Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PayPal?
  • #1   20. okt 2013 Indtil videre har jeg ikke brugt det, men ville ikke have noget problem med det.

• #2   20. okt 2013 jeg bruget det kun når jeg handler i ulandet

• #3   20. okt 2013 jeg har brugt det, men føler mig lidt snydt da man som modtager af penge skal betale gebyr og det skal man ikke som køber

• #4   20. okt 2013 Jeg overvejer selv at oprette en PayPal konto, da jeg kan se at der er flere der skriver "kun paypal" i deres annoncer.

• #5   20. okt 2013 hvis det er sælger der kun vil bruge paypal, er det vel kun rimeligt at han betaler det ekstra gebyr.

• #7   20. okt 2013 Paypal er sikket. Ligesom at bruge netbank efter min overbevisning.

• #8   20. okt 2013 Bruger aldrig paypal inden for DK, men eneste jeg bruger når jeg handler i udlandet.

Det er temmelig sikkert at bruge, og nemt og hurtigt osv.

• #9   20. okt 2013 Vil vove den påstand at PayPal faktisk er mere sikkert end betaling via netbank især efter alt det NemId lort er kommet og det er da så slet ikke blevet mere sikkert med netbank efter det nedbrud i ugens løb. Jeg har brugt PayPal siden jeg kan huske og længerer end netbank.
    Skal man til at sende penge til udlandet er netbank også noget forbandet rod og det koster også penge for både afsender og modtager så der skal man også blive enig om hvem der skal betale hvad osv. Så vil klart anbefale at du opretter en PayPal konto. Har aldrig haft problemer med det og jeg har godt nok betalt for alverdens ting med det og med folk over hele kloden stort set.

Men jeg har dog endnu ikke brugt det med folk her fra galleriet.

• #11   20. okt 2013 Bruger det altid, nemt, sikkert og hurtigt.
    Betaler gerne det lille gebyr som sælger.

• #12   20. okt 2013 bruger mobil pay hvor det er muligt
    det er meget nemt, og hurtigt

• #13   20. okt 2013 Hvor meget er gebyret?

• #14   20. okt 2013 Er der gebyr på mobil pay?

• #15   20. okt 2013 bruger mobilpay eller netbank i dk
    hvis det er udlandet så er det paypal jeg bruger pga sikkerhed

• #18   21. okt 2013 Min erfaring med PayPal er 100% positiv. Har indtil videre kun brugt det ved udlandshandel. Men der er det ederbroderme også let!
    Du har din konto, hvor du har registreret dit kontonummer, kun ved pay pal vel at mærke (det er jo det smarte!) og handler så ganske enkelt ved at godkende det endelige beløb med din kode, akkurat som var det "dankort, på beløbet tak, tryk kode, færdig bom, varen er på vej". Har kun én gang oplevet at en betaling ikke var registreret som gennemført ved sælger, men en simpel og hurtig mail frem og tilbage med kvittering ordnede det os varen kom kort efter. Så alt ialt. KLART anbefalelsesværdigt!

• #19   21. okt 2013 PayPal bruger en højere vekselkurs end bankerne. Ved større beløb er en bankoverførelse (hvor begge betaler for omkostningerne, ca. kr. 20,- hver) billigere for begge parter end ved brug af Paypal.

• #20   21. okt 2013 Tak for alle tilbage meldingerne smiley

• #21   21. okt 2013 Har brugt paypal længe før det kom til danmark og har stadig min tyske konto og kan varmt anbefale det,de tager højere veksel kurs en andre og der er et gebyr for at få penge overført til sin normal konto fra sin paypal konto men man kan bare købe for de penge der går ind på sin paypal konto så er det problem løst,men jeg har aldrig brugt den til indenrigs overførsler mellem private da netbank er lettere og næsten gebyrfrit hvorimod danske bank tager fra 75-150 kr for en udenlandsoverførsel så er paypal langt billigere og hurtigere til den slags.

• #22   22. okt 2013 Jeg har brugt PayPal ved handler, og er ganske begejstret for det. Se den vejledning jeg har lavet til hvordan det anvendes.

http://www.rcgalleri.dk/forum/Off-Topic/86502-anvendelse_af_paypal_ved_handler

Der er siden kommet Mobilepay fra Danske Bank til, og det fungerer også fint. Den detalje der gør, at jeg stadig foretrækker PayPal er, at der ligger en angivelse af, at det er en vare der handles, og en indbygget sikkerhed for køber i og med, at man kan oprette en klagesag hvis man ikke modtager sin vare. Det mener jeg fint kan retfærdiggøre gebyret.

VH Poul Sten

• #23   22. okt 2013 Jeg vil gerne lige rette et par misforståelse her i tråden.

1. PayPal har dit kontonummer. Det er ikke korrekt. Det du registrerer på PayPal er dit Debet- eller Kreditkort, og dermed har du stadig den sikkerhed fra din bank, som du har i alle andre handler på nettet.
    2. Du hænger ikke på de ringe vekselkurser PayPal tilbyder. Der er altid muligheden for at PayPal hæver beløbet i handelsvalutaen, og så er det din banks kurs der slår igennem.

Som sælger tilbyder jeg altid at betale gebyret når der betales via PayPal, da det er rimeligt, når jeg nu kræver forudbetaling. Jeg har lavet regneeksempler i forhold til gebyret i det link jeg skrev tidligere.

/PS

• #25   1. dec 2013 Hej Poul (ang. #23).

Du har fuldstændig ret m.h.t. punkt to. Som udgangspunkt foreslår PayPal deres egen vekselkurs, man skal - i første omgang - selv skifte til bankens vekselkurs. Men derfra er der så en del at spare, fx. omkring 20 øre pr. Euro man køber for.

Det ærgre mig vildt at jeg ikke har fundet ud af det før, kunne have sparet mange penge gennem tiden med +800 PayPal betalinger smiley

Kommentér på:
PayPal?

Annonce