1.698 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Regler i drift Regler i drift
Hej.
Jeg har søgt meget efter regler vedr. drift konkurrencer og kan ikke rigtig finde ud af hvilket udstyr man må køre med. Mere specifikt:
Motorstørrelse (brushless)
Batteri type/størrelse
Dæk og brede på disse (hvor køber man de rigtige?)
Custom karosser. Er det ok at modificere hvis det bare er realistisk?
Spørger da jeg løbende opgradere mit grej og gerne vil have muligheden for at deltage i klub/konkurrence, og derfor gerne undgå udelukkelse eller dyre fejlkøb.
MVH Ole
1 synes godt om
mar 2011
Følger: 22 Følgere: 26 RC-enheder: 4 Svar: 3
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 172
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 19 Svar: 94
dec 2011
Følger: 36 Følgere: 34 RC-enheder: 3 Emner: 5 Svar: 342
Inde på den gruppe kan du også få god og kvalificeret hjælp
aug 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 19 Svar: 94
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 113 RC-enheder: 24 Emner: 69 Svar: 831
okt 2004
Følger: 153 Følgere: 151 RC-enheder: 20 Emner: 186 Svar: 1.705
Her er lige en udbygget version med lidt vejledning i - jeg håber det kan bruges
For at starte fra toppen af, så har vi frit valg på motor, men langt de fleste kører med 10.5 turns, da dækkene sætter en naturlig grænse for, hvor meget bilen kan omsætte til grip. Så 10.5 turns med sensor er vejen frem. Selv kører jeg med en LRP X11 motor, og det er en af de ældste brushless motorer overhovedet. Nyere motorer har naturligvis lidt mere effekt og kører garanteret også bedre, men jeg har fine erfaringer med min gamle X11.
Batteri: Af sikkerhedshensyn skal lipo være i hardcase og to celler. Det giver alligevel ikke mening at skrue mere end 2 celler i en driftbil. Det meste fungerer, selv kører jeg med Hobbykings Turnigy Nanotech. De koster ikke alverden, og det kører lige så godt i drifting som et LRP batteri til rigtig mange penge.
Dæk: 26 mm bredde (standard touringcar bredde). Til alle andre underlag end tæppe foretrækker de fleste HPI T-Drift #4406. Til tæppe er der delte meninger, men MST GA26 Hard og Harder er meget brugt her.
Custom karosserier: Alt er tilladt så længe du ikke laver en touringcar blob karosse, har skarpe kanter der skader andres biler, eller hjul som stikker mere end 2 mm ud fra skærmens yderste kant.
Jeg håber det dækkede - vores sidste løb for denne sæson er forresten den 22-24. November i Bækmarksbro mellem Vemb og Lemvig. Jeg håber vi ser dig der
Tilmeldingen sker på vores facebookside:
https://www.facebook.com/events/299953603475855/?hc_location=stream
// Niklas, medarrangør af Dot1Drift.
Regler i drift