Når det regner så øser det {{forumTopicSubject}}
Sammen med min bestilling af en HPI Wheely King gik også bestilling af en Novak 55 T(urn) og et 11 tand samt et 15 tand motortandhjul og meget andet. Ud røg det originale 90 tand plastik spurgear til fordel for et 100 tand hjemmelavet ståltandhjul. Gearingen ændredes fra originalt 21 tand på motoren til 11 tand. Sådan har ekvipagen henslæbt sin samlede karriere (over 8 uger) med ynk og jammer. Hakkende og ujævn motorgang er normen.
Jeg bestilte en Viper ESC hos modelsport.co.uk den 10 i sidste måned samt noget andet. Dette noget andet (en servo) var og er stadig i restordre så jeg mistede tålmodigheden og ændrede modellen til en de havde hjemme.
I mellemtiden har det været lønningsdag og et børsteløst sæt er bestilt. Den onde troldmand postulerer vedvarende og påholdende at bil og båd er det samme mht. ESC, så en Robbe til 649,- hos modelskibet.dk blev bestilt sammen med en god og solid inliner (båd/fly) motor ligeledes til 649,-. Jeg har været lidt pas på at knalde 2,5kkr ud på et ”originalt” børsteløst kravlersæt, derfor har jeg lurepasset lidt!
I dag er alle tingene så ankommet i haserne på hinanden, sådan kan det gå.
Grunden til alt dette er at jeg mildest talt har været utilfreds med den standard ESC HPI har leveret sammen med den WK som jeg så nidkært har ombygget.
Optrækket har været som en dræbersnegl på Valium og topfarten som at dekantere ahornsirup på den sibiriske tundra i vinterhalvåret!
Nu er en Viper Eco 27 til 150,- smidt i og gearingen er ændret fra 11 tænder til 21 tænder på motortandhjulet (altså gearet dobbelt så hårdt!).
Motoren trækker nu som en bryggerhest der er smurt i bamseøjet med Dijon sennep og har en topfart der nærmer sig en afgiftsplaget dansk Porsche på en Tysk autobahn hvor den hører hjemme.
Bilen kan nu alt hvad jeg har ønsket og hvad fa..en skal jeg så med et børsteløst sæt!
Det er som at gå fra at få pillet støttehjulene af cyklen til at blive smidt op på en minicrosser hvis jeg skifter til børsteløst med det samme.
Nå skidt jeg må vel se om ikke jeg kan lære at leve med det ;-}
Nå ja jeg glemte (helt) at nævne at en byge 2/3A celler på 1600mA er ankommet så den fremtidige batterivægt går fra de nuværende (2000mA C) på 287 gram til 140 gram. Og det flyttet fra chassiset til forakslen så det skal nok give bedre kravleegenskaber.
Nu skal der bare øves lidt mere på den evindelige ”fejl 40” som bilen lider af.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Jeg tror de fleste har oplevet det du her beskriver (smæk irriterende)
Viper Eco 27 er en rigtig fed ESC, som for øvrigt bliver brugt meget til skala både og nu også til den slags biler vi køre med.
Men med hensyn til køb af ”børsteløst sæt”, du har vel ikke valgt et sæt til speed både.
De motorer jeg har set hos modelskibet.dk vil få din bil til at ligne noget der burde ha´ vinger på, og ikke en sløv Porsche på en Tysk autobahn
Men det med at rykke batteriet ne på akslen er en rigtig god ide, det vil give en meget bedre kravle evne.
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Emner: 30 Svar: 290
Teoretisk 13000 rpm ved 7,2V mod Novak'ens ca. 6000 rpm.
Eneste "minus" er at den kommer til at køre dobbelt så hurtigt på toppen, men mon ikke jeg lærer at leve med det
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Jeg selv er mere til outrunner der har lave rpm. Og høj trækkaft.
Men holder den de 13000 rpm ved 7,2V, vil den ligne min Novak kravler motor og den er fin at køre med-
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Emner: 30 Svar: 290
Når det regner så øser det
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside