854 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
1/10 2wd offroad motor valg 1/10 2wd offroad motor valg
Planen er at begynde at køre 2wd 1/10 offroad i den kommende sæson, stock selvfølgelig.
Nu er der kommet fri motor og der skal køres uden timing, så mit spørgsmål går på, hvad kan I anbefale af motor (mærke/turns) og hvorfor ?
0 synes godt om
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Undskyld jeg ikke kan hjælpe dig.
Jeg havde valgt en letvægts motor med 4poler hvis den var monteret bagude, og en lidt tungere 4-6pols motor hvis den var mid mountet.
og hvis man ikke var låst fast på 2celler, havde jeg valgt et 4 cells setup. selvf med lav kv motor
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
Angående valg af motor, kommer det jo an på hvad man kan styre. Mange kører 8.5T - 9.5T fordi det er til at styre. Men jeg har set folk sætte op til 6.5T i en 2wd. Men jeg vil mene at 8.5T - 9.5T vil være fornuftigt at starte med. Jeg prøvede at stille op i 2wd med DHI Cup (havde aldrig kørt off-road el før. Ej heller 2wd)(jeg valgte dog at droppe 2wd efter et par træningsrunder og fokusere på TC, da speedoen begyndte at drille) og en 9.5T var til at styre for mig, men jeg kunne godt mærke, at det ikke skulle være meget vildere end det.
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
hvis der er frit motorvalg så kan man jo få motorer på 4 turns der spinder 2600kv og sådan en på 2celler lipo er ligeså sløv som en rustler med tc sensorstyret motor til speedrun.
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
De fleste motorer der bruges i konkurrence-øjemed er bygget forholdsvis ens, og de har oftest Kv værdier meget tæt på hinanden. Dvs at en 13.5T fra et mærke er rimelig tæt på en 13.5T fra et andet mærke rent Kv mæssigt.
Derfor går de fleste konkurrence-kørere ikke op i Kv, men i turns og i track-test. Man kan først vurdere om en motor er god, ved at teste på banen, og ikke ved at kigge på Kv.
okt 2007
Følger: 45 Følgere: 54 Emner: 2 Svar: 261
Så i bund og grund; du kan frit vælge motormærke, bare motoren ikke overstiger 3500kv. Du må godt justere timing på selve motoren med inserts eller hvordan det nu gøres på den pågældende motor.
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
Det vil sige at med LRP X12 serien, vil det betyde max 13.5T. Den er på omkring 3050kv, hvor 10.5T er på 3600kv og dermed lige over grænsen. Speed Passion V3 serien har en 11.5T på 3500kv, og Speed Passion MMM 13.5T er på 3300KV (der er ikke en MMM 11.5T, man den vil umiddelbart også være over grænsen, da MMM serien har højere KV end V3 serien (ca 200kv højere)).
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 31 RC-enheder: 5 Emner: 54 Svar: 92
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 5 Emner: 39 Svar: 93
det er dem der afholder løbene
jul 2011
Følger: 11 Følgere: 11 RC-enheder: 4 Emner: 9 Svar: 38
Nu ved jeg ihvertfald hvad jeg skal gå efter uden at gå helt galt i byen!
1/10 2wd offroad motor valg