1.400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvilken helikopter anbefaler i ? Hvilken helikopter anbefaler i ?

Hey RCG!

Jeg er helt ny i helikopter verdenen...

Jeg er en smule i tvivl når det kommer til valget af min FØRSTE Rcheli..

Jeg har bestemt mig for, at jeg gerne vil state ud med en maskine som har mulighed for 3D flyvning . og når jeg så bliver god nok så vil jeg praktisere det.. så helikopteren skal være i den gode ende...

EL eller NITRO er ligemeget..

jeg har selv set på disse modeller :

http://hobbyfly.com/helikoptere-48/rc-helikoptere-kit-6kanal-100/hirobo-sdx-3d-5425.html

(link fjernet)

MEN , hvilken ville i anbefale mig hvis vi skal holde os under 4500 Kroner... ?

Glæder mig til at høre fra jer !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken helikopter anbefaler i ?
  • #1   9. dec 2010 Du vil holde dig under 4500 kr, også finder du en tom helikopter til 2800 kr ?..

Det hænger da ikke sammen..

Du får hvad du betaler for, vil du have nyt, og kvalitet som du kan bruge i længden, så regn med 10.000+ kr

Karsten

• #2   9. dec 2010 hvis du skal have noget der flyver godt og er rimlig nem at styre er det klart Blade SR Fed heli både til start folket og de mere øvet
    http://www.happysale.dk/e-flite-blade-sr-rtf-24ghz-spektrum-dsm2-p-2534.html

• #3   9. dec 2010 Karsten k :

Igen jeg er ny, og det at den model var tom, det var en detaile som jeg havde overset...

Hvad har du af ideer til en god semi-begynder model?

• #4   9. dec 2010 Start med en 4 kanals, f.eks den blade msr, eller mcx, mcx er lettest at styre, men er så osse meget langsom, de er begge til indendørs flyvning, rundt i sturen land på ting rundt omkring osv.

• #5   9. dec 2010 blade er gode som søren siger

• #7   9. dec 2010 Hvis du gerne vil starte med en helikopter på 4 kanaler, så kig min annonce smiley
    - Ellers så synes jeg at du skal vælge en Honey bee CP3

http://www.helipal.com/honey-bee-cp3-white-2-4ghz-edition.html

• #8   9. dec 2010 Tag et godt råd, hvis du aldrig har fløjet før, så hold dig langt væk fra de dyre helikoptere, du vil plante den i jorden.

Jeg begik selv den fejl at købe en .30 helikopter til start, første forsøg endte i jorden, nu har jeg købt en Blade 120SR til at træne med, og det er altså ikke så nemt som man tror.

• #9   9. dec 2010 The D

Hvis man får den rette hjælp, så er det meget nemmere og starte med en stor stabil helikopter, at den så osse koster lidt mere er jo et træls minus smiley

Karsten

• #10   9. dec 2010 Karsten K,

Enig, men hvis man gerne vil starte for sig selv, så er en mindre en god ide, den kan man desuden øve sig med inden for smiley

• #11   10. dec 2010 Jeg startede med en Blade MCX til at lære grund reglerne og gik så til Hirobo Quark lækker heli .Der efter blev det en Trex500
    Flyver nu også med blade 120 SR sjov lige heli indendøres
    trex500 blev jeg sgu bange for den jeg ødelage den i foråret og har haft lidt svært at ikke blive nervøs når jeg flyver med den efter det styrt
    Har også bruge realflight simulator

• #12   10. dec 2010 Hvis man køber en simulator til at starte med, så kan man øve løs med den, jeg kan varmt tilråde at købe phoenix simulator, den ligger på ca 500kr, og så køb en DX6I spektrum sender, den kan du bruge når du skal flyve rigtigt, den kan bruges til de 4 kanals og 6 kanals, der er ingen forstyrrelser med sådan en betjæning, og før eller siden skal du jo afligevel købe en god betjæning, og spektrum er et rigtigt godt valg.

Køb eventuelt en mcx, eller blade msr og en spektrum DX6i, så har du lært rigtigt meget når foråret kommer, så burde du være klar til næste trin, en 6 kanals, til den tid vil jeg tilråde en T-Rex 450, den er virkelig god og vild, nok en af de vildeste i den klasse, men kan stilles ned til begynder osse, og det skal du gøre til den tid, mange vil gerne hjælpe med den slags, så det er bare at skrive igen til den tid, så melder de lokale sig til hjælp.

Man kan få både MCX og MSR hos rc-netbutik, det sted er godt fordi de gerne lige sætter den op så den er 100% flyveklar når den ankommer, det er bare at spørge dem, så kan det ikke blive lettere at komme igang.

• #13   10. dec 2010 BTW.
    Hvor i landet er du fra?

• #14   10. dec 2010 Søren P :

Jeg er fra København / holmen smiley

Endvidre syntes jeg at de helikoptere som du anbefaler er alt for små til mig...
    Jeg vil starte ud med 6 kanals , uanset hvad det koster...

EL eller NITRO ligemeget

• #15   10. dec 2010 Tag det nu som et godt råd, du vil ødelægge den de første mange gange.

Helikopter er meget svær at flyve, det er bestemt ikke noget man bare gør, jeg har set folk der har fløjet i flere år der kun knap og nap kan holde en helikopter i stille hover.

