{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Valg af buggy. {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.

Så er tiden kommet til at jeg skal eje en RC bil.
Har besluttet mig for at det skal være en buggy så jeg kan køre lidt offroad. Har kigget lidt på denne: http://www.morfars.dk/rc/lrp-s8-rebel-bx-p-5492.html er der nogle af jer herinde som har erfaring med denne buggy som kan fortælle mig om den er god eller dårlig. I må også gerne komme med andre forslag til hvad buggy jeg kunne vælge. Dog må den maks koste 2500. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af buggy.
  • #1   23. apr 2012 Skal det være nitro?
    Og hvorfor skal det være en buggy til offroad, hvis du ikke skal ud og ramme banen så er en monstertruck sjovere....



  • #2   23. apr 2012 Ser helst nitro da jeg synes det er sjovere men kom da gerne med andre bud. Jeg vil gerne ud og køre på bane :).

  • #3   23. apr 2012 Ville mindst købe http://www.modelsport.co.uk/kyosho-inferno-ve-race-spec-r8-brushless-buggy/rc-car-products/39788 da du ellers senere ville fortryde dit valg, da de billige ofte smadre i et væk når du først kommer på banen.... ellers ville jeg anbefale dig at købe en brugt pro buggy her inde fra smiley Da nitro er i stor tilbagegang ville jeg anbefale en el buggy...

    pøj pøj med valget


  • #4   23. apr 2012 HPI pulse smiley

  • #5   23. apr 2012 Att Marcus.
    Tror ikke nitro er på retur som du skriver, det er stadig dem der er flest af når vi er til løb, JC/JM, det skal dog siges at dem der køre nitro OGSÅ er begyndt at køre EL sammen med deres nitro biler,........
    El er også cool, men sys personligt der er en del extra udgifter forbundet med dem, dels nogle godt Lipo (evt HK) og en god lader som kan lade hårdt så man ikke skal vente flere timer inden den er klar til race igen,....
    Hvis man passer sin nitro motor ordentligt, køre stemplet i bund når motoren skal køle af (cylinder er en smule konisk, forlænger levetiden) og ikke BARE skruer løs på sin motor når den pludselig ikke køre som normalt, men måske lige tjekker sit gløderør pakninger(kaburator) evt defekte slanger så er nitro faktisk meget let at gå til.......køre selv både nitro og EL løb i 1/8

    /Mikael

    Sys prisen på de 2K som den LRP står til er en fair pris på noget som er NYT og ikke en Pro bil som man skal koste evt stumper i og en pro bil gør sig ikke bedre hvis man ingen erfaring har,....



  • #6   23. apr 2012 tror bestemt heller ikke nitro er i tilbage gang tror evt der er nogle der gerne har ville køre på bane men ikke har tid og evner til en nitro bil (mig selv) istedet har købt en el bil da de er blevet så gode

  • #7   23. apr 2012 Als-rc.dk Mikael D

    El er dyrt når det skal indkøbes, men ikke så dyrt i drift som nitro...Har godt nok aldrig kørt nitro, men jeg har kun hørt at det koster kassen at holde en pro nitro bil kørende til løb og træning osv... Mht motor osv osv som ofte skal skiftes?

    Er jeg helt fra den eller??

    mvh


  • #8   23. apr 2012 Motorene er dyre, skal det være perfekt skifter man tit.

    Så er der luftfiltre, luftfilter rens, luftfilter olie, after-run olie, gløderør, brændstof.

    Det tager tid, og koster penge..

    Har selv kørt nitro, det er sjovt, men fik ikke brugt bilerne så meget som jeg ville, pga. larm, så jeg er skiftet til el smiley


  • #9   23. apr 2012 Jeg køre nitro buggy.
    Og det er altså ikke særlig dyrt at holde den kørende, hvis man vælger noget ordentlig fra start.

    Kig på en Losi bil, den køre og køre uden de store udgifter smiley


  • #10   23. apr 2012 kim P

    Jeg har heller ikke haft problemer, som sådan..

    Men det er jo stadig flere udgifter end til en el bil smiley
    Du køber for det meste kun 1 gang til el bil, og så kører det for evigt (overdrivelse fremmer forståelse)

    Men hvis jeg boede lidt uden for byen, så skulle jeg også have nitro/benzin igen..

    Hpi Bajaen kunne ikke engang stå i bagagerummet i min bil haha smiley


  • #11   23. apr 2012 Tror ikke en nitro motor skal skiftes tit, de er jo først rigtigt kørt til efter 1 Gallon (3,8) og har da hørt nitro motor som har gået 60L unden nogen problemer, tjaa et filter i ny og næ til 10/15kr stk og en dunk nitro (1 gallon = 30tanke a 125ml = 7-12min kørsel pr tank)

    /Mikael


  • #12   23. apr 2012 El er en smugle billigere på sigt. Men så meget er det heller ikke.
    Men slipper jo for luft filter og koblings delen.


    For en alm. RC køre/bruger, der holder en nitro motor gerne over 1 år. Selv om man køre på bane.


Kommentér på:
Valg af buggy.

Annonce