Valg af Nitro bil {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har i et par år egentlig godt kunne tænke mig en Nitro bil af offroad typen.
Jeg bor op til et kæmpe areal med både kæmpe bakker, flade grus stiger, græs osv.
Så offroad typen er uden tvivl en vinder.
Jeg ved bare ikke, hvad man skal vælge?
Skal man gå efter 2WD eller 4WD, truck eller buggy?
Jeg har kigget lidt efter disse:
HPI Firestorm
Inferno NEO 2.0
S8 Rebel BX
HPI Bullet MT og ST
HPI Trophy 3.5
T2M Baja Pirate
Osv.
Men hvad skal man vælge i den prisklasse?
Gerne også efter lidt holdbarhed, jeg er godt klar over de kræver meget vedligeholdelse!
- Men nogen er vel mere driftsikre end andre?
Håber I kan hjælpe
maj 2014
Følger: 15 Følgere: 13 RC-enheder: 1 Emner: 18 Svar: 98
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Det tekniske er dog ikke noget problem
jan 2012
Men jeg er helt indforstået med, at den skal køres til, indstilles i karburator osv
jan 2012
Jeg er stærkt imod elektriske køretøjer
KT
Det mekaniske er ikke noget problem for mig, lige netop inden for det område ved jeg mere end de fleste, er selv landbrugsmaskine mekaniker
Men hvilken bil ville I vælge i den prisklasse?
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.459
Ellers ligner LRP'en nok det bedste valg.
Hvis jeg selv skulle købe en Nitro nu til en fornuftige penge skulle det være en Nitro Slash (stor motor, kickass udseende) eller en 1/8 buggy/truggy.
Det er 100% op til dig.. smag og behag du ved
apr 2014
Følger: 15 Følgere: 13 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 20
Og du kan sagtens køre nitro hvis du ellers kan læse på nettet og har ok lys i lampen
Bare vælg en 'nyere' motor så du kan få res dele til den og alt efter pengepung et ok mærke af både motor og brændstof.
jan 2005
Følger: 22 Følgere: 25 RC-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 981
Jeg har selv haft en Bullet ST, og den var ganske fin. Kræver ikke så meget plads og dele var i hvert fald nemme at skaffe den gang.
Med den basale viden om sådan en lille to-takter, hvad skruerne gør, et termometer og nogle gløderør med forskellige varmegrader kommer du meget langt!
jan 2012
Læs nu, hvad jeg skriver.. Jeg ved godt, hvordan den er opbygget.
Det er jo ikke raketvidenskab sådan en lille motor..
Don
Hvordan var Bullet'en skuffende, var den for langsom eller bare "for kontrolleret"? Jeg tror også jeg er mest til noget Buggy
Tjalde
Så af biler i den prisklasse ville valget falde på en Bullet?
jan 2005
Følger: 22 Følgere: 25 RC-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 981
Generelt vil jeg til enhver tid foretrække 4wd sammenlignet med 2wd, men det er en smagssag. 4wd er klart nemmere at køre med og derudover kommer de nok også lidt nemmere frem.
Jeg ville også til enhver tid vælge Stadium eller Monster truck over buggy, da de har mere frihøjde og kan klare ujævnt underlag eller græs bedre. En buggy har sikkert bedre køreegenskaber pga. lavere tyngdepunkt, men valget vil så afhænge af dit behov
Jeg kan ikke fraråde at købe dig nogen af dine nævnte, eftersom jeg kun har erfaring med Bullet. Til gengæld synes jeg godt om dens G3.0 motor med trækstart, som var pålidelig og havde okay med kræfter. Der er også muligheder for reservedele og opgraderingsdele mange steder på nettet (og i fysiske butikker) hvilket også tiltalte mig.
jan 2012
Pt. står jeg imellem
Bullet
Trophy 3.5
og S8 Rebel BX
Jeg synes godt nok det er svært, at vælge den rigtige bil
Her er et billede af stedet jeg bor op til, hvor bilen vil blive brugt.
Det er en blanding af grusvej, græs, grusgrav også mudder bag ved bakken
jan 2012
jan 2004
Følger: 7 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 16 Svar: 165
maj 2014
Følger: 10 Følgere: 8 RC-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 19
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.459
Den var nu driftsikker nok, bortset fra snortrækket...
nov 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
Valg af Nitro bil