790 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

køb af Sniper køb af Sniper

hej RC

jeg ville meget gerne have mig en el-bil og har til set mig dette set up

Undervogn KIT
- Motor Brushless 13T
- Servo Digital
- Kontrolsat 2.4GHz
- Karosseri Nissan Skyline

fra morfars.dk

hvilket batterier og lader ville i anbefalde til det?

ville det være en okay start bil og regner med at vill lege med lidt drift, hvis det er muligt?

Mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af Sniper
  • #1   28. sep 2010 Motor Brushless 13T+25A ESC

• #2   28. sep 2010 og det skal være fra morfars.dk

smiley

• #3   28. sep 2010 Er en fin bil, jeg ville dog købe lader og batterier i tyskland fra hobbyking.de - det er væsentligt billigere.

• #4   28. sep 2010 okay...

hvilket kunne anbefaldes?

• #5   28. sep 2010 Jeg kan desværre ikke målene på Sniperens batterirum, men når du får den købt, så kan du jo lige måle, så finder vi hurtigt et par batterier, der er en del at vælge i mellem.

• #6   28. sep 2010 der ster der er Plads til både NiMH og Li-Po batteripakker

• #7   28. sep 2010 Evt. noget som det her.

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14377

• #8   28. sep 2010 okay..

hvordan er det så med oplader?

Er helt ny til dette så skal lige lære det smiley

• #9   28. sep 2010 Hvilken fjernstyring har du tænkt dig at købe????????

• #10   28. sep 2010 det bliver en 2.4 GHz krystalfri, hvad jeg lige kan læse mig til.

• #11   28. sep 2010 Dem er der sku´ mange af, så jeg spøger igen, Hvilken fjernstyring har du tænkt dig at købe????????

• #12   28. sep 2010 Sauron L, et spørgsmål tegn er rigeligt, hvad får du ud af at spamme en helt masse afsted, ud over at du optræder aggressivt ved det?

Desuden er det dette her sæt, som følger med til en Sniper.

http://www.morfars.dk/rc/kontrolsaet-champ-24ghz-p-4783.html

• #13   28. sep 2010 Hvad skal den bruges til?

• #14   28. sep 2010 Morten I
    Det siger da sig selv,
    I det set up som Kim N regner med at han vil købe, skriver Kim N at han vil købe en Kontrolsæt 2.4GHz og en Digital Servo.
    Nu er det bare sådan at det ikke er alle fjernstyringer der kan fungere med en Digital Servo.

Så hvis han ikke vil smide penge ud af vinduet ville det nok være smart af ham at komme med nogen flere data på det han køber hvis han søger gode råd her på galleriet.

Tænk lige over at i faktisk ikke ved hvad det er han har tænkt sig at købe, og om det overhovedet vil virke smiley

• #15   28. sep 2010 Morten I
    Desuden følger der ikke nogen fjernstyring med til Sniper kittet, og hvis det er Champ fjernstyringen du tænker på, er det lige præcis den fjernstyring der ikke kan bruge Digital Servoer.

• #16   28. sep 2010 Det virker da ikke rigtig gennemtænkt, hvis Morfars sælger et sæt, som ikke virker sammen. Det kan de da umiddelbart ikke få mange tilfredse kunder ved?

• #17   28. sep 2010 Ud over det elektroniske, så skift lige styretøjet med det samme til dette:
    http://www.morfars.dk/rc/steering-rack-p-4901.html
    (link fjernet)
    ellers skal du skille bilen ad igen, når du opdager at det er et must, med et ordentligt styretøj smiley
    Ud over det, er det en fed bil smiley

• #18   28. sep 2010 Morten I
    Nej, det må give en masse problemer som burde være undgået, specielt når det drejer sig om begynderudstyr og dem der køber det, ikke selv ved hvad fanden der foregår, jeg var selv et par timer om at nå til en forståelse om hvad der var galt.

