{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

hjælp til glødestarter, gløderør, moto {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg er lige begyndt at interessere mig for RC nitro biler. Jeg overvejer at smide 3000 kr efter en Rex-x RTR - den skulle være ret populær har jeg læst mig frem til. Men nogen der vil forklare mig lidt om, hvad et gløderør er? Hvad er en glødestarter? Hvordan foregår mekanikken i sådan en nitro bil egentlig?

mvh sebastian fauerby


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til glødestarter, gløderør, moto
  • #1   27. sep 2005 hej sebastinan f et gløde rør er en lille bitte tind du skruger ned i motoren og så sitter du glødevarmen ned i også kommer der gøld også hiver du og vupti så er bilen startede jeg har set hus rcmoldes kan mand få et sæt til 189 kr med alt til så mangler du 2 gløde rør et varmt til af til køre den med og et andet et til af køre med men jeg køre nu stadig med det jeg har til kørt den med

  • #2   27. sep 2005 Okay, tak skal du have. Hvad er forskellen på et varmt, medium og koldt gløderør?

  • #3   27. sep 2005 koldt er til når der er varmt uden for og mediu er nok til når der midt i mellemen og så varmt til køringe og kolde dage men det er ikke så vigtigt igen køb du da bare et OS gløderør A3, varm til 34 kr og et OS gløderør A5, kold og et OS Gløderør A8, medium. så mangler du ikke noget


  • #4   27. sep 2005 Har sendt dig en besked.

  • #5   27. sep 2005 Helt så enkelt er det desværre ikke Mikkel.

    Det afhænger af hvornår du vil have røret til at antænde. F.eks. et varmt rør giver tidligere andtænding af brændstoffet og er ofte lettere at indstille motoren med. Som du måske kan tænke dig til skal et koldt rør have en finere indstilling.

    Et varmt rør antænder motoren tidligere end et koldt rør da det som det måske angiver bliver og er varmere end det kolde.

    Det mest optimale du kan opnå er at antændingen sker en brøkdel før stemplet når i top. Det kan du justere ved at skifte gløderør. Så til vinter kan du justere det på ny igen med et lidt varmere rør, så du kan holde andtændings punktet på ca. det samme. Så det kommer ikke kun an på temperaturen, da du også kan komme ud for at din motor køre bedre med et varmt rør i varmen end et koldt rør.

    Det var lidt om varme og kolde rør.

    Et gløderør sidder nede i kølehovedet, det er den blok som sidder oven på motoren, hvis du ser på min Kyosho Inferno er den lille. Helt enkelt set er det istedet for et tændrør, gløderør giver dog bare en glød istedet for en gnist. På en bil sidder der en tændrørshætte, for at tændrøret vil gniste, og derved få eksplosionen til at opstå i motoren. På en nitro motor er det gløderøret der antænder, dog skal det ikke bruge strøm hele tiden, så man starter kun med glødestarteren på, og når den er igang tager man den af, så kan gløderøret selv antænde.

    Håber du forstår lidt af det.


  • #6   27. sep 2005 Okay, tak for den vejledning Casper. Skal gløderødet sidde i under hele kørslen så?

  • #7   27. sep 2005 Ja gløderøret skal altid sidde i.

  • #8   27. sep 2005 Ja, gløderøret skal altid være monteret. Glødestarteren tager man op når den er startet, det er bare sådan en man lige sidder på, let at tage af igen.

    Det er meget lettere at forstå når du har en bil i hånden, så går alt op for en.


  • #9   27. sep 2005 Virker som et gløderør i en dieselmotor. Der starter man også med en forvarmer(glødestarter). Derefter er det selve kompressionen der antænder brændslet. I nitromotore er kompresionen mindre, derfor en lidt anden slags gløderør.

  • #10   27. sep 2005 Okay, tak skal I have for svarene! Ser frem til at lege med min nye Rex-x smiley !

  • #11   27. sep 2005 Har lige et spørgsmål mere... hvad menes der med 2.5, 3.1 og 4.2, når man snakker om moteren? Omdrejninger eller hvad?

Kommentér på:
hjælp til glødestarter, gløderør, moto

Annonce