{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

HUSK... ved køb af brugt.... {{forumTopicSubject}}

Jeg er efterhånden lidt træt af at man ikke har en manual eller reservedelsliste på en rc-enhed når man stiller et spørgsmål herinde. De fleste svar er: den er købt brugt og den fik jeg ikke med...
Derfor en lille huskeregl til ALLE der køber en brugt rc-enhed.
HUSK ALTID AT FORLANGE AT FÅ DEN ORIGINALE MANUAL MED.... Uden den ved man intet om bilen og hvilken model samt reservedele...
Man kan evt. søge efter en på nettet da de fleste også ligge der... men så skal man jo være sikker på at det er den model som sælger oplyser det er...
en anden regl.. Stol ikke på en sælger.. (uden at fornærme nogen) de er kun ude på at få deres enhed solgt og kan bilde en nybegynder alt ind...
Med det i lommen.... SÅ HELD OG LYKKE...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HUSK... ved køb af brugt....
  • #1   8. jan 2012 eller os henter man den bare på prducentens hjemmeside, hvilket er muligt med langt de fleste mærker smiley

men det er jo næmmere at spørge istedet for lige at google navnet og tilføje "manual" eler lignende.

• #2   8. jan 2012 Hej

Altså hvis sælgeren ikke har manualen så kan man skisme da ikke sælge denne med??

På de fleste modeller er det nu ret nemt at hente en glimrende manual på nettet, når dette så er sagt ja så er en papir udgave nu også rar at have.

Når man køber noget brugt har man jo selv også en såkaldt undersøgelses pligt, altså kan man jo spørge til og forlange billeder af emballage, manuel osv. osv.

Har selv solgt en del herinde hvor købere altid har været yderst tilfredse, har også selv købt et par biler fra gode og ærlige sælgere.
    Jeg bruger altid tid på at vurdere et brugtkøb samt en sælger især hvis det skal foregå via forudbetaling.

Ordlyden i dit indlæg lyder som en gang galde efter en "knap så glat handel" eller hvordan skal dette forstås?

• #3   8. jan 2012 Svar på tiltale..
    For det første står der i de 2 første linjer hvad det er jeg er "træt" af og lad vær med at tro at jeg har haft en dårlig handel. Det er ren og skær kun for at hjælpe NYBEGYNDER der køber en bil for første gang og så en brugt.
    Jeg følger meget med her inde og som jeg også kan se ud fra dette emne så læser man ikke hvad der står før man svarer....
    Jeg mener at det er sælgeres ansvar at der er en manual med til en hver rc-enhed der sælges brugt. Har sælger den ikke burde sælger finde den på nettet og printe den ud. Det er 1000 gange nemmer at henvise til en side i en manual hvis de spørger om råd og hjælp.
    Hver gang jeg skal råde en om hjælp så finder jeg altid deres manial og ser den i gennem for derved kan jeg bedst finde løsningen. Bare svært at henvise til en side de ikke har...
    En manual er for en rc-fan det samme som en bibel for en rigtig kristen
    Hvor mange nybegyndere kender forskel på en Kyosho faser og en 05T (i daglig tale osten)??????
    Ps. Jeg har alle mine originale manualer i en mappe men så sandelig også alle maualer i pdf form... og jeg køber/sælger intet uden en manual.

• #4   8. jan 2012 jamen så hav en hyggelig dag !

• #5   8. jan 2012 Jeg har endnu aldrig slået op i en manual til en RC bil, andet end første gang jeg bygger en bil som kit. Og at det ligefrem er sælgerens "ansvar" at den er med kan jeg ikke se, det står en frit for at sælge sine ting præcist som man lyst. Mange ting idag, er der jo ikke engang en trykt manual med til. Købte en pioneer radio sidste år, hvor manualen ikke findes andre steder end en cd og nettet. (og der er mange idag som ikke har cd drev)

• #6   8. jan 2012 godmorgen.. Dejligt at du lige gider sætte regler op for hvad folk må spørge om.
    Kunne vi få en list med tilladte spørgsmål som du ikke er træt af?

• #7   8. jan 2012 Jeg stiller ikke regler for noget.. Vidste at dette ville jokke nogle over tærene men så meget var jeg ikke klar over.. Dette var meste ment som en hjælp til alle nybegynderne. Jeg kan ikke undvære en manual da jeg skal vide hvilken del der er gået istykker så jeg kan få den rigtige.. Ved da godt at man kan leve uden manualen men den er meget rar for begynderne.
    Alle jer der har her har svaret er sikkert nogen der har leget med rc i flere år og sagtens kan finde det men mangler på google.
    Det er ment som en hjælp til alle de unge som gerne vil igan og pludselig står med et problem som manualen kunne afhjælpe dem med. Man kan dermed ikke afhjælpe ved at henvise til en manual hvilket kan give en meget klar (i billeder) orientering om hvad man skal gøre..
    Et meget kort eks. Hvordan samles et DIF.... Det nemmeste er at se det i manualen.... og især for nybegyndere...
    Man må stille ALLE spørgsmål, det er jo ikke det jeg siger.

• #8   8. jan 2012 Hvis du istedet for at skrive træt af, havde skrevet huske seddel til nye, så havde det nok virket lidt anderledes ;O)

• #9   8. jan 2012 Morten..
    måske men tro at uanset hvad jeg havde skrevet så havde folk læst det de vil. Syntes ellers jeg har skrevet rimeligt tydeligt hvad jeg mente...
    og som sagt blot en hjælp for evt. nye rc bruger som gerne vil hjælpes....

• #10   8. jan 2012 Den eneste du jokker over fødderne - ja det er da helt dig selv.

• #11   8. jan 2012 så er det vidst godt du ikek skal handle rc med mig for jeg har ingen manualer på nogle af mine biler og med alle de useriøsefolk der er herinde så ville jeg slet ikke bruge min tid på og finde en manual det skulle da kun være hvis der var en og kigge på en rc og som spurgte efter det

• #12   9. jan 2012 Google, andet er der ikke at sige.........

• #13   9. jan 2012 Tænker heller ikke det er manualen der skal afgøre om man køber en brugt.
    Jeg købte en super fin losi brugt ved modelsport i England UDEN manual

• #14   9. jan 2012 Men som Jan H skriver.....

``Man kan evt. søge efter en på nettet da de fleste også ligge der... men så skal man jo være sikker på at det er den model som sælger oplyser det er...
    en anden regl.. Stol ikke på en sælger.. (uden at fornærme nogen) de er kun ude på at få deres enhed solgt og kan bilde en nybegynder alt ind...``

Det vil jeg tolke sådan, hvis man får manualen med kan man godt stole på sælgeren........

Da jeg startede med rc, satte jeg mig ind i det jeg ville købe, og det gør jeg stadig, og den første jeg købte var da også uden manual.

• #15   10. jan 2012 Jeg bruger denne, det dækker vist det meste, med mindre det er noget billigt "Made in China"
    der er manualer, blanke setup's samt udfyldte setup sheets
    http://www.petitrc.com/index.php?page=setup_sheet
    Når jeg f.eks skal samle en ny bil, så henter jeg en pdf .

Kommentér på:
HUSK... ved køb af brugt....

Annonce