• #19   28. sep 2010 Sauron L : jeg kan ikke give mere info end det jeg selv kan læse mig til, der følger en fjerstyring med og der er 3 slags at vælge imellem, lige som der er 3 slags servo og 3 slags motor.

RCDrift : jeg er nybegynder, men jeg kunne godt tænke mig at det skulle være noget drift jeg ville øve mig med og ellers er det bare til lidt sjov og balldade på et hygge plan.

Jan : Tak for hintet.

Morten I : Det ligner rigtigt meget den jeg har valgt til sættet.

Curt : hvad er Tie Rod Set?

Mange tak til de der har svaret ud fra hvad jeg har givet af info og tager alt til mig og håber jeg fatter bare lidt en dag smiley

• #20   28. sep 2010 Jeg vil anbefale opgraderingen som Curt også foreslår, har selv forsøgt mig med en Sniper, og det plastikgøjl der følger med var bare ikke godt nok. Så hellere købe de få ting til med det samme.

Kim N, jeg ville tage fat i Morfars, ring til deres kundeservice, eller skriv en mail, og hør om problemet er reelt, for så må de jo altså fikse noget der virker.

• #21   28. sep 2010 Morten I : selv i morfras nyhedsblad eller hvad man kalder det, står der at det anbefaldes at skifte Steering rack og så en anden del jeg ikke lige kan huske, men den hed ikke det som Curt siger, men hvis det er en del der er erfaringer med skulle være "dårlig" så skifter jeg skam det med det samme, så jeg slipper for besværet senere..

Ved du hvad Tie Rod Set er for noget?

mange tak.

• #22   28. sep 2010 Kim N
    Den eneste info jeg behøver er hvad det er for sender du vil købe.
    Er det denne???
    http://www.morfars.dk/rc/kontrolsaet-champ-24ghz-p-4783.html

hvis det er, kan du ikke sætte en digital servo på, det vil ikke virke, den vil kun køre med analog servore.

• #23   28. sep 2010 Sauron L : det kunne det godt se ud til ja.
    men hvilket servo skal jeg så have eller skal jeg vælge en anden ferstyring?

• #24   28. sep 2010 Kim N
    Se det er jo lige det smiley
    Den fjernstyring er faktisk ret god at køre med, og den er nem at sætte op.
    Så hvis man sætte en analog servo til vil du ikke ha´ nogen problemer med det.
    Men digitale servoer bliver mere og mere almindelige, og det er klart de hurtigste, så du vil blive begrænset hvis du vil lave det helt store tun op på din bil.

Det er bare et problem at der ikke er andre 2,4ghz anlæg i samme prisklasse, og jeg vil ikke råde dig til at bruge kassen på et anlæg som du måske alligevel ikke gider at køre med.
    Så jeg kan ikke rigtig råde dig til noget, det er helt op til dig selv smiley
    Men her er en analog servo.
    (link fjernet)

• #25   28. sep 2010 Sauron L : tak for hjælen.

• #26   28. sep 2010 Sauron L >>
    Er det noget du har afprövet ???
    For digitale servo'er skulle da meget gerne väre bagud kompatible smiley
    Det kan godt väre at der er nogle enkelte (billige) servo'er som reelt ikke er helt kompatible.
    (Ikke for at piske en stemning op, det lyder bare lidt utroligt)

• #27   28. sep 2010 hehe...

Det lyder til at det er noget jeg må høre dem ad hos morfars. De må da vel vide det.

• #28   28. sep 2010 Lars A
    Ja det er noget jeg har afprøvet, i flere timer og med flere servoer smiley og jeg er ikke den eneste.
    Og ja, det lyder utroligt, og jeg kan ikke give en forklaring på det, det har jeg slet ikke tjek nok på elektronik til at kunne.
    Men jeg ved at Kim fra Morfars har kontaktet Nanda for at få løst problemet, men så vidt jeg ved er der ikke kommet noget ud af det.

