1.698 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Ole H
Ole H
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Regler i drift Regler i drift

Hej.
Jeg har søgt meget efter regler vedr. drift konkurrencer og kan ikke rigtig finde ud af hvilket udstyr man må køre med. Mere specifikt:

Motorstørrelse (brushless)
Batteri type/størrelse
Dæk og brede på disse (hvor køber man de rigtige?)
Custom karosser. Er det ok at modificere hvis det bare er realistisk?

Spørger da jeg løbende opgradere mit grej og gerne vil have muligheden for at deltage i klub/konkurrence, og derfor gerne undgå udelukkelse eller dyre fejlkøb.

MVH Ole

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler i drift
  • #1   2. okt 2013 Hmm nu ved jeg ikke det helt stor om det men jeg har IKKE hørt noget om de ting hvad ang løb og bil og de ting som er på der mere om du kan og ligger godt rundt og ikke køre ind i alt så skulle du bære ok

• #2   2. okt 2013 Mener det kun er dækken der er bestemt regler om. HPI t-drift hedder de. men tjek lige : www.rcdrift.dk

• #3   2. okt 2013 her er reglerne: https://www.facebook.com/dot1drift/info

• #4   2. okt 2013 Borat linker til den største serie i drift i DK og deres regelsæt, og det er nok dem du bør følge.

Inde på den gruppe kan du også få god og kvalificeret hjælp smiley

• Ole H
    Ole H Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #5   2. okt 2013 Borat det var lige det jeg søgte. Sært jeg ikke har fundet det selv. Tak for hjælpen.

• #6   2. okt 2013 Great succes!

• #7   2. okt 2013 clearly.... smiley

• #8   2. okt 2013 Der er rigtig mange som mener noget herinde.. Men tjek linket og noter dig at mængden af regler er skåret helt i bund. Vi havde engang en ti sider lang gennemgang af hele bedømmelsesmetoden og et i øvrigt solidt reglement. Der var bare den hage ved det, at ingen gad læse det.

Her er lige en udbygget version med lidt vejledning i - jeg håber det kan bruges smiley

For at starte fra toppen af, så har vi frit valg på motor, men langt de fleste kører med 10.5 turns, da dækkene sætter en naturlig grænse for, hvor meget bilen kan omsætte til grip. Så 10.5 turns med sensor er vejen frem. Selv kører jeg med en LRP X11 motor, og det er en af de ældste brushless motorer overhovedet. Nyere motorer har naturligvis lidt mere effekt og kører garanteret også bedre, men jeg har fine erfaringer med min gamle X11.

Batteri: Af sikkerhedshensyn skal lipo være i hardcase og to celler. Det giver alligevel ikke mening at skrue mere end 2 celler i en driftbil. Det meste fungerer, selv kører jeg med Hobbykings Turnigy Nanotech. De koster ikke alverden, og det kører lige så godt i drifting som et LRP batteri til rigtig mange penge.

Dæk: 26 mm bredde (standard touringcar bredde). Til alle andre underlag end tæppe foretrækker de fleste HPI T-Drift #4406. Til tæppe er der delte meninger, men MST GA26 Hard og Harder er meget brugt her.

Custom karosserier: Alt er tilladt så længe du ikke laver en touringcar blob karosse, har skarpe kanter der skader andres biler, eller hjul som stikker mere end 2 mm ud fra skærmens yderste kant.

Jeg håber det dækkede - vores sidste løb for denne sæson er forresten den 22-24. November i Bækmarksbro mellem Vemb og Lemvig. Jeg håber vi ser dig der smiley

Tilmeldingen sker på vores facebookside:
    https://www.facebook.com/events/299953603475855/?hc_location=stream

// Niklas, medarrangør af Dot1Drift.

Kommentér på:
Regler i drift

Annonce