{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til nygynder flyvening
  • #1   24. jan 2012 du skal vælge en høj vinget flyver m vinge span på 140 til ca 160cm, om det så skal være el eller nitro, og så skal du finde en klub så du får startet rigtig, og måske er der en i klubben der har en rigtig god begynder flyver, til billig penge

• #2   24. jan 2012 johnny, hmm ikke lige mig at være i kluppen smiley men tænkte bare starter for mig selv, da jeg har fri adgang til en landingsbane smiley

• #3   24. jan 2012 Bare lige husk at overhold luftfartsloven smiley

• #4   24. jan 2012 ud i en klub, eller glem det . Taler af erfaring smadrede 3 fly inden jeg meldte mig ind i en klub, siden har jeg ikke ødelagt nogen, det var dyre lærepenge

• #5   24. jan 2012 det er da modig af dig og dumt, for det går galt hvis du ikke ved noget om og flyve, der er jo nogle ting der skal være opfyldt for at en flyver kan flyve, meget vigtig er tyngdepunkt, er det ikke rigtig, ja så er det en ny maskine.og er den ude af trim
    Der er nogle regler for hvor du må flyve, og forsikring, du ved jo nok ikke helt hvor den flyver hen, og hvem den måske rammer.

Held og lykke
    PS ved hvad jeg taler om da jeg selv flyver både med fly og helicopter

• #6   24. jan 2012 Jeg vil anbefale at tage et kig på http://modelflyvning.dk/ det er en god start.

• #7   24. jan 2012 hehe, kender skam godt alle de regler ....
    da det er min far´s beste ven der ejer den smiley

• #8   24. jan 2012 så håber jeg sku du også overholder dem, ellers er du jo med til og ødelægge det for RC sporten

• #9   24. jan 2012 Helt enige drenge,, Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med den holdning..

Morten H

Besøg nu en klub, og tag en snak med dem, hvad er det værste der kan ske ?. Det koster jo ikke noget at kigge forbi, og måske kan de overtale dig til at se fornuften i det smiley

Hvorfor er du så bange for at komme i klub ?.. Det er det bedste der er sket med mit modellfyvning.. Det er smadder hyggeligt, du snakker med andre der har samme intreresse, du ser en masse flotte fly, uden og betale for dem :-).. osv osv

Det er altså ikke særligt dyrt at være medlem af en klub, og forsikringen slipper du jo ikke for ved at flyve på egen mark.. Det er ihvertfald dumt..

Karsten

• #10   24. jan 2012 Morten H

Kig på en Hawk sky, kanon begynder flyver, og koster kun ca 1200 kr kompelt smiley Jeg mener www.hobbyfly.com har den

Karsten

• #11   24. jan 2012 Jeg kan varmt anbefale HawkSky'en smiley Havde aldrig prøvet fly også fik jeg en 4 kanals sender i hånden og prøvede det. Det er SUPER fedt... Den kan holde til nogle slag og kan fixes med fiber tape. GENIALT FLY

• #12   25. jan 2012 Hawk sky

• #13   25. jan 2012 Puhadadada, så da lige hvad det koster at være med i en klub :| Tror vidst jeg venter lidt inden jeg springer i klub ihvertfald.. Har godt nok heller ikke været i luften endnu smiley

• #14   25. jan 2012 hehe, mån ikke man kan finde en billigere her inde en hive 1300kr som ny smiley

• #15   25. jan 2012 Michael P

Hvad kostede det da ?

Morten H

JO det er da helt sikkert muligt, men pas på, du risikere og købe noget hærget skrammel smiley

Karsten

• #16   25. jan 2012 Indmeldingsgebyr kr. 200,-
    Kontingent (årlig) kr. 650,-
    Medlemsskab af modelflyvning.dk (krav)
    Årligt kontingent: kr. 600,00
    Indmeldelsesgebyr: kr. 100,00

1550 kr det første år
    Det er meget at slippe med på en SU.. Bare i medlemskab. Og hvis jeg så også lige skal melde mig ind i Randers Rc klub for at køre med bil.. Puhadada smiley

• #17   25. jan 2012 Michael, du kan ikke vide om du kan lide det eller ej før du har prøvet det.. Du skal kunne lette og lande sikkert. Derfor flyvning er meget anderledes end bil

• #18   25. jan 2012 Biker Kjøller:

Derfor er det endnu flere penge der kan gå tabt smiley

Hvis man da kunne få det ved jeg ikke, ehm 5 gange gratis, så kan man se om det er noget eller ej jo?

