1.384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Mikael T
Mikael T
Emner: 4 Svar: 16

Afvist Afvist

Jeg har arbejdet noget tid på en ombygning af min SCX10. Planen var en RC4WD 2-trins gearkasse og en Ridgecrest karosse. Specielt det første er lidt problematisk med kort akselafstand på SCX10’eren, og jeg søgte forgæves efter andre der havde gjort det. Men nu står den der og jeg er meget tilfreds med resultatet. Og tænkte at der måske var andre der kunne bruge min løsning som inspiration.

I betingelserne for oprettelse af enhed står der flere gange: - Der er ikke krav for længde af beskrivelse - så jeg undlod alle selvfølgelighederne om længde, bredde, vægt, topfart osv. Hvis ikke man kender Axials SCX10 er det nemt lige at finde specifikationerne andetsteds.
Men jeg skrev om det som gør denne speciel: En SCX10 med AE-2 ESC, RC4WD AX2 2-speed gearbox, Ridgecrest karosse og HPI Geolandar hjul og tænkte at billederne ville sige mere end ord.

Jeg synes den ser ret rå ud og er i hvertfald anderledes ifht. en standard Dingo eller Honcho. Der var også et nærbillede af gearkasse installationen med et fjeder-link så man kan skifte gear i stilstand uden risiko for servo burn. En nem DIY løsning som vist heller ikke er set før?
(link fjernet)

Men den blev afvist, angiveligt pga. for lidt tekst.
Jeg kan se at andre er kommet ind med Bilka legetøj med lange, intetsigende og hjælpeløse beskrivelser og undrer mig over prioriteringen.

Og hvad er der overhovedet vundet ved at afvise en enhed? Og da især med den begrundelse, i et galleri?

Det må da også være i alles interesse med så mange projekter som muligt? Det fatter jeg simpelthen ikke, er der ikke en der kan forklare mig det?
Hvis der nu er en der går med samme planer så kan han lige søge på ovenstående ord og vupti! se hvordan den kombination ser ud.

Jeg så en der mente at kvaliteten af de optagne enheder var ved at blive for ringe på galleriet. Ja, og? Hvis de er så ringe forsvinder de vel bare hurtigt nederst i rækken af de andre 20.000 biler?

Og nej, jeg er ikke tøsesur over ikke at måtte være med i det ”gode” (?) eksklusive selskab, det overlever jeg, tænkte som sagt bare at der måske var nogen der kunne bruge det som inspiration.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afvist
  • #1   1. feb 2015 lav et fotoalbum

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#2   1. feb 2015 Hvor mener du?

• #4   1. feb 2015 Hvis du nu havde gjort dig umage med at beskrive bilen lige så godt som du har beskrevet situationen her, så var den jo nok stemt ind smiley

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#5   1. feb 2015 Ja, det forstår jeg nu, men - hvad er der overhovedet vundet ved at afvise en enhed? Og da især med den begrundelse, i et galleri?

• #6   1. feb 2015 Det er sandt nok, et galleri dette her og derfor mener mange, at data/info omkring en enhed, er så godt som lige meget.
    Men, der er også nogle af os der er lige så vilde med, at få at vide hvad der er af teknik/mekanik og elektrisk udstyr i enheden og ikke bare vil nøjes med billeder før vi byder en enhed velkommen.

Personligt kigger jeg både på info om enheden og de billeder som viser enheden.
    Jo mere info der beskriver enheden og jo flere billeder der viser enhedens detaljer. Desto større er chancen for den bliver stemt ind på galleriet.

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#7   1. feb 2015 Ja, fint nok men hvorfor afvise? Man kan jo lissom vælge hvad man vil kigge på!

• #8   1. feb 2015 Det er jo det man gør når man afviser eller byder velkommen.

Når man afviser så er det jo af den simple grund man syntes der mangler noget for at det kommer op på det niveau som gør man vil byde en enhed velkommen.

Ja man kunne jo bare lade være med at gøre hverken eller. Men hvad er meningen så med vi har systemet med at kunne byde en enhed velkommen eller afvise den?

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#9   1. feb 2015 Men hvad er meningen så med vi har systemet med at kunne byde en enhed velkommen eller afvise den?

Ja, det er jo netop spørgsmålet!

• #10   1. feb 2015 Folk tilkendegiver jo om de vil se på en enhed eller ej ved enten at byde den velkommen eller afvise den.

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#11   1. feb 2015 #7
    Mener du virkelig at fordi nogen ikke vil se nogen billeder så skal de også forhindre andre i det?

• #12   1. feb 2015 Demokratiet bestemmer.
    Man kan også vende den om og sige: hvad skal vi andre bruge en oprettet RC-enhed til, hvis der ikke står noget fyldestgørende om bilen? Så kan enheden vises frem i et fotoalbum, som netop har til formål at vise enheden frem.

• #13   1. feb 2015 Opretter du en enhed, så ville det ikke have været problem at få den stemt ind....men hvis det er et projekt, så lav et fotoalbum.

Hvis du vender den om, så er der jo ikke nogen der gider at se alle de halvfærdige projekter med en bundplade monteret med styretøj og tre hjul som er lavet af en bumset teenager.....vi vil hellere se nogle fine færdig-byggede biler under enheder.......

• #14   1. feb 2015 Det er jo sådan stemmefunktionen fungere, hvis en enhed bliver afvist af den ene eller anden grund så må den som gerne vil have den oprettet jo lytte til den kritik som de mennesker som afviser giver som begrundelse hvis de har mod og mandshjerte til at skrive hvad de er utilfredse med.

Afviser man en enhed, så syntes jeg det mindste man kan gøre er, at give en begrundelse. For hvad der er årsag til man afviser.

Hvis folk bare afviser uden nogen begrundelse så er det jo meget svært at vide hvad der skal forbedres.

Enig med #12 og #13

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#15   1. feb 2015 Øh, demokrati? Det er da vist ikke at forhindre folk i at ytre sig. Har du hørt om Charlie Hebdo?

Ok, jeg spørger lige dumt igen: Fotoalbum? Hvor? Billeder vedhæftet et forum indlæg eller hvad?

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#16   1. feb 2015 Nye billeder:
    https://picasaweb.google.com/MT8978/SCX10?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNfa3vLv-qbraA&feat=directlink

Ser den ikke ok ud?

• #17   1. feb 2015 Du må ytre dig så tosset du vil. Lige meget hvad du siger, er det en demokratisk beslutning fra brugerne af forummet, om en enhed skal optages eller ej.

Du er meget offensiv i din tilgang og vil åbenbart ikke lytte til/acceptere flertallets holdning. Man kan jo selv vælge, om flertallet har en forkert holdning, eller om det er ens egen holdning, der er forkert.

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#18   1. feb 2015 Rolig nu! Det var ikke min mening at fornærme nogen. Men er det ikke ok at prøve at påvirke "flertallets" holdning?

• #19   1. feb 2015 Det har ikke noget med meninger eller demokrati eller noget som helst andet at gøre.

Mange herinde har en IQ, der kun lige sætter dem i stand til at trække vejret og gå samtidig.

Der går fåreflok i den, når der skal stemmes ind, og hvis det er et par af de tosser, der vil have en mur af tekst for at give en indstemning, der trykker afvist først, så følger resten af fårene med.

Sådan er det nu engang, og du kan bare oprette den igen smiley

• #20   1. feb 2015 Sund debat er altid godt og sundt.
    Jeg vil også sige, det burde at kræve lige så mange stemmer at blive afvist, som det kræver at blive godkendt.

• #21   1. feb 2015 der er jo 35 der skal trykke afvis, men principelt kun 10 der skal godkende

• #22   1. feb 2015 Har man ikke "ekstra point" når der afvises?

• #23   1. feb 2015 Ikke mere så vidt jeg ved er det lavet om netop for at det skulle være nemmere og få enheder optaget

• #24   1. feb 2015 Ja, så er systemet da udmærket. Så skal der meget til for, at en enhed bliver afvist.

• #26   1. feb 2015 husk nu at der er nogle der kan give 10 point i velkomst

• #28   1. feb 2015 no ikke mere der har man kun 1 point til at afvise med

• #30   1. feb 2015 Hvis man har fx. en HBX Onroad skal man skrive en hel roman om den for at komme ind mens dem med fx. en Tamiya TRF 417 kan komme ind med meget få oplysninger desværre smiley Jeg byder næsten altid velkommen selvom der kun er 5 billeder og næsten ingen tekst, men der er vist meget få der gør det smiley
    Du må bare prøve igen smiley

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#32   1. feb 2015 Hvad er der ellers af dansk community for RC biler?

• #33   1. feb 2015 Ikke rigtigt noget desværre smiley
    Men hvis du prøver igen så giver jeg 10 velkomspoint smiley

• #34   1. feb 2015 Smiley, jeg vil give dig ret i, at der er mange som ikke "dømmer" fair.
    Men jeg vil så også sige, at der også er nogle, mig selv inklusiv.
    Som kun "dømmer" ud fra hvad jeg ser og læser. Jeg er 100% ligeglad om der står HBX eller FG på en enhed som søger optagelse i galleriet.
    Hvis info og billeder sidder lige i skabet så byder jeg lige så gerne en HBX velkommen som en FG.

• #35   1. feb 2015 Dette er det forum der er mest aktivt, mem der er ihvertfalld disse rc-forum og rcfreaks, men der er ikke meget aktivitet

• #36   1. feb 2015 Nu så jeg ikke din enhed, men hold da helt kæft hvor er det sjovt du laver så langt et indlæg hvor du tuder over din bil blev afvist, når du ikke engang har udfyldt længde bredde osv smiley

Ser frem til en masse sjove indlæg fra din side af smiley

• Mikael T
    Mikael T Tilmeldt:
    nov 2013

#37   2. feb 2015 Ok Kuno, så fandt jeg endelig ud af at scrolle ned og finde ”Fotoalbum”. Pinligt at jeg ikke lige så det i første omgang, jeg troede ikke at man kunne vise billeder uden at være optaget. (Ja, rookie her!)

Og det var nok egentlig det jeg forsøgte at stille spørgsmålstegn ved.
    Jeg har ikke oplevet at bidragydere er blevet afvist fra starten i andre communities og har også selv stadig svært ved at se ideen i det.

Men hvis bare alle kan vise og finde nogen billeder/erfaringer er det fint.
    Fotoalbum er nok også mere til mig, jeg er ikke så meget til rating endnu, er jo ren amatør ift. hvad mange af jer har, kan jeg se. Hold kæft hvor har I mange flotte øser derude!

Men det var da fedt for dig Kristian, at du lige fik latterliggjort en newbie, det er sikkert populært blandt vennerne!

• #38   2. feb 2015 Du må bare i krig med at lave et fedt album smiley

• #39   3. feb 2015 Mikael, undskyld hvis jeg virkede grov. Jeg kan godt se mening i din post nu når du skriver du ikke anede at man kunne lave et fotoalbum smiley
    God dag til dig smiley

Kommentér på:
Afvist

Annonce