1.179 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Rune L
Rune L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Skal den første være nitro eller benzin Skal den første være nitro eller benzin

Står og skal til at købe min første off roade. Eller vi er en gruppe der skal det. Så har j lige nogle spørgsmål j håber folk kan svare på

Hvad er bedst nitro eller benzin?
Hvad er nemmest at holde igang?
Hvilken model skal man gå efter?
Det til hop og ujævnt underlag.
Er der nogle steder i kan anbefale at købe? Evt udlanske hjemsider
Kan de betale sig at købe brugt?

På forhånden tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal den første være nitro eller benzin
  • #1   2. jul 2014 Har i et budget?
    Og har i kørt rc før?

• Rune L
    Rune L Tilmeldt:
    jul 2014

#2   2. jul 2014 Nej og nej. smiley

• #3   2. jul 2014 Benzin er ret nemt at gå til, og behøver ikke den store justering.
    Dog er bilerne naturligt ret store og bøvlede at slæbe rundt.

Indenfor benzin biler ville jeg holde mig langt fra mærker som Maxam og modeller der ligner til forveksling.
    Har efterhånden set flere købe en helt ny, og skrue i bilen efter hver 5 min de har kørt. Kort sagt kvaliteten er for ringe!
    Biler i en god kvalitet er mærker som FG, HPI, MCD. (og så biler der er langt dyere)
    De nye leopard modeller fra FG, kører rigtig godt og ser ud til at holde fint, uden de store upgrades smiley

Samlet pris for at komme igang med noget ordentlig grej, vil nok ligge omkring 6-7000 for nyt.
    Selvfølgelig er brugt noget billigere, men der skal man lige huske at se sig for, så man ikke køber en bil der er slidt op smiley

• #4   2. jul 2014 ovenstående refererer til 1/5 biler,som er ret store,i skal gøre op med jer selv om det skal være 1/10-1/8-el.1/5
    gør jer selv en tjeneste,tag ud til eks. dmsu løb( www.dmsu.dk) ,se hvordan det foregår,snak med kørerne om deres erfaringer,så er i et godt skridt på vej smiley

• #5   2. jul 2014 Hvis I skal lave hop, er benzin nok ikke vejen frem da bilerne er noget tungere og går lettere i stykker end de typiske mindre nitro biler som er op til skala 1/8 kontra 1/5 for benzin. Med det sagt, så er der lige kommet 2 helt nye benzin 1/8 monster trucks på markedet: HPI Savage XL Octane http://www.hpiracing.com/en/kit/109073 og Losi XXL-S benzin http://losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS04002

Begge kan sikkert bestilles hos holte hobby her i DK eller i udlandet.

Ud fra hvad jeg har læst mig frem til på nettet, har HPI'en en række barndoms issues med bl.a det er svært/umuligt at få startet bilerne efter tilkørsel. Har dog ikke fulgt mere med så det kan være HPI har sendt ud en quick-fix.

Hvis det skal være nitro, er der et hav af muligheder og I skal nok overveje om det skal være en buggy, truggy eller MT'er alt afhængig af hvad I helst vil. Gode buggies kan klare hop, truggies typiske vildere hop og MT'er de fedeste hop. Og på samme tid plejer stabiliteten at at gå ned ad i samme rækkefølge.

Personligt har jeg været super glad for min HPI Savage nitro - den har monster power.

Mange herinde vil fraråde dig/jer til at købe nitro fordi det er besværligt, deres mor ikke kan lide det eller de larmer eller er for svært... i starten kan det virke uoverskueligt, men efter kort tid er det let. Der skal justeres lidt inden kørsel afhængig af vejr skift, men ellers er det bare derudaf. Tjek evt nitromekanikeren.dk for en del god info.

Benzin eller nitro, det kræver I har plads uden beboelse alt for tæt på - de larmer...meget...meget mere end I tror smiley

Uanset, kom i gang og hyg jer derude!

• #6   2. jul 2014 Jeg vil helt klart ikke anbefale at starte ud med nitro. Det larmer så der skal tages hensyn til hvor og hvornår du køre. Vedligeholdelse er stører. Det er ikke til for en nybegynder at komme igang med da det at justere tager tid at få lært. Så det er ikke særlig sjovt i starten.

Efter min mening skal man helt klart starte med el. Det er noget nemmere at gå til og er sjovt fra starten. Der skal ikke tages så meget hensyn til hvor og hvornår der køres. Der er heller ikke så meget vedligeholdelse og så syndes jeg at man skal fokusere på at lære at skrue i rc biler, istedet man både har en bil og en motor at skulle lære at skrue i. Tag et skridt af gangen.

Når det så er sagt, så ja, nitro er bare federe at køre med når det først er oppe og køre optimalt. Men det er bare meget svære at få en nitro til at køre optimalt. Som nybegynder før man bare mest glæde af en el bil.

De store 1:6 benzin biler vil jeg hellere anbefale hvis det skal være på brændstof. men de holder så bare ikke til de hop du nævner.

alt i alt vil jeg sige at i skal gå efter en 1:8 truggy på el.

• Rune L
    Rune L Tilmeldt:
    jul 2014

#7   2. jul 2014 Tak for alle svar. Vi har bygget en bane på 150. Der ingen naboer inden for 1 km smiley er selv mekaniker så håber hurtig j lær at indstille det vi får fat i.
    Bor i Herning, hvor ligger den nærmeste forhandler?

• #8   2. jul 2014 Hvis du kunne tænke dig at blive glad for denne skønne hobby så benzin eller el nitro kan der være meget døje med min erfaring

• #9   2. jul 2014 Hvis vi kan få nogle billeder af banen vil det nok være nemmere at forslå nogle biler.
    Men ja så vil det nok være nemmere for dig at komme igang med nitro.

• #10   2. jul 2014 Vis du bor i Herning så er der en klub der hedder Midtjysk RC som har 2 baner i Kølkær til 1/8 biler og en til 1/5 biler.
    syntes du/i skal køre der ud en aften hvor der bliver kørt og få en snak med køre og kikke biler så i kan få et indtryk af hvad der kunne være intre for jer at køre og købe.
    der bliver typisk kørt om enden tirsdagen eller onsdag.
    tjek evt klubbens facebook side.

https://www.facebook.com/groups/651590681594837/?fref=ts

• #11   2. jul 2014 helt klart benzin smiley og hvis prisen skal holdes helt nede kan jeg anbefale en rovan baja 5b fra rc kongen smiley den eneste kopi bil der ikke går i stykker så nemt og som er billig i reservedele smiley

• Rune L
    Rune L Tilmeldt:
    jul 2014

#12   3. jul 2014 Rc kongen hvad er hans hjemme side?

• #13   3. jul 2014 rckwebshob.dk smiley

Kommentér på:
Skal den første være nitro eller benzin

Annonce