457 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

går stadig ud ved opbremsning går stadig ud ved opbremsning

hmm så troede man lige man var klog og havde fået bilen fikset, men nej... Pille luftfilter af og kan se at gas spjæld virker fint, og at tomgangsskruen holder spjældet ca 1mm åbent i neutral. Men trods det, så stopper motor så snart der bremses. Man kan ligefrem høre at motor går ned i rpm efterhånden, som man bremser mere og mere, for til sodst at gå helt ud. træls. Starter og kører ellers perfekt.... hvad fisen er der galt... Skal jeg har motor og karb pillet af og splitet ad, eller er der nemmere løsning? Det er naturligvis min HPI savage 4,6 det er galt med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  går stadig ud ved opbremsning
  • #1   19. dec 2011 tidligere indlæg : http://www.rcgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=80320

• #2   19. dec 2011 det er stadig tomgangskruen det er galt med. som jeg skrev i det andet indlæg så kan du ikke regne med den 1mm, prøv at rykke filtret af igen, brems bilen så kan du se at spjældet lukker i, juster tomgangskruen så spjældet stadig er åbent når du bremser. Lille tip, åben spjældet når du justere på tomgangsskruen.

//Dan

• #3   19. dec 2011 Dan...
    det var præcis det jeg gjorde igår, fuld brems og justerede spjæld så det lige var lidt åbent... fatter ik helt hvad dælen der er galt. Kørte med bilen fredag uden problemer, ville kører igår hvor den så drillede.

• #4   19. dec 2011 du må ikke bremsen bilen mens du justere på skruen, det eneste du får ud af det er at du skruer skruen direkte ind i spjældet og så vil det ikke kører ordentligt. Tro mig, det er spjældet der lukker i og derved kvæles motor fordi den ingen fuel for. Giv den 2mm, så kan du altid skrue den lidt ud hvis det er for meget.

//Dan

• #5   19. dec 2011 Nu siger du at motoren går ned i rpm jo mere du bremser. I mine øre kunne det også godt lyde som et koblingsproblem. Når bilen går ud, kunne du prøve at se om du kan dreje koblingsklokken rundt, uden at svinghjulet følger med.
    Ellers ville den umiddelbare grund være det som Dan beskriver.

• #6   19. dec 2011 Jeg syntes også det lyder mest som noget koblingsværk, ellers burde det at du bremser ikke have nogen indflydelse.

• #7   19. dec 2011 Anders har du nogensinde leget med nitrobil ?

//Dan

• #8   19. dec 2011 Dan
    har ikke skruet skruen ind mens jeg bremsede, bare konstateret at der var åben spjæld med fuld bremse ;o) kan godt det lyder som om i min beskrivelse....

Kasper...
    den går os ud omgående hvis man bare bremser fulldt med det samme. Men hvis det er kobling, kan den så justeres eller er det klokken der skal skiftes eller hvordan ??

noob noob noob ;o)

• #9   19. dec 2011 Anders

Nu er det jo sådan as gasgivning og bremse servo er forbundet via stænger, og når man bremser skubber man os lidt tilbage på stangen til gasgivning og dermed lukker man spjældet en anelse i....

• #10   19. dec 2011 Ok, ville bare lige slå det helt fast smiley

Mhs. til kobling så er jeg helt sikker på det ikke er der problemet ligger.
    Hvis det er standard kobling der er på er der ingen justeringsmuligheder,
    selvfølgelig kan fjedrene være "døde" men så ville bilen forsøge at køre hele tiden, eller då ud hvis der ikke er omdrejninger nok.

Det er helt sikkert et justeringsspørgsmål, justering af EPA på gassen vil kun gå ud over bremseeffekten, og justering på diverse plastikdimser på stængerne kan ødelægge et korrekt setup mhs. til frigang osv.
    Se den 1mm der står beskrevet i manualen som vejledende, der er nemlig flere ting der spiller ind.

//Dan

• #11   19. dec 2011 Dan..
    ja jeg kan egentligt heller ik forstå hvis det sku være kobling, da den kan stå i tomgang uden koblingn kører, og bremser jeg, ja så slukker bilen..... Så ja et eller andet justering er gået i udu ;o).... må finde stillinger i manual og e om de stemmer....

• #12   19. dec 2011 Dan ..

hvad er EPA igrunden ?

• #13   19. dec 2011 Sæt bilen på en kasse eller lign (så hjulene er fri fra jorden)

start bilen (kør den varm), skru tomgangs skruen langt ind ( så den stiger i rpm) aktiver nu bremsen på remoten. og juster så tomgangen ned, Hvis julene ikke stopper med at rotere så har du sikkert en defekt i koblingen (kunne være en sprunget fjeder)

• #14   19. dec 2011 epa =end point ajustment :O)

• #15   19. dec 2011 Brian

Lyder som en ide ;o) Justere tomgang ned mens bremse er aktiveret ??

