Hvad kan der være galt med min nitro slæde? Hvad kan der være galt med min nitro slæde?
Købte en CEN MG16 - som startede ved 2 hiv i snoren hver gang! Kører med helt ny glødestarter som ligger til opladning i min. 12 timer.
Besluttede at skifte potten på den så jeg hev den gamle af - skiftede manifold og satte så den nye potte på.
1# Nu har jeg problemer med at starte den - den flooder nemt over så jeg er nødt til at tømme den ved at hive gløderøret ud - og trækstarteren er blevet meget hård at hive i. Det kræver nok 30 forsøg før den tænder. Har tjekket gløderøret og der er ild i det
2# Den bruger sygt meget nitro - meget tror jeg ryger ud af bagenden og når jeg giver fuld knald lyder den som om den er ved at dø.
Jeg tænker det er noget med de forskellige skruer der er - altså kompressionforholdet har ændret sig med den nye potte - og har læst alverdens tune up vejledninger men fatter ikke en skid af det.
Er der nogen gode råd derude? Jeg har vedhæftet før og efter billeder
mar 2013
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 48
Her er link til galleri med hvordan jeg skiftede potten
http://www.rcgalleri.dk/fotoalbum/teknik_projekter/24650-cen_mg16_med_tunpotte_og_n2o_nos
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.280
Prøv at grundstille nålene og arbejde derudaf. Kan være motoren kan klare potten men indstillingerne er pt forkert.
okt 2011
mar 2013
Alt er tæt - og motoren brude vel kunne trække den - så vidt jeg ved er det samme motor der sidder på større biler som bruger en tilsvarende potte
okt 2011
Du har en .16 og de lidt større er .18 mener jeg. Det er dog kun en lille forskel men måske nok til at gøre udslaget?
Er der ikke andre kloge nitro nørder derude som gerne ved mere?
mar 2013
Trækstartet har jeg slet ikke pillet ved
Ryger nok på et nyt gløderør Idag og nye fuel Lines - bare for at være helt sikker
Det undre mig bare den suger så meget nitro nu kontra før
mar 2013
mar 2013
Hvad kan der være galt med min nitro slæde?