1.282 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 103 Svar

Newbie spørgsmål. Newbie spørgsmål.

Hej allesammen.
Jeg tænker på at købe en Rc bil, og samtidig deltage i mesterskab forhåbenligt.
Dog helst en bil der kunne opgraderes med tiden så den ikke skulle skiftes hele tiden.
Hvilken skala er bedst?
El, nitro eller benzin? Jeg ville helst have en el bil.
Offroad eller track? Hvor er der flest der køre?
Jeg er fra Odense C, og har set der er en klub der. Nogen der er medlem?
Er der evt sted hvor der handles med brugte biler?

Håber i kan hjælpe.

Mvh Brian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Newbie spørgsmål.
  • #1   18. mar 2015 Vil du køre decideret konkurrence eller "bare" på bane for sjov?
    Det er nok nemmest at starte med en el-bil eller benzin. En nitromotor kræver mere justering, men er ikke umuligt på nogen måde. Det er er en temperamentssag.

• #2   18. mar 2015 For at starte med det sidste spørgsmål, så er RCG et fint sted at se efter brugte biler smiley

• #3   18. mar 2015 Jeg skal jo selvfølgelig nok have en del træning, men havde håbet på at kunne deltage i mesterskab af en slags.
    Sådan havde jeg også opfattet det, og derfor går efter en el bil.

• #4   18. mar 2015 Okay super. Hvilken skala, mærke og producent virker som det bedste valg til mine ønsker?

• #5   18. mar 2015 Du skal nok afgøre, om det skal være on-road eller off-road. Er det banerne ude bag Tæppeland, du har kigget på?

• #6   18. mar 2015 Mugen truggy eller buggy kunne være et sted at starte, det er efter min mening fine biler, men det afhænger jo også lidt af dit budget.

• #7   18. mar 2015 Ja nemlig energivej. Hvor er der flest der kører? Offroad eller track?

• #8   18. mar 2015 Er det 4x4. Gætter det er til offroad brug

• #9   18. mar 2015 Som der skrives du kan være super heldig at finde noget lækkert her på galleriets brugtmarked. Har selv være ganske heldig nogle gange. Lækre biler til spotpriser med masser af ekstra dele og tilbehør.

• #10   18. mar 2015 Jo okay. Hvilket mærke/ producent er at foretrække?

• #11   18. mar 2015 Team Losi Racing (TLR)
    Muggen

Sikkert en del andre men de to der er vist meget brugt.

• #12   18. mar 2015 Okay super tak. Skala? 1:10?

• #13   18. mar 2015 De laver vist begge dele men mest brugt er 1/8, jeg håber på der kommer andre med mere input. Også for det tilfælde jeg har sagt noget forkert.

• #14   18. mar 2015 ta ud i den klub du har set og se hvad de køre med. dine spørgsmål er ikke sån lige til at svare på da klasserne er noget forskellige både på pris og måden man køre på men og er det løb du vil så er 1:10 offroad nok et godt bud der er også en bane til det i odense og der køres også indøres hvis du vil køre 1:8 offroad er det nærmeste nok rc royal i Kolding der er også 1:6 og 1:10 offroad. ud over det så er der onroad i odense men du vil køre el så det er 1:10

• #15   18. mar 2015 Jamen det er helt fint. Jeg er jo helt ny og høre og ser mig lige lidt omkring inden jeg køber noget, men tak for input

• #16   18. mar 2015 Er der nogen steder man kan se hvordan klasserne er delt ind. Ja det var en god ide. Må jeg lige prøve.

• #17   18. mar 2015 Drcmu.dk her kan du se lidt

• #18   18. mar 2015 Ok jeg takker for linket.

• #19   18. mar 2015 Jeg synes og tror der er flest der kører 2wd 4wd buggy hvis det skal være offroad. Associated og team Losi er jeg mest til. Prøv og se hvad der bliver kørt med i de store løb. DHIcup er et bud

• #20   18. mar 2015 Jeg syntes du griber det helt forkert an.
    Start med at finde ud af hvad du vil køre af mesterskab. Odense har både 1/10 offroad og LS offroad baner at byde på. Det vil være mest naturligt at du valgte en af disse klasser så du var fri for at skulle køre flere 100km for at få lidt træning.
    Når det så er valgt bør du kigge på bil, 2wd eller 4wd, og herefter mærke og model.

