{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

AHJ™
AHJ™
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Valg af Nitro bil {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har i et par år egentlig godt kunne tænke mig en Nitro bil af offroad typen.

Jeg bor op til et kæmpe areal med både kæmpe bakker, flade grus stiger, græs osv.

Så offroad typen er uden tvivl en vinder.

Jeg ved bare ikke, hvad man skal vælge?

Skal man gå efter 2WD eller 4WD, truck eller buggy?

Jeg har kigget lidt efter disse:
HPI Firestorm
Inferno NEO 2.0
S8 Rebel BX
HPI Bullet MT og ST
HPI Trophy 3.5
T2M Baja Pirate
Osv.

Men hvad skal man vælge i den prisklasse?

Gerne også efter lidt holdbarhed, jeg er godt klar over de kræver meget vedligeholdelse!
- Men nogen er vel mere driftsikre end andre?

Håber I kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Nitro bil
  • #1   14. dec 2014 Er du helt ny og aldrig prøvet det før

• AHJ™
    AHJ™ Tilmeldt:
    jan 2012

#3   14. dec 2014 Jeg havde en HBX monster truck for en del år siden, ellers er jeg ny indenfor faget, ja smiley

Det tekniske er dog ikke noget problem

• AHJ™
    AHJ™ Tilmeldt:
    jan 2012

#4   14. dec 2014 Nej, jeg har har aldrig prøvet en Nitro bil før smiley

Men jeg er helt indforstået med, at den skal køres til, indstilles i karburator osv smiley

• AHJ™
    AHJ™ Tilmeldt:
    jan 2012

#8   14. dec 2014 Karlo

Jeg er stærkt imod elektriske køretøjer

KT

Det mekaniske er ikke noget problem for mig, lige netop inden for det område ved jeg mere end de fleste, er selv landbrugsmaskine mekaniker smiley

Men hvilken bil ville I vælge i den prisklasse?

• #9   14. dec 2014 Af de nævnte ville jeg nok tage Bullet'en. Jeg har godt nok selv haft en, og syntes den var lidt skuffende at køre med, men lad nu det ligge...

Ellers ligner LRP'en nok det bedste valg.

Hvis jeg selv skulle købe en Nitro nu til en fornuftige penge skulle det være en Nitro Slash (stor motor, kickass udseende) eller en 1/8 buggy/truggy.

Det er 100% op til dig.. smag og behag du ved smiley

• #11   15. dec 2014 Jeg er ik helt upartisk da jeg selv kører mærket, men kan anbefale en brugt losi 8-ight.

Og du kan sagtens køre nitro hvis du ellers kan læse på nettet og har ok lys i lampen smiley

Bare vælg en 'nyere' motor så du kan få res dele til den og alt efter pengepung et ok mærke af både motor og brændstof.

• #12   15. dec 2014 Nu er det jo heller ikke værre med nitromotorer. De er i bund og grund noget af det simpleste, så hvis man sætter sig ind i opbygningen kan man få mange gode timer.

Jeg har selv haft en Bullet ST, og den var ganske fin. Kræver ikke så meget plads og dele var i hvert fald nemme at skaffe den gang.

Med den basale viden om sådan en lille to-takter, hvad skruerne gør, et termometer og nogle gløderør med forskellige varmegrader kommer du meget langt!

• AHJ™
    AHJ™ Tilmeldt:
    jan 2012

#13   15. dec 2014 KT

Læs nu, hvad jeg skriver.. Jeg ved godt, hvordan den er opbygget.
    Det er jo ikke raketvidenskab sådan en lille motor.. smiley

Don

Hvordan var Bullet'en skuffende, var den for langsom eller bare "for kontrolleret"? Jeg tror også jeg er mest til noget Buggy smiley

Tjalde

Så af biler i den prisklasse ville valget falde på en Bullet? smiley

• #14   15. dec 2014 Først og fremmest vil jeg sige, jeg ikke har ret meget erfaring med nitrobiler smiley

Generelt vil jeg til enhver tid foretrække 4wd sammenlignet med 2wd, men det er en smagssag. 4wd er klart nemmere at køre med og derudover kommer de nok også lidt nemmere frem.

