Erstatning til TRX4/ Axial {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er der nogen af jer der kører trail/ crawl som kender noget til dette chassis og eventuelt ved om det er noget der duer?
Jeg kigger efter et chassis som kan erstatte Traxxas TRX4 eller Axial da jeg vil prøve noget andet og så faldt jeg over denne her som virker tiltrækkende i forhold til hvad den har af funktioner.
Hvis I har evt. har gode bud på andre chassis, må I også gerne komme med indput.
Det skal hovedsageligt bruges til trail i skove og på strand.
https://store.killerbody.com/products/mercury-chassis-kit-pre-assembled-f-r-axle-and-gearbox-fit-for-kb-48765-1-10-jeep-gladiator-rubicon-hard-body?srsltid=AfmBOopuEN8DpK_oPxayesvCaugYFKAPDaOS9R2QCEpQlfBtvK6G9Ldf
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.982
Filt hvis det er “det du vil”, det er ikke en bil der performer som en trx/ axial osv.
Den kommer ikke over 1/3 af de forhindringer hvor man typisk kører med de andre.
Men man får så en meget mere 1/1 realistisk opbygget undervogn.
Kig https://youtu.be/SePL59diZAc?si=y427kQuhY3qBvutR det er en hel anden boldgade end end trx 4 / SCX.
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 200 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 107 Svar: 3.279
nov 2013
Følger: 33 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 5 Svar: 28
Ja det kan jeg godt se at der er et mindre problem der.
Havde håbet at den kunne lidt mere "performance" end det de viser i det link du sendte med. Kan godt se at den på ingen måde kan måle sig med de andre 2. Jeg blev nok lidt for fascineret, eller forblændet af, hvad den kunne af de tekniske ting og troede derfor at den måske var et godt alternativ. Men desværre er undervognens opbygning imod den når det gælder konkurrenternes egenskaber.
nov 2013
Det link du sendte vedrørende boomracing ser spændende ud.
Det tror jeg at jeg vil kigge lidt efter om det kunne blive relevant til den næste opbygning.
Men kan godt se at det koster...
Hobbykarl havde den vist til kr. 5500,- uden karrosseri?
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.982
De var også top tunge og stive, men kørte som en rigtig bil.
Jeg gik senest den helt anden vej og byggede en crawler rettet mod performance.
Har dog ikke kørt endnu. jomfru turen skal være en dag der er tørt, for der er helt sikkert lidt der laves rundt.
nov 2013
Der er mange typer chassis, karrosseri, motor, opgraderinger m.m som gør at man næsten altid kan ramme den kørestil man sigter efter.
Nu er jeg selv mest til trail ved skov og strand og det er jo selvfølgelig også det mine biler primært skal være egnet til. Af den grund har jeg brugt trx4 til mange ting, (- blandt andet til denne grønne Bronco), da jeg personligt syndes at det med åbne/ lukke differ giver mere realistisk kørsel.
Men jeg er samtidig også åben for andet som kan yde det samme i terrænet og det er lidt det som jeg også efterspørger i denne her tråd da jeg er lidt på vej ind på ukendt farvand når set gælder andre gode chassiser.
Erstatning til TRX4/ Axial