//Dan

• #21   19. mar 2015 Jamen det var også min plan efter råd herfra at kigge ud til banerne for at se hvilke biler de kører med, og høre ad hvilke klasser folk kører med. Hvis du kigger i tråden har jeg netop spurgt indtil samme, for ikke at købe noget som ingen kører med.

• #22   19. mar 2015 Jamen det var også min plan efter råd herfra at kigge ud til banerne for at se hvilke biler de kører med, og høre ad hvilke klasser folk kører med. Hvis du kigger i tråden har jeg netop spurgt indtil samme, for ikke at købe noget som ingen kører med.

• #23   19. mar 2015 Jamen det var også min plan efter råd herfra at kigge ud til banerne for at se hvilke biler de kører med, og høre ad hvilke klasser folk kører med. Hvis du kigger i tråden har jeg netop spurgt indtil samme, for ikke at købe noget som ingen kører med.

• #25   19. mar 2015 Nej aldrig kørt rc før. Og ja selvfølgelig har jeg ikke tænkt mig at skulle starte fra toppen, men finde en bil og en klasse på begynder trin samt en klub mesterskab 'for fun'.
    Om denne type mesterskaber findes ved jeg dog ikke, som sagt er jeg helt grøn.
    Jeg har bare spurgt ind til hvad kunne være en god starter bil med opgraderings muligheder og hvad flest folk kører med. Altså skala - offroad - track for at ikke stå med en bil der ikke rigtig tilhører nogen klasser.

• #26   19. mar 2015 du kan jo starte nu med at surfe på netted eller her inde på rcg og finde video af bane kørsel og se hvad der imponere dig mest

• #27   19. mar 2015 her er lidt 1:8 jeg ved der ikke er en 1:8 bane i Odense men alligevel https://www.youtube.com/watch?v=s6ZwibSf128

• #28   19. mar 2015 Super tak Ole smiley

• #30   19. mar 2015 Okay super Salkin. Jeg takker for info. Og undskylder misforståelserne. Skulle nok have mere nøjagtig i mine ønsker.

• #31   19. mar 2015 10K+ for en 1/0 - 1/8 så har man da også fundet alt det dyreste på markedet.
    Men det er rigtigt det koster at komme i gang, og regner man med at skulle køre race så skal man forvente at have lidt stumper med i tasken også.

LS koster en arm at komme igang med hvis man vil andet end en FG Baja.
    Eks. koster en Elcon 4wd 15K+ bare for bilen, så kommer motor, servoer, hjul osv ved siden af, så det er noget man skal mene hvis man laver sådan en investering.

Salkin kommer med et rigtigt godt råd, ud og kig til de løb der er lige rundt om hjørnet, her vil du sikkert kunne snakke med nogle af kørerene, bare husk, bilerne er nærmest religion, så du vil få en masse forskellige svar om hvad du skal vælge.

//Dan

• #33   19. mar 2015 Ja det setup venter jeg lige lidt med smiley

• #35   19. mar 2015 Mit bedste råd ville være, tag ned i klubben og sig Hej, se hvilke modeller de kører med og hør dem af, måske en af dem har en brugt de vil sælge ellers kan su helt sikkert hjælpe dig godt på vej til hvad du skal købe:) men 1/8 offroad det sjov smiley

• #36   19. mar 2015 Ja nemlig Tobias det var også min tanke. smiley

• #37   19. mar 2015 Gør det, og som salkin siger køber du fra nyt så er det væsentligt dyre,.

Min losi som jeg skulle mene var klar til løb, satte jeg sammen for ca 4500., min sender koster kun 800 kr tror jeg det var og den virker fint nok her i starten, men på sigt var det nok også en ting jeg ville skifte og de der sendere (radioen) er altaå halv dyre smiley

• #38   19. mar 2015 Ja jeg håber også når jeg ved hvad jeg går efter at jeg kan finde en komplet pakke brugt et eller andet sted.
    Kan se de har åbent hus her i Odense i starten af april.

