1.461 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

føvrendt a forhandler føvrendt a forhandler

jeg tog op til mid hobby og skulle købe ny motor og esc.
da jeg får fat i en sælget sage jeg at jeg ikk havde ret meget forstand på el biler så fandt han en combo sæt der hedder speed passion cirtix stock club race og det mente han at det var perfekt til drift og så spurte jeg om det bare kunne sættes i og så køre det bare og det sage han ja til .
da jeg kom hjem fik jeg det sat i og da jeg ville prøve den fandt jeg ud a at den ikke kunne bakke så ringer jeg ind til dem dagen efter og så sage han at jeg lige skulle købe en program kort så skulle den virke så køber jeg program kortet også finder jeg ud a at sættet slet ikk kan bakke så ringer jeg ind og brokker mig helt vildt hvor de så siger at de vil tage sættet tilbage kunne jeg finde en nyt sæt på deres hjemmeside og det gør jeg så også gik der ca 3 uger efter jeg havde bestilt det nye sæt ringer jeg ind for at høre om der snart skete noget så sage han at der gik minst 4 uger inden de fik det hjem og der blev jeg sku sur for havde ikk kørt i meega langt tid

har jeg ret til at kræve at de tager det tilbage ? ( så jeg kan købe det i en anden butik)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  føvrendt a forhandler
  • #1   20. jun 2013 Det tror jeg ikke, for der er jo ikke noget i vejen med motor sættet.
    Det er vel det man kalder et fejlkøb smiley

• #2   20. jun 2013 han er da fejl informeret af forhandleren

• #3   20. jun 2013 Leveringtiden af et andet sät lyder lidt lang....

Men det förste sät var jo ikke defekt! saa der kan du ikke rigtigt klage...
    (Det er heller ikke helt unormalt at der ikke er bak gear... medmindre du sagde at du ville have det, saa er det (som Blindman skriver) er fejlköb...
    DOG vil jeg sige at hvis sälger har sagt at et program kort kunne redde den for dig, og reelt ikke kunne, saa er det ene punkt nok en forkert vejledning fra deres side...

Du skriver ogsaa at du brokkede dig helt vildt...
    Kunder der hidser sig op i tlf, eller ellers opförer sig dumt. Ville jeg personligt ikke ligefrem give den bedste service...
    bare min mening smiley

• #4   20. jun 2013 nej for jeg sage a det skulle bruget til drift og jeg har sku ik set en drift bil en nu der ikk kunne bakke

• #5   20. jun 2013 Saa at du skal bruge det til drift, betyder ogsaa at der skal väre bak gear....
    jow jow....

• #6   20. jun 2013 Lol....

• #7   20. jun 2013 Helt klart ret til at få handlen annuleret. Men man får intet ud af at råbe selvom det ikke er ens egen skyld.

8 Hvis en levering, reparation eller ombytning tager meget lang tid

Hvis en levering, reparation eller ombytning trækker i langdrag, kan du forlange at få sagen afsluttet. Det gør du ved at sende en skriftlig klage til sælgeren, hvori du forlanger at få sagen afsluttet inden for en rimelig frist på fx 14 dage.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ehandel/Klager-over-ehandel/KvikGuide-naar-du-vil-klage?tc=1D127B8CE366499D8B21093D07693F07

• #8   20. jun 2013 Ja det er lige det, for det er ikke alle der køre med bag på de biler.
    Så der er vel taler om misforståelser mellem dig og forhandleren, og ikke fejl information.

• #9   20. jun 2013 Du kan sikkert IKKE forlange at handlen annuleres, hvis du har väret i butikken for at köbe det.
    Produktet er jo ikke defekt.
    Din 14 dages returret gälder kun hvis det er bestilt online. Ellers er varen köbt som beset..

Vil faktisk give Blindman ret, det grunder i en misforstaaelse..

• #10   20. jun 2013 Syntes det lyder som yderst uproffessionel kunde vejledning men som andre skriver kan det bare være en yderst uheldig episode. Jeg vil så sige en ordentlig forretning vil gøre hvad de kan for at gøre kunden tilfreds. Desværre er god kundeservice en by i langtbortistand for nogle forhandlere eller bare alt afhængig af hvem der står bag disken.

Håber det går iorden for dig.

• #11   20. jun 2013 Danny V
    Ja det kunne godt lyde som om at der er blevet sjusket en del her.
    Men jeg har flere gange stået og hørt hvordan folk prøver at forklare sælgeren om hvad det er de skal bruge, og det kan tit nærmer sig en dissideret kode selv CIA vil ha´ svært ved at knække.

Det er faktisk ikke nemt at forklare nogen noget kort og præcist, specielt ikke hvis man er dårligt forberedt.
    Se bare her i forumet hvor mange gange folk skriver ”Min ESC vil ikke Bakke, hvad er der galt”, og så skal man derefter nærmes trække ud af personen, om hvilken type ESC der er han har, og hvilken producent der har lavet den.

• #12   20. jun 2013 Føvrendt ? smiley hva er det nu for et nyt udtryk smiley ?

• #13   20. jun 2013 Sauron Aka Blindman

Det er så sandt at folk ikke altid er lige generøse med den info de giver når de spørger om hjælp.

Det kan ikke være nemt som manden bag disken altid heller det vil jeg også give dig ret.

• #14   20. jun 2013 Danny V
    Hæ Hæ, nu når jeg selv læser hvad jeg skrev, kan det jeg skrev godt forstås som hakkeri smiley
    Det er nu ikke sådan ment, men fakta er at vi kun har en side af denne historie, og jeg kan se mange muligheder for grimme misforståelser her.
    Det er næsten en klassikker smiley

• #15   20. jun 2013 Men når man står i butikken og siger man ikke har forstand på RC, så burde forhandleren i det mindste spørge hvad motoren skal bruges til og ikke mindst om bilen skal kunne bakke. Måske nogle misforståelser, ja, men stadig dårlig service efter mit hovede.

• #16   21. jun 2013 Enig, der bør spørges mere ind til kundes behov og evt. særlige krav.

• #17   21. jun 2013 Ja helt enig smiley
    Der er blevet sjusket en hed del fra begge sider her.
    Den ene ved ikke hvad han vil, og den anden ved ikke hvad han sælger.
    En ren klassiker smiley

• #18   21. jun 2013 Kundens behov og butikkens indtjening er direkte modsætninger.. jeg har kun ekstremt få gange oplevet en kundeservice hvor det var kundens behov der blev spurgt ind til og sælgeren ikke bare prøver at få kunden overtalt til altid at købe modellen større end den man kigger på..
    Det er ligesom demokratiet i danmark.. det er nærmest ikke-eksisterende... selvom det burde være der..

• #19   21. jun 2013 Man kan desværre ikke FORVENTE en god kundeservice længere... derfor er jeg fx begyndt at skrive alle spørgsmålene eller relevante fakta ned, for så har man det på papir når man står i butikken.. så kan den slags der er sket for dig, næsten aldrig ske...
    Og er er en grund til at forventer er skrevet med stort....
    For FORVENTNINGER som ikke holder stik, er de ting man bliver irriteret eller sur over eller ked af fx.. sagt på en anden måde.. forventninger er en af rødderne til "alt ondt"...

Dermed ikke sagt det er din egen skyld.. men lidt af den bærer du selv..men du er ikke til at bebrejde det for du har jo ikke vidst hvad du skulle gøre... nu er du klar over hvad der kan ske, og du har fået nogle tips... så glem det ikke til næste gang! smiley

• #20   21. jun 2013 Hvordan virker "føvrendt" i virkeligheden ? og er det godt eller skidt ? smiley

• #21   21. jun 2013 meeget skidt hehe (ups)

• #22   21. jun 2013 Gør som Christian siger. Skriv en mail at de har 14 dage til at levere, ellers forlanger du dine penge igen. Sørg for at gemme dokumentationen.

Når så de ikke lever op til det, så sender du sagen til forbrugerklagenævnet, der giver dig medhold, og så har du dine penge om 1-2 år.

Bemærk der er en bagatelgrænse og nogle andre ting, der skal være opfyldt, før forbrugerklagenævnet vil behandle en sag.

• #23   23. jun 2013 Jeg har hørt nogle sige Røvfendt, men der har det drejet sig om en traktor.
    Og de har sikkert ikke ment det, for Fendt er jo en dejlig traktor.

Kommentér på:
føvrendt a forhandler

Annonce