velkomne, tak.
Kom glad
apr 2016
Følger: 13 Følgere: 19 RC-enheder: 4 Emner: 20 Svar: 793
https://www.rcgalleri.dk/buggy-xb2-dirt-edition-2017/id-181554
Fra Tamiya vil jeg nok sige at Top Force genudgivelsen er det nærmeste du kommer en banebil. Ellers skal du købe en af deres pro-modeller, og de er dels udgået så vidt jeg ved, og dels mindst lige så dyre som Associated og Xray. Her er en god pris på en Top Force:
https://midhobby.dk/produkter/468-tamiya-byggebiler/482587-tamiya-top-force-2017-110/
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 74 RC-enheder: 104 Emner: 78 Svar: 1.604
mar 2020
Følger: 157 Følgere: 107 RC-enheder: 43 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 477
apr 2016
Et enkelt tip mere kan være at besøge din lokale klub. Måske er der en der har købt en kit-model til reservedele og ikke fik brug for den - så er der ofte gode penge at spare, hvis det er sidste eller forrige års model. Jeg har i øvrigt selv haft en Schumacher Cat K1 4WD buggy, den var også rigtig god. Så Schumacher er også et bud.
jun 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Mvh Jens
apr 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Hvis jeg må vride jeres hjerner for viden nok engang, har I så nogen anbefalinger ang batteri/motor/ESC? Jeg antager Top Force har den almindelige stock motor fra Tamiya. Umiddelbart er den nok fin at begynde med indtil jeg får styr på det mest basale, hvorefter jeg kan smide en mere potent motor i. Men det gør nok, at jeg starter med brushed motorer i første omgang, og dermed også en ESC til brushed. Hvad med Batteri? Er NiMh helt overtaget af LiPo?
Med hensyn til sender kom jeg til at købe en Spektrum dx4C. Ved ikke en skid om det, men den virker fornuftig og fremtidssikret og hvis det er helt galt, kan jeg nok komme af med den til nogenlunde det samme som jeg har givet for den.
apr 2004
apr 2016
Det er ikke spændingen, da den er meget ens i 6-7S NIMH og 2S LIPO. Men et LIPO kan levere den samme spænding næsten uanset hvor mange ampere du suger ud, mens NIMH mister mere spænding, jo flere ampere du trækker. Jeg har et link her. Tag det med et gran salt, jeg kender ikke forfatteren men det lyder meget rigtigt.
https://www.quora.com/What-is-the-maximum-amperage-a-NiMH-battery-can-provide
Så overvej at skifte til LIPO først, og så kan du altid skifte motor og/eller ESC senere. Tamiyas silver can motor kan vist nok bruges op til 12 volt, så den kan endda tage 3S LIPO. Så genererer den nok så meget varme at den brænder sammen, men det kan evt klares med køling. Hvis man vil tage det til ekstremerne
apr 2004
Hvad skal man vælge?