Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkortelser
  • #1   14. feb 2012 Og nu vi er igang, hvad betyder UBEC

• #2   14. feb 2012 RC står IKKE for Radio Controlled, men for REMOTE Controlled smiley

idag tror alle det er radio, men da legetøjet i sin tid blev opfundet var der altså ingen radio men derimod en ledning så derfor remote smiley

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #3   14. feb 2012 RC finder jeg også mere passende til Remote Controlled smiley
    men ESC kunne godt være Elektronik Speed Controller

• #4   14. feb 2012 Hvis man ser på de gamle Tamiya kasser til deres biler står der ”Radio Controlled” smiley

BEC, står for ”Battery Eliminator Converts”, men det er der nok også delte meniger om smiley

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    feb 2012

#5   14. feb 2012 Til Joachim

Fandt lige denne her du spurgte til

Spændingsregulator (UBEC) > Regulatorer > Spændingsregulator (UBEC)

Spændingsregulator til at forsyne modtager, servoer etc. fra batteri der har højere spænding end 5/6 Volt.
    Bruges ofte sammen med 2 stk.LiPo celler til modtagerbatteri, eller hvor fartregulator til EL-motor ikke har BEC kredsløb

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    feb 2012

#6   14. feb 2012 Sauron

Er der flere betegnelser til forkortelsen, BEC man skulle tro at den dækkede et ord istedet for flere..men spændende om der er flere delte meninger om dette smiley

• #7   14. feb 2012 Sauron - ja det er jo fordi at når man gik over til radio styret istedet for ledning sælger det jo at skrive på kassen at den indeholder den nyeste teknologi smiley men forkortelsens betydning har jo ikke ændret sig smiley

• #8   14. feb 2012 Michael A
    Forkortelsen har det med at ændre betydning med tiden smiley
    Det er derfor jeg skriver det sådan.
    UBEC er også helt rigtigt, da ”U” er det symbol der står for ”Volt”.
    Så at man kalder det BEC eller UBEC er vist godt det samme.

Akina
    Jo det gjorde det smiley
    radio styringen kom frem lang tid før man kaldte noget ”Remote Controlled”
    navnet ”Remote Controlled” slog faktisk først igennem med at det blev brugt til Radio og TV.
    Lejetøjs biler blev kaldt kabel styret, også på Engelsk (Cabel stiring smiley

Og for at forhindre en større diskussion, så har jeg haft et blad ”Hobby Bladet” fra midten af 60´erne, hvor der var et par aktikler om nogen af de første der dyrkede RC smiley
    Det var underforstået at det var skala både det drejet sig om, det var de eneste der kunne bære vægten af RC udstyret smiley

Men som før sagt, ændre betydningen af en forkortelse sig med tiden, så det er da meget muligt at du nu har ret, men ikke for 28 år siden da jeg begyndt at rode med RC smiley

• tau n
    tau n Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 113
    #9   14. feb 2012 i de også snart 30år jeg har rodet med rc har det da altid heddet "radio controlled".:-)

• #10   14. feb 2012 BEC - Battery Eliminator Circuit

• #11   14. feb 2012 UBEC - Universal Battery Eliminator Circuit

Kan håndtere spændingsforskelle uden at levere for stort output.
    En BEC skal tilsluttes det eksakte antal celler den er bygget til - hvorimod UBEC kan håndtere flere forskellige batteri spændinger (størrelser) uden at levere for stort output

Kommentér på:
Forkortelser

Annonce