• #39   19. mar 2015 Hvis du vælger 1/10 offroad så er der vidst to udemærkede biler helt rtr men alt og reservedele osv de der durango,. Ved ikke hvor gode der er,. Har ikke så meget styr på 1/10 biler, men det ser ud til at dem der har haft kørt dem har været seriøst omkring deres sport, så til en begynder tror jeg der er masser bil der smiley

• #40   19. mar 2015 Ja smiley jeg har kigget en del gange på den annonce. Komplet pakke med 2 biler til 6000. Fristende.

• #41   19. mar 2015 Jeps præcis, dog synes keg det virkede lidt voldsomt med 6000 kr brugt for en 1/10 men ja jeg ved ikke om det er fair eller ej, men det kan salkin eller en af de andre garanteret svare dig på smiley hehe

• #43   19. mar 2015 Præcis, salkin er de der durango ikke noget meget fine biler i 1/10 offroad klassen ?

• #44   19. mar 2015 Ja nemlig Salkin. Hvad er forskellen mellem 1:8 - 1:10 altså udover str.

• #45   19. mar 2015 Jeg synes personligt at man ligeså godt kunne køre onroad hvis man køre 1/10 haha, jeg synes at der skal lidt størrelse til før offroad er sjovt, prøvede en 1/10 udenfor til lidt bashing, totalt no go hehe men det er jo smag og behag,

Men skal du spare penge, så sparer du dem ved at vælge hvilken type du vil have først, så du ikke ender som mig med at starte et sted også ændre mening 4 gange på vejen fordi jeg ikke tog ud og gjorde forarbejdet hehe

• #46   19. mar 2015 Ahh okay på den måde. Yes det forstår jeg godt.

• #47   19. mar 2015 Den eneste forskel er størrelsen,

Størrelsen har så en masse ting at sige,

Den holder til mere,
    Der er mere tyngde i bilen
    Højere friafstand, umiddelbart tror jeg de det små 1/10 er lidt hurtigere i acceleration men tror på toppen er de fleste 1/8 mere stabile og stærkere grundet deres strls

• #48   19. mar 2015 Ok smiley

• #50   19. mar 2015 Jeg synes det føltes som at køre med en legetøjs bil da jeg kørte med en 1/10 plastik sød offroad, hvorimod følelsen af lidt "voldsommere" legetøj kommer med 1/8,.,.

Jeg kan godt lide der er lidt metal hist og her istedet for det hele er plastik og ting der ingenting vejer smiley

• #51   19. mar 2015 jeg har en Losi 1:10 off road du kan købe hvis du ender der. Kontakt Odense klubben. Søren Jeppesen eller Ulrich Rasmussen. De kan helt sikkert guide dig.

• #52   19. mar 2015 1/8 er dyrere enig, reservedelene er dyrere og kørslen er voldsommere smiley

1/8 nitro er måske lidt optimistisk at starte med,.
    Jeg er af den holdning, lær en el bil først, derefter kan du belemre dig selv yderligere med en nitro motor,. smiley

Altså første level, lær hvad en rc bil er med el,.
    Næste level, skift el ud med nitro og bliv badass

• #55   19. mar 2015 Salkin synes altid de der 1/10 er fyldt med Carbon osv for at gøre dem lette, og alt er så småt og fint. smiley

Det er ikke legetøj, Det er bil :b eller noooget haha

• #56   19. mar 2015 1:10 køre på tæpper ikke på jord baner i dk. det gør 1:8

• #57   19. mar 2015 Men nope har aldrig haft en hundrede procent lækker lækker 1/10 i hånden,. Har kun kørt lidt med en kedelig model som jeg ikke snakket mere om haha

• #58   19. mar 2015 True story, og som jeg sagde. Hvis du kører 1/10 kan du lige så godt køre onroad haha,. Hvordan fanden kan man overhovedet lave en "offroad" klasse på et gulvtæppe hehe

• #60   19. mar 2015 Haha salkin det er sandt i forhold til rengøring..:b

meen stadig Off the Road,

Godt være gultæppet har lidt hop hist og her meeeeeen, i mine øjene vil offroad nu engang altid relatere til beskidt bil der går amok udenfor Uden gulvtæpper hahah

• #62   19. mar 2015 Okay så er det kun i Danmark vi ikke har forstået konceptet i Off Road haha

• #63   19. mar 2015 Og sry for Off topic haha,

• #64   19. mar 2015 Intet problem Tobias. Jeg lytter lidt fra sidelinien.

