Hjælp er Forvirret over alle de trucks der er. {{forumTopicSubject}}
okay efter en stor del læsning har jeg bare forvirret mig selv endnu mere.
Som sagt er jeg meget tæt på at købe mig en Summit, men efter en del læsning på emnet off-road, er jeg blevet meget mere i tvivl.
Summit - skulle være en blanding af en monster truck og en crawler plus den er vandtæt stort plus i min bog.
E-maxx - monster truck med god "ride height" til ujævn kørsel men har dog hørt at den er noget langsom fra start og skulle være ret dyr at opgradere til brushless.
E-revo - god til bane og andet ved jeg faktisk ikke om den^^
Stampede 4x4 - Monster truck som skulle kører rigtig godt fra start og der skal ikke meget til for at den sparker røv. Billig og let at reparer.
Slash 4x4 - som jo minder en del og Stampede på chassis og andre dele, men denne skulle være nemmere at lave om til en basher/crawler hvorefter stampeden aldrig rigtigt ville føle sig hjemme på banekørsel.
den kørsel jeg kommer til at lave er primært skov, byggegrund og strand.
Vil dog ikke udelukke banekørsel da jeg aldrig har prøvet det før.
kunne godt tænke mig at hører jeres mening på emnet om hvilken off-road skal jeg vælge af dem jeg har skrevet om? og hvad er de forskellige fordele og ulemper. Er de alle fx vandtætte?
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 3 Emner: 12 Svar: 71
men har læst mig frem til at Slash 4x4 kan moddes til at gøre næsten det hele uden at skulle kaste alt for mange penge i den efterfølgende.
Og så tænkte man jo lidt at man kunne opgradere og have flere muligheder i en bil. Men er bange for det er helt hen i vejret når man så sammenligner med dem der faktisk er skabt til formålet.
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Køb en kyosho twinforce brushless istedet for hvis du vil have mulighed for at crawle.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 19 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
jan 2012
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Summiten er en blanding af en monster truck og en crawler, bare ærgerligt den ikke kan nogle af delene.
Der er ikke nogen bil på markedet der både kan crawle og bashe, Så find ud af hvad du vil, crawl eller bash, og gå efter det
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 26 RC-enheder: 3 Annoncer: 1 Emner: 23 Svar: 183
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.162
mar 2012
Følger: 11 Følgere: 12 RC-enheder: 3 Emner: 9 Svar: 97
sep 2012
Vil nok allerhelst ud og bash og kører hurtigt dog ikke ekstremt hurtigt:) og så må den gerne holde til det vi gider ikke noget billigt.
maj 2013
Følger: 15 Følgere: 13 RC-enheder: 2 Emner: 7 Svar: 110
mar 2012
Følger: 11 Følgere: 12 RC-enheder: 3 Emner: 9 Svar: 97
http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/108964-bil-traxxas-e-maxx-black-widow
feb 2013
Følger: 59 Følgere: 209 RC-enheder: 59 Annoncer: 5 Emner: 23 Svar: 1.126
Du må præcisere dine ønsker lidt mere for en basher der kan kravle lidt dur bare ikke på bane,og den der dur på bane er bare fucked i de 2 andre kategorier.
Revoen med mamba sættet er nok den gyldne middelvej men den er heller ikke rigtig god til nogen af kategorierne ligesom sumitten,traxxas biler er mest legetøjsbiler til unger der har forældre med penge eller kroner nok selv eller nørder som er villige til at opgradere alt på dem inden brug så de kører ligesom man ønsker det,og det er ikke billigt medmindre man feks vælger det billige integy alu(sry Jesper L) for det holder altså ikke,rpm plastik holder bedre og er lettere.
sep 2012
Ønsker mig en badass monstertruck, gerne en god frihøjde men må stadig gerne kunne kører hurtigere end crawlers
sep 2012
Bane kørsel er ligegyldig lige pt. Da jeg ikke har adgang til nogen.
feb 2013
Følger: 59 Følgere: 209 RC-enheder: 59 Annoncer: 5 Emner: 23 Svar: 1.126
www.teamassociated.com/cars_and_trucks/Rival_Monster_Truck/RTR/
Jesper K som er en hardcore emaxx tuner har udtalt at losi monstertruck er utroligt gode uden opgraderinger,men de er med methanl motor som jeg absolut ikke vil anbefale
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0016
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0012LE
Det er Jesper der har bygget denne losi om til el
www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/108803-bil-losi-aftershock-xl-brushless
Hpi savage er der utroligt mange som er glade for og må nok erkende at ud af kassen uden opgraderinger banker den emaxxen fra traxxas
http://www.youtube.com/watch?v=rqcWBcHU-n8
Så er der selfølgelig traxxas emax og her er brushless edition vejen frem med sit effektive motorsystem men der er ingen vej uden om at denne bil skal opgraderes lidt før den kan holde,en måde at gøre det på er at udskifte de dele som går istykker med bedre dele undervejs eller bare gå amok fra starten af,der er flere herinde som har bygget federe biler en jeg har men her kan du se hvad jeg har lavet
http://www.rcgalleri.dk/fotoalbum/diverse_rc/25663-alu_maxx_x_2_og_snart_x_3
Den gule af dem er til salg herinde i annoncemarked rtr fra en anden bruger da jeg ikke selv har tid til at køre med dem.
Sidste løsning er kyosho madforce kruiser ve som er en griner bil dog ikke med så meget effekt fra fabrikken som deandre men har været på makedet en del år uden de store ændringer,en lavere gearing på motoren og noget tykkere olie i for og bag differentialet så vil jeg mene den kunne gøre hvad du har udtalt af ønsker,og så er den lidt lettere at køre for mange monstertruck modeller med store motorer kan godt være lidt af en håndfuld hvis man ikke har erfaring med dem og en lidt tung gasfinger
http://www.youtube.com/watch?v=PBd3cL-kI6U
Det er de modeller som jeg mener vil være interresant for dig at vælge imellem.om du vælger den du synes ser fedest ud eller den som der kan købes flest opgraderingdele til må være op til dig selv,men youtube er altid et godt sted at starte for at få en ide om hvordan hver enkelt model opfører sig.
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
Go hard, be farking savage
sep 2012
Hvorfor jeg valgte den, var nok fordi det var den man havde forelsket sig mest i fra starten. Bare størrelsen på den bringer et smil frem på mine læber.
Selvfølgelig kunne den godt være hurtigere, men synes den kører fint når man tænker størrelsen, bare med standard batterierne nimh.
Den klare de fleste forhindringer uden problemer.
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.162
Men den kommer ikke til at køre hurtigere med lipo. Kun bedre optræk og længere køretid på fuld kraft.
sep 2012
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
sep 2012
jan 2012
Hjælp er Forvirret over alle de trucks der er.