Skidt service hos morfars {{forumTopicSubject}}
Kommer lige med dagens "bøvs" over en lidt træls oplevelse med kundeservicen hos morfars.
Historien starter med at jeg i julegave har ønsket en kuffert til min Phantom fc40 og et sæt 9450 propeller(meget tydeligt specificeret ud at det SKULLE være dem der hed 9450!). Min kære far har så været hos morfars og vist dem listen hvorefter de har givet ham en rygsæk til dronen(har han sikkert selv valgt pga prisen) og et sæt IKKE selvstrammende propeller til en E300(but why??).
Han har selvfølgelig ikke lagt mærke til deres skiltning med at de ikke giver penge retur men kun bytter til andre varer el gavekort.
Jeg er så derinde med mit gavekort og får bestilt 2 sæt propeller(9450) til dronen.
Idag bliver jeg så ringet op at dem har deres leverandør ikke og da jeg ikke har givet dem et modelnr kan de ikke hjælpe mig.
Jeg prøver at spørge om det kan hjælpe at jeg finder dem på dji's hjemmeside og at det er en ny opgraderet model af propeller til phantom dronerne. Intet hjælper dog på lysten hos medarbejderen til at finde dem. Tilbage har jeg et gavekort på over 700kr og en forsvindende lyst til at handle der igen.
(det hjalp lidt på humøret at komme af med det:-).
Mvh Søren
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 67 RC-enheder: 32 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 792
sep 2013
Følger: 3 Følgere: 98 RC-enheder: 10 Emner: 43 Svar: 222
Jeg selv handler udelukkende på nettet i udlandet efter nogle dårlige oplevelser med danske butikker og så er varer udvalget til min del af hobbyen også det størrer
jan 2008
Følger: 37 Følgere: 99 RC-enheder: 9 Emner: 25 Svar: 351
maj 2014
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 27 Svar: 167
dec 2011
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 2 Emner: 4 Svar: 39
Giv dem et ring i morgen, de vil garanteret hjælpe dig.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.156
Det er ikke den store lyst til at handle ved de danske forhandlere enten fordi de er for dyre eller også er deres kundeservice så ringe eller ikke eksisterende at man tror det er løgn.
Jeg handler mest i England da jeg føler jeg får mere for mine penge og de har super kundeservice og sjovt nok så er det ofte billigere at få ting sendt fra England til DK end det er at få sendt noget fra en dansk forhandler.
Dog vil jeg da sige at jeg har skam fået god kundeservice hos danske forhandlere også men de er bare generelt for dyre enten på den ene eller anden måde.
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 55
Er det ikke fordi I stiller for høje krav I forkælede børn??
Undskyld Undskyld
sep 2013
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 55
sep 2014
Følger: 4 Følgere: 75 RC-enheder: 38 Emner: 18 Svar: 344
Dog skal det lige siges at den danske købelov lyder omtrent sådan: "en handel er en handel", med mindre butikken har skilte oppe med "vi bytter med et smil" eller "vi bytter indenfor 14 dage" etc. (de 14 lovpligtige dage alle taler om gælder kun altid hvis der er tale om en ren internethandel). Butikker kan faktisk nægte at lade en handel gå tilbage, eller udstede gavekort eller andet, med mindre reklamationsretten bliver hævdet.
jun 2014
Følger: 2 Svar: 23
Købte en gang en HBX crazy st.. Jeg skulle jo så ud og køre med den..
På første batteri døde bagfælgene.. Havde selvfølgelig en røvfuld med, så smid nogle nye på, dog med hex i stedet for bare med en hex pin som standart..
Andet batteri dør diff så..
Kører der ind igen, hvorefter de siger at jeg har haft bilen skildt ad, og samlet den skævt.. Skal siges at den ikke havde været skilt ad, udover dæk!
Efter lang diskussion med den her unge mand bag kassen, lykkedes det at få dem til at tage den ind..
Jeg får den tilbage, med et nyt alu diff, dog mente jeg at de skulle betale for timerne det tog?? Nå, jeg valgte at smide de skide penge fordi jeg vidste at ham der var bag kassen ikke var til at snakke med (samme inkompetente fjols som sidste gang)
Nå, hjem og køre igen.. De tre første batterier gik fint, bilen blev hurtig rengjort, og sat på hylden som sædvanligt..
Så skulle jeg ud og køre igen, og den her gang gik der ikke mindre end 3 minutter før servoen døde..
Kører der ind, once again, hvorefter der står en eller anden popsmart knægt og siger jeg har kørt frontalt ind i en væg?
Jeg valgte her efter bare at gå, og har ikke sat mine ben i deres butik igen, eller bestilt hos dem..
Alt dette i herlev.
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 2 RC-enheder: 2 Emner: 3 Svar: 6
sep 2012
Følgere: 22 RC-enheder: 15 Emner: 12 Svar: 89
Da de kom med de billige Pathfinder RTR, en trucky og en buggy valgte mig og en ven og købe en hver til lidt sommersjov..