• #65   19. mar 2015 offroad i Kolding http://www.rcgalleri.dk/video/diverse-rc/19835-rc_royal_18

• #66   19. mar 2015 Tænkte jeg nok, det gør jo heller ikke noget at få lidt ekstra viden om klassen smiley

• #68   19. mar 2015 Nej nemlig smiley

• #69   19. mar 2015 Jeg synes onroad er vildt fedt stadig, dog kræver det at man kører løb og træner, som fritids hobby knapt så sjovt, ikke så mange steder at køre smiley heh

• #71   19. mar 2015 Er F1 løb ikke lagt på hylden? Synes der nærmest eksploderet med F1 model salg??

• #72   19. mar 2015 ja onroad banerne er der ude i dk men der vist flere offroad baner

• #74   19. mar 2015 Damn ham i den orange lemann bil kører godt,. Han er satme skarp i svingene

• #75   19. mar 2015 Sorry, jeg mente kun her i DK - men fedt smiley hold da op de kører stærkt...og ja Salkin, jeg skal nok komme forbi og se dig og Gustav køre jeres onroad'er meget snart!

• #77   19. mar 2015 Der mangler en bane i Roskilde det kan vi godt alle samme blive enige om haha

• #79   21. mar 2015 Var inde ved morfars i Herlev her i dag og så en inferno mp9. Syntes satenme den er flot. Snakkede med en af sælgerne vedr hvilket vejr de kunne bruges i. Han sagde at den var beregnet til tørvejr men da motoren var brushless kunne den godt tåle lidt. Han mente dog at de andre komponenter var mere modtagelige. Han opfodrede dog at hvis det var al slags vejr bil skulke det være en traxxas slash.
    Hvad siger jeres erfaring med holdbarheden på elektriske stumper?

• #80   21. mar 2015 Hvis det er vandtæt, og du har sørget for at beskytte dine ledninger og de "sårbare" dele der kan være, Så er der ingen problem,

Jeg fyldte min losi op med sne i vinters, og der skete ikke det mindste smiley

Så om det er en inferno mp9 eller en slash, same same, bare du sørger for lige at få vandsikret de dele der mangler på infernoen smiley -- Plastidip er et vidunder smiley

btw den der inferno, er det ikke en nitro ? - der er lidt forskel med det med vejret, men i forhold til El gælder det jeg skrev ovenover smiley

• #81   21. mar 2015 Han fortalte at traxxas generelt var lavet til forskelligt vejr hvor kyosho var rent tørvejr, altså fra frabrikken.
    Findes der egentlig en side hvor i handler stumper?

• #82   21. mar 2015 traxxas er lavet til at lege med i alle omstændigheder, hvor kyosho nok mere er lavet til direkte bane kørsel, i fornuftigt vejr smiley - Jeg ved ærlig talt ikke om der er nogen grænser for vejret i forhold til konkurrencer, men det kunne jeg forestille mig.,

Men Den der inferno er i det hele taget ikke det bedste valg til bashing smiley - Den er bane fokuseret, hvorimod en slash er lidt højere og derfor klart nemmere ville kunne begå sig udenfor banen også smiley -
    Jeg nok gå efter infernoen hvis jeg skulle bane kørsel.
    og slashen hvis jeg skulle bashe,

Men ærligt ville jeg nok aldrig vælge en slash, synes der er mange andre sjovere biler til bash smiley

• #83   21. mar 2015 i forhold til stumper, der er jeg primært til udlandet, med mindre jeg skal bruge her og nu.