• #19   25. jan 2012 Jeg vil også gerne tilslutte mig dem der siger HawkSky. Eller Graupner Rookie, HK's Bixler eller generelt alle Multiplex EasyStar kloner.

Lige nu har Hobby World ophørs udsalg. Du kan få en original ARF EasyStar til 435,-
    http://www.hobby-world.dk/index.php?Action=VisVare&VareID=7281

Så mangler du batterier og radiogrej.

Dog er HawkSky'en et bedre bud, når det er den med brushless motor osv.

• #20   25. jan 2012 - SkipSkovhugger -

De har bare ikke flere ved Hobby-world, jeg tog den næst sidste, og så en anden tage den sidste smiley Men fik den til 217½ kr..

Michael P

Tjah på SU kan jeg godt se det er mange penge, men når man overalt tænker på hvor mange penge vi ligger på vores grej så er det jo ikke.. Forsikringen er dumt at spare væk uanset hvad, husk du får modelflyvenyt hver anden måned i de 600 kr om året, og det er da okay læsning smiley

Vi giver 800 kr det ene sted jeg er medlem og 200 det andet, så det er vidt forskelligt hvad det koster

Karsten

• #21   25. jan 2012 Måske skulle jeg kigge de andre steder (tjekkede bare randers)
    For kan se der også er nogle ved århus osv.

Meen nu skal jeg lige have råd til at bestille dele til min walkera hjem hehe...

Folk snakker om trim, er det noget man skal gøre på Helikopteren, eller er det "bare" senderen?

• #22   25. jan 2012 Jeg synes der er mange gode starterfly, jeg købte selv en twinstar for 300 kr brugt, og den flyver super stabilt, og har rigeligt med energi til at lave sjove manøvre smiley

Jeg må indrømme at jeg også har fløjet på markerne omkring hvor jeg bor, men besøgte den lokale klub, og fløj i 20 min. derude. Efter det var jeg solgt, det er meget bedre for maskinen, grunden landingspladsen/græsset er slået ordenligt, markerne jeg fløj på, tog farten af flyveren meget hurtigt, plus at jeg ikke kunne lave ret mange "rigtige" landinger. Og så går det sjove lidt af.

Jeg melder mig ind i den lokale klub her til d. 1, og begynder at flyve fast derude. Det er super hyggeligt, har været derude flere gange nu uden at flyve, men bare for at kigge. Plus de kan hjælpe med ALT lige fra at lære at flyve, til at komme med tips og tricks til byggerier, og reparationer af flyvere.

Hvis du gerne vil lære at flyve helikopter uden at ville meldes ind nogen steder, så køb en Lama 4 eller lign, og flyv hjemme på værelset, eller i stuen. Det har jeg gjort længe nu smiley

• #23   25. jan 2012 Christian J

Det var faktisk også meningen jeg skulle have en i den størrelse, men så faldt jeg lige over denne her Walkera, den var billig, og fed (synes jeg) Og så kan den jo bruges udenfor smiley

Må se om jeg kan støve en billig helikopter op, til indendørs træning i stuen hehe

• #24   25. jan 2012 Husk at hvis du flyver uden at være medlem af Modelflyvning Danmark, er der ingen forsikring der dækker de skader du måtte påføre andre. Du kan derfor risikere at stå med et erstatningskrav på flere millioner. Så pengene er givet rigtig godt ud. Din private ansvarsforsikring dækker IKKE.

• #25   25. jan 2012 Nu har jeg ikke tænkt mig at flyve i områder med mennesker HVIS jeg skulle flyve udenfor klub

• #26   25. jan 2012 Michael

Det er sådan set lige meget :-).. Alt kan rammes, og det er ikke billigt at rep feks et tag, udestue, Audi TT eller lign.. Husk på, mister du sinalet til modellen, og den flyver væk, ja så kan den flyve mange km før den falder ned.. Har selv set en model flyve knap 8 km før den faldt ned, og den var faktisk på vej tilbage, så ingen ved hvor langt den virkelig var..

Karsten

• #27   25. jan 2012 Puha smiley

Det sku noget skidt det luft rc smiley

• #28   25. jan 2012 Næææ

Man skal bare tænke sig om.. Det er ikke "legetøj" som sådan.. Behandel det med respekt

Karsten

Kommentér på:
hjælp til nygynder flyvening

Annonce