Men hvis der er kommet en løsning på det, vil jeg meget gerne høre om det, for jeg har næsten kasseret min Champ fjernstyring på grund af det:

• #29   28. sep 2010 Ok, tror selvfölgelig pa dig smiley
    Det tyder da bare paa at Nanda ikke helt kan finde ud af overholde alle std. for saa burde der ikke väre et problem. (alene af den grund ville jeg selv kigge mig om efter et andet billigt anläg)

Undrede mig bare lidt da normalt er digitale servo'er bagud kompatible. Saa du kan smide en digi servo i en analog modtager. Men du kan ikke smide en analog servo i en modtager der körer digitalt.

Grunden til at du ikke kan bruge en analog servo i en digi modtager, er at den digitale modtager opdaterer "instrukserne til servo'en" langt hurtigere end en analog og en digi servo har flere positioner end en analog.
    (men det vidste du sikkert godt)

• #30   28. sep 2010 Kim N
    Hvis det er til drift så køb en 9turns motor istedet. Den på 13 turns har ikke kraft nok til at holde et anstændigt drift.

Og personligt vil jeg slet ikke købe en Sniper. Du kommer til at ofre mange tusinde på den for at få den til at køre ordentligt. Og så bliver en prof. touringcar billigere OG bedre.

Mht. radioelektronik så har jeg kun gode erfaringer med Acoms 2.4GHz sæt. Dog sælges det ikke nyt så mange steder mere. Men det er ofte i markedet herinde. Dog er det så brugt.

• #31   28. sep 2010 Lars A
    Det kan jeg kun give dig ret i.
    Men det mest mærkelig med den Champ modtager, er at den ikke har noget problem med nogen af de ESC´er som jeg har haft fat i, og det er selvom de i det store og hele er styret som en digital servo.

Acoms 2.4GHz har jeg også prøvet, men den er sløv ved siden at Champ´en, og modtagerne er lidt dyer hvis man gerne vil bruge sin sender til mere end en bil.

• #32   28. sep 2010 Sauron L
    Jeg har lige købt en ekstra modtager til mit Acoms system. Og jeg kom af med 350kr inkl. fragt. Det vil jeg ikke mene er dyrt for en modtager.

• #33   28. sep 2010 J - RCDrift (RCDSD Crew )
    Det kan da godt være at det er mig der har et forkert syn på det, men her i Danmark koster en 6 kanals modtager til mit DX6i 320kr, og som kopi vare koster en 6 kanals modtager 17$.
    Så jeg syndes at 350kr for en 2,1/2 kanals modtager for lige i overkanten smiley

• #34   28. sep 2010 Sauron L
    selvfølgelig. Men Spectrum er jo generelt uhyre billige.

• #35   28. sep 2010 Lige for at skyde en hurtig bemærkning ind...

Den digitale servo man kan vælge til Sniper RTA'en kan godt køre med Champ 2.4GHz anlæggene fra Suspect.
    Det er rigtigt nok at andre digitale servoer ikke fungerer sammen med anlæggene, men Power Servo Extreme PS10XT (Som er den digitale servo man kan vælge til Sniper RTA'en) kan sagtens bruges med Champ 2.4GHz anlæggene.

• #36   28. sep 2010 Christian E
    AHA, Det lyder godt, for så kunne det jo være at jeg skal ned og købe lidt ind.
    jeg har lige været inde og læse lidt på den, og det ser da ud som en ok servo til prisen

Metal tandhjul
    Gummipakninger ved alle samlinger
    Torque: 10 kg/cm @ 6V
    Speed 0,10 sek @ 60 grader

Den skulle kunne klare et par vandpytter uden at kortslutte, bare man ikke dypper den helt ned i vand smiley

• #37   28. sep 2010 Den servo er seriøst vild til prisen.
    Umiddelbart virker den også ok tæt, så den kan helt sikkert klare lidt vandpytter smiley

Kommentér på:
køb af Sniper

Annonce