Men ebay. rcmart, hbyking. der er rigtigt mange i forhold til hvilket mærke du har smiley
    men igen vil du spare ved at købe i udlandet, må du også vente lidt ekstra på transporten

• #84   21. mar 2015 Ja okay på den måde.
    God forklaring.
    Syntes jeg så småt begynder at forstå de forskelle + lidt slang. smiley
    Er der meget at spare i udlandet??

• #85   21. mar 2015 det kommer lidt an på hvad du køber, men generelt ja så er der ca 25% at spare ^^

og der er ikke fordi det koster det vilde at trasportere fra kina - så det skal man ikke afskrække sig fra

• #86   21. mar 2015 Slash og MP9 er 2 vidt forskellige biler og vil du køre mesterskab som du selv skriver skal du overhovedet ikke overveje en slash, der er ingen løbsserie for sådan en bil.
    At påstå at en MP9 kun kan køre i tørvejr må være totalt uvidenhed fra sælgers side, det er nok mere et spørgsmål om man gider køre i regnvejr,
    Se nu på VM 1/8 nitro buggy i efteråret, her blev kørt i regnvejr, bla. med Kyosho, her stopper man kun løbet hvis det er til fare for påsættere.

//Dan

• #87   21. mar 2015 Må slash ikke køre med i begynder klassen, derudover hvad med Shourcourse, har de ikke en løbs serie ? eller er det kun 1/5

• #88   21. mar 2015 Nej okay Dan.
    Skal ud i næste weekend til klubben i odense. Der er noget fælles arbejds dag på banen.
    Sælgeren sagde at den 'inferno' fra frabrikken var lavet til tørvejr, men at motoren var brushless så den kunne nok tåle mest af det elektriske. Men med opgraderinger var der ingen begrænsninger.
    Som jeg forstod på Tobias er slash'en mere allround og inferno en comp bil.

• #89   21. mar 2015 Der er sportsmand i 1/10 også, og her må slash godt køre med, men der må ikke ændres på motor eller noget. Men at satse på at køre løb med sådan en bil er håbløst. Når jeg læser Brians post ser jeg det som om at han vil gøre mere i det, og derfor bør han også købe en ordentlig bil fra start, Der er selvfølgelig mulighed for at købe en RTR og så opgradere senere hen hvis man vælger en bil som er lavet over en konkurence bil.

Jeg syntes stadig at Brian skal overveje kraftigt hvad det er han vil, en Slash er 1/10 og MP9 er 1/8, altså 2 vidt forkskellige klasser. Og så er Morfars ikke det optimale sted at få hjælp til sådan noget.
    Brian det er fedt at du vil prøve kræfter med løb, og håber ikke du mister modet undervejs, men som jeg skriver længere oppe, så skal du gøre dig nogle overvejelser om hvad du vil køre inden du hovedkuls går ud og køber noget du kommer til at fortryde efter kort tid.. Der er rigtigt mange der hopper fra vores fede hobby fordi de tager forkerte/forhastede beslutninger og det er synd.

//Dan

• #90   21. mar 2015 Jamen Dan jeg suger alt info til mig som er muligt.
    Grunden til at sælgeren netop valgte se 2 var at jeg snakkede om vejret spm bilerne stod i butikken uden opgraderinger.
    Super godt med hjælp Dan.
    Jeg har ikke besluttet mig overhovedet da markedet er så stort og der er mange meninger jeg prøver at stykke sammen.
    Inferno'en føltes 'ja jeg havde den i hænderne :-)' som en kvalitets bil.

• #91   21. mar 2015 Kyoshoen er en kvalitetsbil det er der ingen tvivl om, men Kyosho er dyr i forhold til nogle af de andre mærker.
    Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har nogle spørgsmål som måske er nemmere at ordne over tlf. http://www.vinderuprc.dk/contact_us.php

//Dan

• #92   21. mar 2015 Pærcis Brian, Slash allround, PRIMÆRT sjov og spas i haven, kan dog bruges til "useriøse" konkurrence, dog ikke god til det formål.

MP9- hvad jeg ved af, god konkurrence bil, som er bygget til at køre konkurrence.
    - kedeligere at bashe med, grundet frihøjden.

