Airbrush

Airbrush

Medlemmer: 48
Forside Forum Medlemmer Annoncer RC-enheder
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  begynder
  • #1   7. dec 2010 Ville klart anbefale du snakker med CustomColors.DK ... De har SÅ meget styr på det og levere kvalitet.
    Priserne er fine - men det ligger sådan i den middel til dyre ende fordi det er max god kvali.

Har købt mit sæt der og de er eksperter til at rådgive

• #2   7. dec 2010 iwata og harder & steenbeck er toppen

• #3   7. dec 2010 hvad med den de har i morfars, er den god
    ??

• #4   7. dec 2010 brug lidt flere penge og få noget ordentligt og male med

• #5   7. dec 2010 Inden du beslutte dig for hvilket mærke airbrush du vil købe, skal du ligetænke over om du vil male med vandbaseret eller opløsningsbaseret. Iwata klarer begge dele, og du ik noget bedre. Steenbeck er også en fonuftig pistol, men de er ik glade for opløsningsbaseret... CC-serien fra CustomColors er gode til begge dele også, og er et rimeligt valg indtl du får noget rutine. Det skal lige siges at jeg har arbejdet md alt det nævnte... Men der udover skal du ha dig en kompressor med tank og trykregulator/vandudskiller plus et såkaldt minifilter til at montere i bunden af pistolen.

• #6   7. dec 2010 Host Host.
    Nu er det ikke fordi jeg vil kritisere CustomColors og de ting de har, men hvis det drejer sig om at sprøjte et karrosseri med et lag maling er den Airbrush DH-3 morfars har rigtig god.
    Den kan tage tykkere maling end de fleste af CustomColors pistoler.

Jeg har selv købt en Custom Colors pistol 186, som skulle erstatte min gamle og nu udslidte Silver sprit, men det er den slet ikke gearet til.
    pistol 186 er en fin pistol, men egner sig ikke til model hobbyens tykke farver.
    Derfor måtte jeg også købe en DH-3 som i den grad ligner min nu 25 år gamle Silver sprit, den æder malingen som den skal smiley

http://www.morfars.dk/rc/airbrush-dual-action-p-3015.html

• #7   7. dec 2010 Sauron Har du hørt om udskiftelige nåle og dyser ;o)

• #8   7. dec 2010 Jeps det har jeg, der sider en 0,3mm dyse i nu, samme størrelse som DH-3, men det forhindre ikke DH-3´en i at æde 3 gange tykkere farve uden at stoppe til, end hvad pistol 186 kan.
    Det er som sagt ikke fordi pistol 186 er dårlig, det er en fin pistol, bare ikke til tyk farve.

• #9   8. dec 2010 Iwata hp-cr med 0.5 dysse er den bedste pistol til fascolor. Vil du male med fortynder baceret maling så kan bruge en iwata hp-cs. Begge sprøjter er af profession kvalitet og koster mellem 500 og 1000 kr hos www.coastairbrush.com mvh kenn www.airbrush-cph.dk

• #10   8. dec 2010 hov drengene, lige en ting at tilføge. den skal nok ik bruges så meget til rc karosser, men fx til et male billeder og alt muligt andet. nok lidt i samme stil som kant 76 *

• #11   8. dec 2010 kant76
    Det er godt nok en forvirrende side at komme rundt i smiley
    Hvis det er High Performance HP-C Plus du tænker på???
    Så ligner den min gamle Silver sprit ufattelig meget, bare med lidt flere indstillings muligheder (den bagerste del af pistolen)
    0,5mm?? Det kunne være sjovt at se om den passer dyse med min gamle Silver sprit

• #12   9. dec 2010 hej sauron

nej det er ikke en highperformance hp-c den har så vidt jeg husker kun 0.3 mm dysse det er er revolution hp-cr , faktisk en af iwatas billigste sprøjter, men den er den absolut bedste airbrush jeg har arbejdet med når jeg har brugt fascolor. hp-cs modellen er stort den samme men med en 0.35 mm dysse.

iwatas dysse system varierer meget fra sprøjte til sprøjte så om du kan bruge det sammen med den airbrush du snakker om kan jeg desværre ikke svare på.

Alexander. hvis det er det samme som jeg maler så er det en hp-cs du skal starte ud med det er den jeg bruger 90% at tiden, det samme gør stort set alle de stor drenge fra usa også. ellers er en hp-ch også en meget anvendelig sprøjte med mac valve så man kan justere trykket direkte på airbrushen. men den er en del dyrer og sværer at rengøre ordenligt

link 1 er til revolution hp-cr
    link 2 er til hp-cs
    http://www.coastairbrush.com/proddetail.asp?prod=R4500
    http://www.coastairbrush.com/proddetail.asp?prod=ECL4500

• #13   9. dec 2010 Ok nu er jeg med her, jeg kan se at revolution hp-cr er født med 0,5mm spids, så det er ikke noget der skal udskiftes, en god ting smiley
    Jeg tror det er en jeg skal prøve en dag, selvom det ikke er ”fascolor” jeg bruger, men ”Golden fluid”.

Det er en rigtig god farve hvis man har den rigtige (traktor) pistol smiley
    Og det var ikke noget pistol 186 kunne klare

• #14   12. dec 2010 ´vis der ikke er vandudskiller på compræssern, er det så ikke noget med at balingen i pistolen bliver vandet og tynd, fordi at der kommer kondents vand i.

det var iværtfald det jeg tænkte, og vis ik det er derfor, hvorfor så ?

• #15   12. dec 2010 Det er mest fordi at vandet kommer i dråber så farven bliver uensartet så det er svært at styrer processen, og hvis der også er lidt olie i kan det blive rigtigt svært smiley
    Det gælder om at få pistolen til at blive så stabil som muligt, så det er dig selv der styrer hvad der forgår på lærredet.

Kommentér på:
begynder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce