"Pro" nitrobil "Pro" nitrobil
Jeg overvejer at anskaffe mig en nitrobil igen. Jeg har haft en GVM Predator, som klart var for ringe kvalitet. Så har jeg haft en HPI Bullet ST, som egentlig opfyldte mine behov, men jeg solgte den igen, da jeg ikke gad mere på daværende tidspunkt.
Nu kommer så det spændende. Jeg blev fanget lidt i en diskussion om anbefaling i et andet forumemne. Der blev trådstarter frarådet at købe biler som Bullet og, som jeg forstod det, også Savage, Revo og lignende. I stedet skulle han købe en brugt "Pro".
Nu kommer mit spørgsmål så: Skal jeg købe en brugt Pro bil (i så fald hvilken) eller en brugt Savage, Revo eller lignende? Den skal kun bruges til bashing og hygge og jeg er derfor fuldstændig ligeglad med, hvor hurtigt bilen kan komme rundt på en bane. Desuden snakker vi noget ala truggy eller monster truck - altså med en god frihøjde.
maj 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 48
Som du selv nævner ville Savage og Revo være gode biler til jobbet. Men overvej evt noget el eller benzin som er lidt mindre tidskrævende mht. indstilling, og hurtige at få igang
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 58 Svar: 358
jan 2005
Følger: 22 Følgere: 25 RC-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 981
jul 2011
Følger: 17 Følgere: 52 RC-enheder: 3 Emner: 37 Svar: 332
jan 2005
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
Find noget, du kan lide at se på.
Til bashing er det efter min mening federe at se en blød affjedring og masser af krængning på en monstertruck, end det er at se en buggy trække sig frem på maven. Det kan godt være buggy'en kommer hurtigere frem, men den havner også hurtigere på hylden - ihvertfald hjemme hos mig.
Om der skal stå Traxxas, Kyosho eller HPI på den monstertruck er igen et personligt valg. Find dén på youtube, du synes ser fedest ud. Læs nogle anmeldelser af den, og hvis det ellers ser fornuftigt ud, er det det sikkert også.
Selvfølgelig, hvis det er en pro buggy, du synes ser sjovest ud, når den kører i noget terræn, du selv regner med at køre i, så er det den du skal vælge.
jul 2011
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 58 Svar: 358
jan 2005
Ole: Jeg læste forkert og læste truggy som buggy. Som jeg prøver at skrive i min tråd, erkender jeg at HPI og Traxxas ikke er Pro, men til gengæld er de udbredte og holdbare. Hvad mener du helt præcist med, at Pro biler er nemmere at skrue i? Er det motoren? For så kan den jo bare udskiftes.
Abmus: Har du nogle specifikke modeller, du kan anbefale?
jul 2011
jan 2005
jul 2011
jul 2011
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
https://www.youtube.com/watch?v=ODJLzAmQD5A
...og bare for god ordens skyld, så er en truggy bare en buggy, der har fået en anden karosse på og kører efter et lidt andet reglement.
jul 2011
jan 2005
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 548
Så dit indlæg og læste lidt hvad de andre skrev. Og fik helt lyst til selv at tag hobbyen op igen efter 4 år. Har dog stadig mine ting stående...
Har selv kørt buggy-truggy Pro/ simi pro ,benzin biler og el biler på bane og til sjov på græs eller cross bane, med gutterne.
Og må da ærlig indrømme at det er min gammel hpi Savage 25,
Jeg har haft mest "sjov" ud af, til sjov og ballade. Og stumper til bilen, tror jeg, man stadig kan få over alt. Der til må jeg sige, at jeg aldrig har måtte gå hjem i utide pga at noget var gået i stykker.
Men, det er jo mit syn på sagen, og det vil da også være min gamle Savage, jeg vil få til at køre igen.
Fortsat god dag til jer der ude.
Jeg gå i gemmerne og tænker på gamle dage
jan 2005
Nu kan jeg se, du er fra Fyn. Kender du nogle gode steder at køre off-road, hvor man ikke generer andre?
"Pro" nitrobil