Her er lige hvad der står om setup af linkage... side 11.. : (link fjernet)

takker for svar og ideer, rart med et sted hvor folk gider tage sig tid til andres problemer hehe ;o)

• #16   19. dec 2011 så har jeg været ude og kigge på det igen... når gas justering på senderen står i midt og arm på servo står i midt så lukker spjæld ik helt imod tomgangskrue, måtte så flytte lidt på servo armen. Så kunne jeg få spjæld til at falde på plads igen, men så med det resultat at jeg ikke rigtigt kan bruge juster knappen på sender til det helt store. Kan ikke skrue hverken op eller ned på rpm på den nu...hmm.... nok stadig noget justering et eller andet sted på nogen skrue arme eller noget så...... ;o)

• #17   19. dec 2011 iøvrigt er min styr servo så os lige stået af... jow jow, måske man bare sku købe 2 nye i samme omgang..... men hvilke er anbefalelses værdige til savage ? ;o)

• #18   19. dec 2011 Det burde ikke være umuligt at få sat sammen så trim virker OG du får den korrekt justeret ind, men det kræver også at linkage er på plads.
    Af med hornet, sæt trim i 0, på med hornet så spjældet lukker.

hvis jeg nu husker korrekt så er servo saver indbygget i servo hornene
    så der er vist ikke meget andet end de originale.. ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
    Ellers er en alu løsning altid holdbar.

//Dan

• #19   19. dec 2011 men sætter jeg trim i 0, og sætter horn på, og så skruer trim op, så stiger tomgang jo helt vildt, og sys der er mere kontrol over gassen hvis trim er skruet op, eller er det bare mig der er underlig hehe.....

ang. servo saver, så mener du at den kun passer på de org, servoer?? og man derfor ik kan få andre servo til savage ?? smiley nedtur

• #20   19. dec 2011 ahh, man behøver jo selfølgelig ikke sætte horn på i 90 grader med trim i 0 eller???

• #21   19. dec 2011 og ja servosaver ER indbygget i hornene

• #22   19. dec 2011 Du kan sagtnes sætte andre servoer i en savage på min den gamle kørte jeg med Hitec servoer og hornene passer lige over på

jeg køre selv staidg med original servoer på den jeg har nu, ser ingen grund til at skifte dem når de virker fint.. smiley

med hensyn til valg af servoer.. ja så kommer det jo lidt an på hvad du vil bruge af penge på dem...

gas/bremse servo behøver ikke at være det helt vilde hvad ang kg, mener std er omkring 6 kilo den trækker og det er fint..

styre servo derimod vil jeg anbefale dig 15 kg eller over, det vil du blive glad for i længden og gå efter en digital....

• #23   19. dec 2011 har lige sat sådan en her i en kammerats savage som styre servo

http://www.ebay.co.uk/itm/2X-MG995-Metal-Gear-2BB-Torque-Servo-HPI-Savage-XL-/260836040105?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3cbb0a1da9

den ligger i den meget billige ende af servoer men virker ganske fint...
    digital, trækker 15 kg ved 6v

• #24   19. dec 2011 super Jacob, mange tak for det ;o)
    Skal hverfald ha ny styr servo, for den har børstet tænderne lyder det til, efter et lille crash ind i et gyngestativ hehe...whooops, men ik nemt når man ik ka bremse uden bilen slukker, så undgik lige bremsen...dumt hehe

• #25   19. dec 2011 man kan hente samme servo hjem herfra : http://s.dealextreme.com/search/servo+mg995
    har handlet der mange gange, og varer er altid kommet frem og er i ok kvalli ;o)

• #26   19. dec 2011 var så lidt

hehe ja sådan kan det gå, min holder også stille lige nu...
    dog pga jeg har kværnet 3 tandhjul i gearkassen.. smiley
    sgu ikke sådan med en ny motor der er kraftigere end den gamle hehe

• #27   19. dec 2011 ja de kan købes mange steder også her hjemme, jeg bruger bare ebay mest der er nemlig rigtig mange penge at spare også selv om der kommer told/moms på

• #28   19. dec 2011 jeps, men frá dealextreme er det gratis fragt og køber man for under 200,- DKK kommer ingen told og moms på, så skal man ha for mere end 200,- i småting, ksn man bare splitte op i flere forsendelser ;o)

• #29   19. dec 2011 ja det kan jo være en fordel...

sgu trist du bor over i jylland ellers skulle vi hurtigt få fixet din savage...

er det din første savage... ?

• #30   19. dec 2011 ang servo, så fik jeg ideén af at det var hornet, så det er min fejl.. jeg havde ikke læst godt nok.
    Selvfølgelig kan du skifte servoen... Gør dig selv en tjeneste, lad være med at bruge penge på sådan en tower pro. Giv lidt mere og få en ordentlig servo.

//Dan

• #31   19. dec 2011 Dan...
    no hard feelings ;o) hehe

kører ud til rc-model her i Esbjerg imorgen og finder en nu styre servo, og måske gas/bremse ;o)

• #32   19. dec 2011 Hils Henning fra mig smiley Det ser dog ikke ud til at han har det vilde på lager.. men man kan ikke altid gå ud fra hjemmesiden, han har altid noget i gemmerne..

//Dan

• #33   19. dec 2011 skal jeg gøre ved ham, ja i lørdags måtte han på loftet efter stumper hehe

• #34   19. dec 2011 Jacob...

ja det er min første savage, min første nitro bil for det ik sla være løgn ....
    ja jeg ku sagtens gi en kop kaffe da hehe ;o)

• #35   20. dec 2011 så blev det til en savöx SC0253 digital styre servo, den org. plast servo var knækket indeni..... ;o)

Kommentér på:
går stadig ud ved opbremsning

Annonce