Vi køber den og tager hjem, lader batterierne og kører derudaf - 15 min senere stopper vi for at tage noget at drikke, dog efterfølgende vil min kammerats bil ikke køre men servoen virker.. Ud til morfars vi kører og der konstaterer vi at ECU er gået pga. varmen og vi bliver instrukteret til at kun at køre på asfalt og korte ture og forklarer dem at det er det vi har gjort.
Næste tur kommer så til mig, vi kører 5 min intervaller og sætter batterierne til ladning og 30 min senere er de klar, vi sætter dem til men pludselig kan min ikke dreje, kun køre frem og tilbage... "aaargh hva nu" - Ud igen til morfars samme dag, de er ikke ligefrem vilde for at se os.. "Vi kørte 5 min's intervaller, holder 30 mins pause som du sagde" "det passer jo ikke, du har jo givet den gas i mere end 10 min" "nå men faktum er at ECU'en er problemet, så kan jeg få lov til at gå købet tilbage?" "Jeg vil hellere bare give dig en ny ECU og SÅ PASSER DU PÅ".
Dagen efter er jeg ude og køre igen (lørdag) og holder det ultra kort (5 min) og min ven kommer forbi og kører med hans.. så tager vi afsted ud og kører på en grusbane på volden rødovre, og stadig de korte intervaller og sjovt nok igen er det min der stopper med at køre men kan dreje hjulene efter en pause.. Ud igen til morfars og forklarer en anden ansat vores historie forløb.. men han vil ikke give mig en ny ECU, kun hvis jeg betaler halvdelen af den og hvis der er mere bøvl så er det fuld pris.. i frustration køber jeg den ECU og vi kører hjem.
Søndagen kører vi så igen og jeg tænkte så at jeg vil køre the shit out of it, så den bliver knaldet af i 20 min indtil batteriet dør.. dagen efter er den ECU død og den kan nu kun styre men ikke køre.. Ugen efter var jeg ude for at høre om handlen kunne gå tilbage siden der var store fejl og den næppe var en stabil rc "men du er jo ikke en nybegynder så du giver jo lidt mere gas end så mange andre" mig "Jeg giver den ikke mere gas end så mange andre men hvis den ikke kan tåle til at blive kørt hvorfor så sælge den" De ville ikke tage den tilbage og den blev kastet til storskrodt. Handler aldrig ude hos Morfars igen..
maj 2014
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 27 Svar: 167
dec 2005
Nogle steder har jeg handlet flere gange andre har jeg kun handlet med en enkelt gang men har dog ikke haft nogen dårlige oplevelser med disse forhandlere.
Disser er bare mine erfaringer der kan jo nemt være nogle som har andre oplevelser.
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 20 RC-enheder: 5 Emner: 24 Svar: 242
Varen viser sig at være tydeligt defekt, jeg går i butikken og ønsker at returnere varen. Det vil man ikke, i stedet starter en måneder lang tovtrækning med forsøg på reparation og ombytning.
Efter 3 måneder, hvor jeg hele tiden selv skal følge op på sagen, får jeg endelig ret og pengene retur.
Havde jeg i stedet købt i webshoppen, var jeg langt bedre stillet og kunne let have returneret varen. Så fremover køber jeg kun på nettet og sætter kun mine ben i butikken for evt. at se varen først.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 19 RC-enheder: 10 Emner: 22 Svar: 641
Kender ikke morfars.dk godt nok til at udtale mig om noget der.
MEN er lidt nød til at sige en ting i det her, og det er.
kan godt forstå mange handler i udlandet grundet prisen,
men så skal man heller ikke stå og brokke sig over ting lukker ned i DK
når man selv sider og sender de penge ud af landet, der skulle holde hjulene i gang andre steder.
DK har simpelhed ikke muligheden for at konkurrere på priser, med de regler og afgifter vi har i DK.
SÅ derfor kan jeg slet slet ikke forstå, at netbutikker i DK ikke yder en mer indsats Mht. service og Garanti.
Det syntes jeg så bestem de ligger en stor Ære i, på den Danske side, hvor jeg køber det meste af mit gear. Gider ikke sige hvilken her...
sep 2013
Men da jeg synes det er sjældent det er tilfældet begræder jeg sålen ikke de danske butikker lukker for kan en butik ikke yde den service jeg forventer har jeg intet at bruge den til!
Og ved skam godt at priserne er højere pga moms osv men da jeg ved lukning af en rc butik hvis navn ikke behøver nævnes men som jeg ved en del handlede i/ved fik et indblik i hvad de køber varene for og hvad de har af fortjeneste kan jeg sku godt forstå de lukker mange er simpelthen for grådige og vil ha for stor fortjeneste på hver enkelt varer!
dec 2005
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 19 RC-enheder: 10 Emner: 22 Svar: 641
Skidt service hos morfars