Jeg ville også til enhver tid vælge Stadium eller Monster truck over buggy, da de har mere frihøjde og kan klare ujævnt underlag eller græs bedre. En buggy har sikkert bedre køreegenskaber pga. lavere tyngdepunkt, men valget vil så afhænge af dit behov smiley

Jeg kan ikke fraråde at købe dig nogen af dine nævnte, eftersom jeg kun har erfaring med Bullet. Til gengæld synes jeg godt om dens G3.0 motor med trækstart, som var pålidelig og havde okay med kræfter. Der er også muligheder for reservedele og opgraderingsdele mange steder på nettet (og i fysiske butikker) hvilket også tiltalte mig.

• AHJ™
    AHJ™ Tilmeldt:
    jan 2012

#15   15. dec 2014 Bullet er også i min top 3

Pt. står jeg imellem
    Bullet
    Trophy 3.5
    og S8 Rebel BX

Jeg synes godt nok det er svært, at vælge den rigtige bil smiley

Her er et billede af stedet jeg bor op til, hvor bilen vil blive brugt.
    Det er en blanding af grusvej, græs, grusgrav også mudder bag ved bakken smiley

profilbillede
  • AHJ™
    AHJ™ Tilmeldt:
    jan 2012

#16   15. dec 2014 Et til..

profilbillede
  • #17   15. dec 2014 Gør dig selv en tjeneste og find en brugt "pro bil" altså bygget til konkurrence - alle dem du nævner er mere i kategorien legetøj, og kan slet ikke sammenlignes med en pro bil i kvalitet, holdbarhed og ikke mindst køreegenskaber.. Bare sådan en ting som en nitromotor der skal startes med snortræk eller rotor, forvent en del der går i stykker.. det holder som regel ikke ret længe, og en anden ting er de billige servoer der altid sidder i de "billige" biler der - de er dårlige til at centrere, for svage til at dreje ordentligt og ikke mindst meget langsomme... Tag det som et godt råd af en anden der startede med de billige RTR biler, suk.. har fortrudt hver og en af dem! Pro bil, ordentlige servoer, starterbox og en kvali nitro mølle der er ordentligt tilkørt og passet - SÅ er du godt kørende! Man kan ofte finde en hel bilpakke til salg, når konkurrencekørerne skifter bilerne ud efter sæsonen slutter til en brøkdel af nypriserne..

• #18   15. dec 2014 jeg vil have købet en hpi savage 5,9 ved godt den koster lidt mere men som carsten sige køb en brugt bil du kan helt sikke finde en her ind mvp peter p

• #19   16. dec 2014 Bullet'en var for mig bare en HBX Stealth, der ikke gik i stykker når den kørte ind i noget. Fin motor, men dårlig affjedring og for lav frihøjde. Alt for tung og klodset, og så blev jeg lyn hurtig træt af udseendet (jeg havde den røde).

Den var nu driftsikker nok, bortset fra snortrækket...

• magnus N
    magnus N Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #21   17. dec 2014 ved godt det er en helt anden bil, men jeg ville sige til dig kig på en FG marder 26cc 2 takt det er en buggy og jeg havde selv en men solgte den igen da jeg ikke havde penge til det den gang, men den var satme driftsikker og billige dele og billig at køre med. jeg fandt ikke noget terræn den ikke kunne køre i. højt græs som lavt stubmarker og pløjede marker, den var pisse ligeglad. ved godt det er en helt anden bil men rigtig fed som begynderbil og den ligger pisse godt på vejene og græsset og hvor fanden du ellers vil køre smiley men i nitro havde jeg taget 2wd fordi jeg har en kammerat der har en 4wd og han siger den er pisse dyr at skrue på og så er 2wd nemmer at lave hjulspind med men smag og behag smiley

Kommentér på:
Valg af Nitro bil

Annonce