• #16   10. dec 2010 Altså du vil op i 50 str eller helt op i 90/60 str, ca 1,5 meter lange helier:)

Lidt farligt, en i den str slår let et voksent menneske ihjel med dens blade.

Men for at sige det ligeud, så bliver det 100K+ for at lære at bare holde den roligt i luften foran dig selv, lidt vildt syntes jeg.

Jeg er selv startet med de små, men afligevel har jeg styrtet en del med 6 kanals senere, men for under 20k i skader samlet,

Men så bør du få så meget hjælpe som muligt for at lære det, alene det at sætte den op til flyvning kræver en del viden, du skal have fat i en lokal til at hjælpe dig, især hvis det er 6 kanals til at starte med, ellers kan du ikke holde den i luften over 1 minut af gangen.

Greve har landets bedste heliklub, det er der de bedste i DK er,..(siges det)
    Tag derud og snak med dem, prøv eventuelt en af deres simulatorer, så kan du se hvordan det er at styre, og det kan du prøve stort set alle slags modeller, så får du et mere realistisk overblik over hvad der er muligt, jeg vil sammenligne dit gåpåmod som lille 12årig pige der vil i bokseringen imod Mike tyson i hendes første kamp, ellers vil hun ikke smiley

Mange kan slet ikke lære at styre den, og kommer aldrig til det, det kræver nogle gode motoriske bevægelser og et godt overblik, du skal nemlig selv holde balancel på sådan en sjover, og det er ikke så let som det lyder, men anskaf en simulator, det er et must, ellers er det nærmest umuligt at lære, landets bedste bruger osse stadig simulator, så det er der ingen skam i, og så er simulator osse sjovt.

Og så kom ud i greves klub, besøg eventuelt rcunionens forum og lav en profil der, så er der mange som virkelig har styr på helier som kan hjælpe dig igang.

• #17   10. dec 2010 Lige en rettelse, ellers er jeg helt enig med Søren P

rc-unionen.dk hedder nu www.modelflyvning.dk

Karsten

• #18   10. dec 2010 Jeg er også 100% enig, jeg var selv så "klog" at jeg var overbevist om det var da nemt at lære.

Men nej, derfor står min Hawk Pro stille på hylden, og jeg bruger kun min lille Blade 120SR og så simulator.

Det er ikke så nemt som man tror, men bestemt en fed hobby.

• #19   10. dec 2010 Det skal nok komme..

Jeg forsøgte mig med et par Esky som kan ses under min profil, men det blev aldrig et hit, magen til lort skal man lede længe efter..

Så købte jeg den Hirobo Sceadu Evo 50 jeg har på mit profil billede, og det var for mig 1000 gange lettere.. Den lærte jeg hurtig og flyve rundt med og lave diverse Loope og Rull.. Men vi er jo alle så forskellige..

Hiroboen er forresten solgt, men en brugt Raptor 50 er netop indkøbt, jeg kan ikke helt lade være.. hehe

Karsten

• #20   10. dec 2010 Jeg kan godt se fornuften i det i skriver... ingen tvivl der...

Men uanset om jeg prøver simulator først, så vil jeg stadig gerne købe en ordenlig maskine til at starte, og det at det samlet kan koste 20000 kroner i reparationer inden jeg mestre at flyve ordenligt, det er noget som jeg må tage med....

Hvis vi skulle se bort fra at jeg er nybegynder, og egentlig bare skal have en ordenlig maskine..

Hvilken vil i så købe...

Jeg ved godt at jeg virker tykpandet idet at jeg ikke vil købe en lille model til 700-1400 kroner først, jeg vælger bare at tage det som en oplevelse hvis jeg fejler..

• #21   10. dec 2010 Jeg har endnu ikke haft min Hawk Pro i luften, første forsøg væltede den og ramte jorden med et skrald, så der skulle lige skiftes et par stumper smiley

Har simpelthen ikke haft nerver til at prøve igen.

• #22   10. dec 2010 Det her er billigt, det er en rigtig fed helikopter:
    http://modelflyvning.dk/forum/showthread.php?t=49632

Den kan du bruge hele vejen, lige fra din første hover oplevelse til din pro WM titel, det er en af mine egne personlige farvoritter.
    T-Rex laver nogle fede modeller, det her er deres 3 største model, så den er ret stor og stabil, de er kendt for vild 3D flyvning og deres høje kvalitet.

Den er rimeligt billig i reservedele, og den er til at repererre uanset hvad der sker, så fåes den del hos rotodiscen, her i DK.
    Og alle som har fløjet lidt heli kender de modeller og kan sætte dem op let.

• #23   10. dec 2010 anders J

20.000 kr er billigt sluppet hvis du kan nøjes med det i skader.

Men gå efter en stor model, de skulle være nemmere at flyve, dvs noget .50 eller sådan noget, evt kan du jo også prøve en .30'er hvis du har mod på det, den Hawk pro jeg har skulle være nem for begyndere, men det synes jeg nu ikke den er smiley

Og som de andre siger, pas på, den kan altså slå dig ihjel sådan et piskeris.

• #24   10. dec 2010 En Trex 500 eller Trex600 er mega lækre helikoptere, og jeg ville købe en Trex600 hvis jeg lige have pengene til det smiley

Karsten

Kommentér på:
Hvilken helikopter anbefaler i ?

Annonce