Cirtix ESC Stock Club Race med 13.5T motor Cirtix ESC Stock Club Race med 13.5T motor
Håber der er nogen der kan hjælpe herinde.
Jeg har købt en brugt Touring Car 1:10 el. I forbindelse med handlen sagde sælger til mig at den var droslet ned til at yde ca. 75% på farten i stedet for 100%.
Nu har jeg så prøvet at finde ud af hvordan man kan se indstillingerne på ESC'en og fået fat i et Program Kort. Det er opdateret som der står i manualen, men jeg kan ikke skabe forbindelse til ESC'en. Den kommer aldrig til nogen indstillinger.
De fleste fora jeg har fundet her og i udlandet skriver de at denne type ESC er begrænset til kun at kunne indstille:
1. Drag brake
2. Brake
3. Heat protection cutoff
Er det rigtigt?
Hvis det er rigtig, hvordan kan den så være droslet ned i topfart?
Jeg søger hjælp til at forstå hvilke indstillings muligheder der er på min ESC og hvordan jeg kan få adgang til disse.
Bonus info:
Jeg er mindre topfart på langsiderne end andre der også kører med det foreskrevne esc/motor sæt til Super Stock klassen, så derfor tænker jeg om manden jeg købte det af alligevel har ret.
Yderligere info:
Min gear ratio er pt 5.79 - måske det er her jeg skal tune hvis andre kører med ratio omkring 4.5?
Program kortet en forhandler har solgt mig, som efter hans udsagn skulle virke til den model jeg har, hedder Reventon Smart LED Program Card og er lavet i blå gennemsigtig plast.
Håber der er nogle eksperter derude der kan hjælpe på vej.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 37 RC-enheder: 6 Emner: 88 Svar: 717
det er korrekt at der kun er de tre indstillings muligheder.
farten kan være begrænset via epa på sender.
hvis de andre kører med 4,5 i gearing og du kører med 5,79 vil der
klart være en forskel i topfarten.
det blå program kort er til reventon esc, tror ikke det kan bruges til cirtix.
link til manual http://www.speedpassion.net/cn/productDetails.asp?p=12280&c=ESC
Bobo
okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Tak for svaret.
God pointer til EPA på senderen, den har jeg ikke set efter før.
Har du noget kendskab til hvor jeg kan få fat i enten USB/ESC stik eller et programkort der rent faktisk virker til denne type ESC?
Det ser lidt ud til at denne type ESC er udgået af produktion og derfor er der helle ikke lige nogen der ligger inde med programkort der virker
Anders
okt 2014
Kunne ikke dy mig for lige at tjekke om det var på senderen den var begrænset. Det var det
Helt fantastisk, det røg den frustration lige ud af hovedet.
1000 tak for det.
Anders
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 37 RC-enheder: 6 Emner: 88 Svar: 717
tror ikke du kan finde et programkort til den esc, og så vidt jeg kan læse mig frem til kan den ikke programmeres uden, den har kun 3 indstillinger så det burde ikke betyde så meget. ellers er mit bedste bud at tage til brc en aften og håbe en snitterne derinde har et kort (tror dog de fleste er gået over til reventon esc)
Bobo
okt 2010
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 8 Emner: 6 Svar: 56
Det er det her som er til cirtix
http://www.fast-webshop.com/tonisport/eshop/2-1-Speed-Passion/7-2-ESC-Cirtix/5/1048-Speed-Passion-Multi-ESC-Program-Card
okt 2010
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 8 Emner: 6 Svar: 56
https://www.youtube.com/watch?v=7iC8RyqJ6X4&list=UUcb3G6YgDwcyJpE3qW2W2Jg
okt 2014
Det er super, hvor er det godt fundet
Jeg prøver uden programkort nu det er en mulighed. Lidt skægt at det slet ikke er nævnt i deres dokumentation, så vidt jeg kan se.
Takker.
Cirtix ESC Stock Club Race med 13.5T motor