--------------

Som Dan H skriver helt perfekt
    "Der er rigtigt mange der hopper fra vores fede hobby fordi de tager forkerte/forhastede beslutninger og det er synd. "

DONT DO IT please.,
    to af mine venner gjorde det samme på baggrund af jeg saaagde de skulle vente lidt og se markedet an, den ene købte bæ bil der kørte 10 min. Den anden købte en vorza, og han havde langt større glæde, dog fik han en lidt uheldig start med en masse skader, og til sidste brændte han sin esc af, hvilket var dræber stødet for ham..-

Køb kvalitet fra start, og lyt til hvad primært "konkurrence" menneskerne har at sige hvis du vil køre konkurrence,.

Losi, Mugen, Kyoshy, Agama, alle sammen nogen super gode mærker, hver mand hvad sin stil. men her går du ikke helt galt i byen i forhold til konkurrence.

Men igen er du stadig i tvivl, om du virkeligt vil være den nye pro.
    Så tag en truggy, der kan du både hygge dig i fritiden og bashe, samtidig med at Du nemt kan begå dig i de danske konkurrencer smiley

Insisterer du på at være pro konkurrence kører, tag en buggy, på baggrund af at du vil blive hadet til døde hvis du har en truggy og vinder hahaha smiley

• #93   21. mar 2015 Gode pointer Tobias, bare ikke ordet pro, det er noget vi prøver at skille os af med det ord, for der er ingen pro´er i lille DK. Og det er med til at skræmme folk væk fra løb de nogle tror at pro er hardcore racere der sover 20min i døgnet og ellers køre rc bil. Sådan er det altså ikke. Truggy og buggy kører kun sammen i sportsmand, så det er lige meget hvad han vælger. Kan han vinde i truggy kan han også vinde i buggy smiley

//Dan

• #94   21. mar 2015 jeg har købt mig en truggy, og da jeg var ude på sos banen fik jeg klart den forståelse at truggy'er ikke heeeelt var velset dog kun blandt en vis del af gruppen der kørte rc -

Og ja du har ret, der er ikke meget PRO over dk, måske et par enkelte der gør sig i udlandet men du har ret, der er ikke meget pro i lille dk smiley

• #95   21. mar 2015 jeg ved ikke hvordan tingene fungere i SOS, men jeg kan sige at nitro truggy klassen i 1/8 de sidste par år kun har haft 5-6 deltagere men til DM1 er der tilmeldt 12 sidst jeg kiggede. Det er noget af en fremgang, og der er endda mindst en af de faste truggy kørere der er gået over i EL buggy... Nitro buggy klassen er klart den største herhjemme, det er måske sådan man skal opfatte det, der er ikke noget i vejen med truggy´er.

//Dan

• #96   21. mar 2015 Min truggy er El, så det er nok der den ligger, kan det ikke passe at El truggy og buggy kører sammen, hvorimod de ikke gør det i nitro. smiley

I forhold til konkurrence, Er 1/8 offroad el ikke også forholdvis stor, det havde jeg da fået forståelsen af.

• #97   21. mar 2015 Det er rigtigt at EL truggy ikke er vellidt sammen med buggyer, men i år har man startet en EL truggy klasse op, der mangler bare tilmeldinger.
    EL buggy klasser vokser hele tiden. Der er 24 tilmeldt PT. til DM1

//Dan

• #98   21. mar 2015 Præcis lige det jeg mente dan smiley

• Ole A
    Ole A Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 4
    #99   21. mar 2015 Brian blander mig lige i din tråd, håber det er er ok.. Jeg er også forholdsvis ny i RC. Har hygget lidt med noget traxxas, men er nu på udkig efter en buggy til bane. Har tidligere kigget på en RB One, en losi 8ight-e eller en Mugen mbx6 herinde. Så kunne godt tænke mig at høre hvad i siger til de 3 biler som nybegynder på bane?? (Ole R også gerne en kommentar om hvad der køres med i RC Royal af biler,da det er der jeg gerne vil starte)

• #100   21. mar 2015 Jamen du blander dig sku bare Ole.
    Vi må jo trække på dem der kender til området så vi kan komme ud og køre med noget fornuftigt kram. smiley

• #101   21. mar 2015 Losi eight kører fantastisk i truggy udgaven, det er helt vild så glad jeg er for min, har kun hørt godt om den bil smiley

• #102   21. mar 2015 Ole A, alle 3 biler er konkurence biler og gør sig fint på bane, dog mener jeg at der er en nyere Mugen end mbx6. Jeg kender ikke bilerne så meget så jeg kan tillade mig at udtale mig om dem men har da set dem i action.

