521 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Bier og RC? :) Bier og RC? :)

Hej RCG,

da jeg er på biavl kursus og naturligvis nyder RC, har jeg et spørgsmål til jer om kombination af de to.

Voksplader skal smeltes på nogle metal tråde i rammerne som så lægges ned i bistadens magasiner. Der bruges et værktøj til små 500kr: http://www.bihuset.dk/kategori-sidemenu/rammer/tilbeh%C3%B8r/ilodningsapparat-detail

Vil det være muligt at benytte min oplader i stedet? Min iCharger 206B har en skum-skærings funktion som jeg gætter går ud på at "kortslutte" og dermed skabe varme for at skære skummet. Se side 23 her: https://www.progressiverc.com/media/iCharger%20206B%20Manual.pdf

Er jeg helt gal på den eller har jeg lige "sparet" en plovmand?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bier og RC? :)
  • #1   2. aug 2016 som jeg ser det er den lader du bruger en 12 volts lader som skal bruge 12 volt .
    hvad bruger du til at drive den med for det ville mere være den vej jeg ville bruge den
    og bruge omformeren .

• #2   2. aug 2016 Jeg ville starte med en gammel NiMH/NiCD lader i stedet. De kan bruges til at lave foamcutters.

Længden på ledningen du kan varme op kommer an på spændingen.

Hvis du har mulighed for at låne sådan et Ilodningsapparat og måle på det med et multimeter eller bare finde specs på det på nettet, så er det en god start.

• #3   2. aug 2016 Men pas i øvrigt på, hvis du gør det. Faren ved at smelte sådan en vægoplader er, du kan få 230v i stedet for 12v, hvis den ikke har sikring.

• #4   2. aug 2016 Få fat i en gl. Strømforsyning fra en Printer Skanner 6/9 V og brug den .
    Resten ved du hvordan skal se ud smiley
    Min 15 årige Datter er Biavler / Trail Tosse
    Hun styrer temp ved at at være "Vaks" på fingrene smiley

• #5   3. aug 2016 Tak for svarene smiley Desværre kom jeg til at forære en nimh lader væk gratis i mandags...typisk, lige når det kunne bruges.

På dette apparat, er det op til 12V, så alt virker ret så ligetil: http://bibutikken.dk/shop/illodnings-apparat-214p.html

Men, finder en printer psu her på arbejde og forsøger mig frem. Heldigvis skal voks tavlene på rammerne over vinter, så mine fingre bliver nok holdt varme.

• #6   3. aug 2016 Ida siger at du bare skal lade dem falde ned på underlaget hvis de får for meget varme , så smelter de sammen igen og du har et forsøg til smiley
    Held og Lykke med det smiley
    Det er en næsten lige så dyr Hobby som RC , ind til du kan Høste smiley
    Ida fik 56 kg på 1 1/2 Familie og alt er Solgt smiley

• #7   3. aug 2016 Jeg har prøvet med et ilodningsapparat og det virker lige til, men at punge ud de 500kr for sådan en dims er irriterende.

Fik også lavet et indkøbs budget samt driftbudget...de små bier skal satme bare producere honning til farmand, ellers må konen sgu sælges smiley Yeps, dyrt i opstart!

• #8   3. aug 2016 Hvad man kan lave selv er sparet smiley

Kommentér på:
Bier og RC? :)

Annonce