1.054 visninger
|
Oprettet:
Benzin bil {{forumTopicSubject}}
Hej folkens. Jeg er ny til sådan noget her men kunne godt tænke mig en RC på benzin men hvad skal jeg købe?
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 13 RC-enheder: 8 Emner: 31 Svar: 453
gode nemme biler at skrue i er FG'er, samt HPI baja.
(kender ikke noget til onroad - da jeg aldrig har haft fingerene i det)
Et godt bud kunne være en brugt FG marder - dem kan du voldtage stort set som det passer dig og er rimmelige billige at starte med
bare hold nallerne væk fra de billige big-foot modeller f.eks
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 43 Svar: 130
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Den der FG marder er det på benz eller?
jun 2004
Følger: 14 Følgere: 18 RC-enheder: 6 Emner: 23 Svar: 158
Er der mange hop, skarpe sving osv.
Men benzin bilerne er generelt nemme og holde kørende, og har du en model der er mekanisk iorden, hælder du bare benzin på, og trækker i snoren, og så er du kørende.
Jeg ville kigge efter enten FG baja/Marder eller en HPI Baja 5b..
De kan køre stortset alle steder, og tåler en del
Har selv lige erhvervet mig en HPI baja, og er positivt overrasket!
jul 2013
jun 2004
Jeg er personligt mest glad for marder/baja modellerne, da de kan køre nærmest alle steder
jul 2013
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 11 Emner: 33 Svar: 113
Skal det være 2WD eller 4WD.
jeg har ikke selv benzin biler endnu (benziner er på ønskesedlen/indkøbsseddelen)
Men for mig er det jelt klart at jeg helst køre 4WD synes de er noget letter at kontrolere, dog er der den lille hage ved 4WD at der er mere teknik (ting der kan gå i udu)
Så mit bud er til dig, find en lokal klub, tag ig sammen med dem og se hvad de kan.
For at ligge ud som nybegynder med store og ikke mindst meget dyre biler, kan man hurtigt blive ked af at holde i pit..
Et er at bente på dele, noget andet er at vente på at få råd til delene...
Håbe du kan bruge de tips og råd som er givet af alle her
God jagt.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 4 Emner: 30 Svar: 141
feb 2013
Følger: 59 Følgere: 209 RC-enheder: 59 Annoncer: 5 Emner: 23 Svar: 1.126
Vil du starte ud med en brugt ville jeg finde en upartisk person du stoler på og som ved noget om modellerne og tage ham/hende med ud og kigge på bilen/bilerne du har udvalgt dig,der findes desværre mange voldbollede lig på markedet som kræver en del arbejde og stumper for at komme i en fornuftig stand som resulterer i at en billig bil måske ender med at være meget dyrere end e bil der kostede et par hundrede mere fra starten af,her er hpi bajaen lidt bedre for den højere pris gør mange gange at dem som har købt en måske har lidt flere penge og derfor vedligeholdt bilen lidt bedre.
Youtube er et godt sted at kigge på hvordan bilerne opfører sig og hvordan andre har opgraderet dem hvis du ikke har adgang til en lokal klub som kan hjælpe dig igang.
Fg modellerne er nok lidt lettere at arbejde på en hpi bajaerne men jeg synes hpi baja kører bedst og ser langt federe ud en fgèrne,fgèn kører lige ud af kassen uden mods men en hpi baja skal man lige rodde lidt med inden den bliver helt god.
Kig evt ind på hpibajafan.dk der er mange dygtige brugere som kan fortælle dig alt og hpiérne,og en del af dem har vist også prøvet fgèrne så de kan rådgive dig om begge modellers fordele og bagdele.
Et råd er hold dig fra de billige kopi biler har rodet med lidt forskellige af dem og den eneste som jeg var rimelig tilfreds med var redcat rampage,start med en 2 wd/baghjulstrukken da der er mindre vedligeholdelse,4 wd er sjovt og er hurtigere i kurverne samt på glat underlag men de ekstra aksler tandhjul mm stjæler altså en del effekt fra en standard motor.
Sørg for en god luftfilter og den skal du holde ren og smurt med luftfilter olie så der ikke kommer skidt ind i motoren,når du så på et tidspunkt synes bilen er for sløv så er første opgrade en tunudstødning hvis den ikke har sådan en for det hjælper en del på de små benzin motorer,her bør du dog få hjælp eller igen bruge youtube for nogle larmer en del mere en andre og du ka kun stole på dine naboer ikke synes at bilen lyder lige så fed som du selv gør
Held og lykke med dit kommende nye legetøj.
maj 2012
Følger: 63 Følgere: 56 RC-enheder: 6 Emner: 11 Svar: 261
og syntes ikke det er så slemt med at sku ordne 4wd kontra 2wd
er dog gået helt væk fra baja nu har dog stadigvæk hele bunden fra baja da jeg har rykket min race motor over på losi 5
så har en komplet bund som er nyrenoveret næsten med alu dif osv
feb 2013
maj 2012
først senere jeg skiftede da jeg ville ha mere krut
maj 2012
så den blev solgt igen
og nu er jeg skiftet til losi den skal du prøve gubby
feb 2013
maj 2012
kommer i til kbh eller noget en dag skriv her inde så køre vi ud på banen
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
@gubby.
Jeg er slet ikke enig i at en std 26cc maskine er for svag i en Fg 4wd. Lige så snart man putter en race mod motor i, med en uøvet chauffør ( eller blot en som elsker at køre i cirkler:-)) beder man selv om at alt plast, sprøjter fra hinanden, og udgiften til alu let passere 5k...
En std 4wd med en zenoah 26cc er meget fint afballanceret til hinanden, og har modsat 2wd evnen til at komme fremad i løst underlag
Når jeg siger std 26cc, så mener jeg med anden udstødning. Den mod er i min verden ikke noget man kommer udenom uanset om man køre 2 eller 4wd
Go for it Rasmus ! Oplys evt dit budget, det er meget lettere at hjælpe når vi ved om du har 3000,- eller 13000,- at købe rc for
maj 2012
http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/105048-buggy-fg-baja
lidt brugt
ville gå efter 4wd men igen ja hvad ønsker man selv
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 43 Svar: 130
maj 2012
siger dig du får ikke federe bil
jun 2004
Men jeg ved bare at efter 30 minutter i mine hænder, og så er karossen i tusinde stykker.
Det er det fede ved baja'en(5b) den ligner sig selv uden karosse, og kan tåle og lande på alle 'kanter'
Det er mine erfaringer i hvertfald
maj 2012
maj 2012
jun 2004
nov 2011
Følger: 14 Følgere: 15 RC-enheder: 15 Emner: 19 Svar: 145
Benzin bil