Der kører vist et par Hobao i RC Royal, og der er et par Serpent på vej, så meget ved jeg om RC Royal.

//Dan

• #103   21. mar 2015 det er rigtigt vi har haft et par hobaoer. og det var den billigest 1:8 bil i klubben men tros det så har den haft 1 pladsen i klubmester rc royal i 2 år (skide dygtig køre) som nu er skiftede til serpent ellers køre vi. assi-rc8. rb one. hpi vorsa . jeg køre team durango dex 408 .der er masser af gode biler at vælge i mellem og så længe man nemt kan få dele så har det ikke den store betydning hvilket mærke. når vi snakker om pro biler . det er ikke bilen der gør at man vinder. men en pro bil kan tage tæskende

• #104   21. mar 2015 True story Ole, jeg tror også det er en smagssag hver enkelt, men de er alle mere end fine til konkurrence.,

Det er nok bare hvilken du føler for,.

de fleste af Pro bilerne kan du også nemt få reservedele til.,

• #105   22. mar 2015 her er et link til vores FB side ole A https://www.facebook.com/groups/1442370952714928/

• #106   22. mar 2015 Batterier?????
    1 x 14,8 eller 2 x 7,4??
    Hvor mange mah??

• #107   22. mar 2015 det er op til dig om det skal være 1x eller 2x batt- i bilen men minimum 5000mah og over 30 c dog kan jeg godt lide 2x da det er synligt i det lange højresving som er flisebelagt (og der er gladt) vi har i klubben at der er en lille fordel. fordi biler med 1x batt..typisk vil have batt.. på udvendig side i et højresving

• #108   22. mar 2015 den hobao der har regeret har jeg haft problemer med at følge banen rundt men lige der på vores fliser var det en anden historie .måske der for den hobao bliv skiftede ud med en serpent

• #109   22. mar 2015 FLISERNE http://www.rcgalleri.dk/video/diverse-rc/20187-en_toer_dag_i_rc_royal_

• #110   22. mar 2015 Faldt lige over en video med mp9e herinde,

http://www.rcgalleri.dk/video/traaef/20661-kyosho_mp9e_paa_sos_banen

• #111   22. mar 2015 lægger bane men den mp9er er ikke en morfars vasion det er kit udgaven tror jeg nok

• #112   22. mar 2015 Der var Andreas på sos banen, - jeps den er super fed banen,. Og han kører helt udemærket ham Andreas :b

• #113   22. mar 2015 Okay, så 2 batterier for balancen/vægtfordelingen skyld?
    30s ?
    Min 5000 sammenlagt?

Og ja godmorgen.
    Jeg er helt mør. Tror sku jeg har kørt hele natten smiley

• #114   22. mar 2015 30c har noget med at gøre hvor hurtig den kan levere poweren .en laver c vadi vil stresse batt. esc og motor. men køber du et kit .så stor der i brugsanvsningen til det motor compo set du køber til bilen hvad du har behov for. køber du rtr så er det anvist der

• #115   22. mar 2015 nej 2x batt... med 5000 på HVÆR .fks kunne et batt hede 7.4v 5000mah 30c dem skal du ha 2 af

• #116   22. mar 2015 Okay

• #117   22. mar 2015 Vent med at købe batterier før du har valgt bilen, nogle biler kører med 1stk 4S i den ene side af bilen, og nogle har 1 2S i hver side. Det er når vi snakker 1/8. I 1/10 kører de kun 2S.

//Dan

• #118   22. mar 2015 Okay super Dan smiley tak

Kommentér på:
Newbie spørgsmål.

Annonce