Man er ikke voksen hvis man får hjælp? Man er ikke voksen hvis man får hjælp?
Halløj
Kæresten er total latterlig, vi er flyttet sammen, og har fået lagt budget.
Hun har nu cirka 2000 kr. mere til sig selv om måneden.
Jeg synes det er meget, men hun synes at det er lidt, og hun havde regnet med mere. Det er cirka 25% i forskel på at vi bor sammen, og hun boede alene.
Nå, hun er snart færdig med hendes uddannelse, og hvis hun ikke får job direkte efter, så går der jo en måned før hun får penge fra A-kassen. Hun har ingen opsparing, så det betyder at hun skal ligge 1000 kr fra i et halvt år, hvis hun skal have råd til at betale til budgettet i den ene måned.
Så hun har endda 1000 kr stadig hvis hun gjorde det.
Men det er jo ingen penge siger hun.
Jeg siger så, jamen vi finder jo ud af det i den måned, hun kan jo bare betale af efterfølgende når hun har fået understøttelse.
Men hun vil ikke skylde penge, og siger at man ikke er voksen hvis man får hjælp.
Er det bare mig, eller er det en helt forkert holdning at have?
Da jeg var yngre, der havde jeg det på den måde, og jeg klarede også det hele selv, uden hjælp fra andre. Men pludselig gik det galt, og måtte indfinde mig med at folk faktisk gerne vil hjælpe.
Skulle lige ud med det her
Kvinder er underlige
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 24 Svar: 334
Når man er voksen må man klare sig selv, det er en del af livet
maj 2010
Følger: 44 Følgere: 39 RC-enheder: 3 Emner: 84 Svar: 327
Nu skal jeg ikke spille smart eller klog men JEG tror ikke at i har tænkt det hele igennem før i flyttede sammen...
I mine ører lyder det som om at i er flyttet sammen inden i har fået kigget på de økonomiske følger af det valg.
Derefter så kan jeg kun sige at det kan godt være at 1000kr ikke er meget pr. mdr. men hvad er vigtigst ??? At kunne shoppe igennem hver måned eller have en fælles fremtid???
Jeg tror i skal have en snak om hvad det er i begge præcis vil med jeres liv både nu og om feks 5 år.. Og hvad i forventer at jeres liv skal indeholde...
Bevares jeg lever godt med min kæreste og vores lille datter i eget hus, men jeg arbejder altså også min. 45timer pr uge og min kæreste lidt mindre...
Det jeg vil sige med det hele er:
1 find ud af hvad i begge vil med jeres liv og hvad i mener at tilværelsen skal indeholde
2 Få øjnene op for at intet kommer gratis
3 Det er ingen skam at modtage hjælp eller at skylde lidt penge væk, det bliver meget værre med hus og barn.
Håber at mine svar kunne hjælpe lidt..
Mvh
Kenneth
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Hun vil høre følgende fra dig:
"Skatter jeg skal nok betale den måned, det skal du slet ikke bekymre dig om"
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.876
Tror i har misforstået noget
The D
De fleste har da en de lever sammen med, som støtter en i tykt og tyndt. Hvis det ikke er at have hjælp så ved jeg faktisk ikke hvad det er?
Bund og grund, hun brokker sig over at hun har flere penge end før, og jeg siger at vi nok skal klare os den ene måned
sep 2010
Det har jeg faktisk også sagt, men hun vil ikke, hun føler at hun "skylder" mig
Alt skal da ikke gøres op i penge
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
For SATAN hvor er der langt imellem dem... eller os er jeg bare for gammeldavs.
nov 2005
Følger: 161 Følgere: 164 RC-enheder: 34 Emner: 62 Svar: 370
Derefter læser jeg ord som: "A-kasse" og "Understøttelse" ?
Vi har da alle prøvet at leve fra lønseddel til lønseddel, underbevistheden vil jo at man skal bruge de penge der måtte være tilgængelig
Hvad med en kassekredit, hvis du tager den i en kort periode betaler man som reelt ikke alverden for det?
Ellers smid hende på flisen hvis hun ikke vil skylde noget væk
sep 2010
jan 2009
Følger: 42 Følgere: 48 RC-enheder: 14 Emner: 133 Svar: 1.618
men selvfølgelig skal hun da være med til at betale nu i bor sammen, men for mig er penge ikke så vigtige og er der en måned det går skævt klarer vi den nok, om det så betyder jeg skal betale det hele er det sku oss ok for mig... vi er fælles om det her og der er de penge der er og de bliver brugt på hus, børn osv...
maj 2010
Følger: 44 Følgere: 39 RC-enheder: 3 Emner: 84 Svar: 327
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 26 RC-enheder: 14 Emner: 58 Svar: 823
Hos os bliver der ikke holdt nøje øje. I alt den tid mig og kæresten har boet sammen har hun studeret og jeg har arbejdet. Godt nok kun som elev de to første år).
Det har altid været mig der har betalt huslejen som har ligget mellem 4-8000,- (stor forskel på Sønderborg og Århus...) og jeg har også taget mig af internet og TV og den slags. Hendes andel har så været øvrige faste som el, licens og så har hun stået for indkøbene til det huslige. Derudover har hun overført omkring 1000-2000 til mig hver måned. Lidt afhængigt at hvor meget løn hun har fået ud over SU'en.
Det har virket perfekt i de 5 år det har stået på. Vi har aldrig rigtigt manglet noget, og jeg har stadig haft råd til min hobbyer (som tæller en hel del mere end RC).
Hun er udlært til Januar og jeg må indrømme jeg nu godt nok glæder mig til hun skal til at betale lidt mere. Ikke mindst fordi dét mere hun kommer til at tjene vil blive sat til side til hus og bil. Der skulle gerne være sparet omkring 100k op inden 2012 er omme.
sep 2009
Følger: 58 Følgere: 56 RC-enheder: 8 Emner: 122 Svar: 1.633
Det dummeste man kan gøre, er ikke at have en opsparing. Og så endda når man er under uddannelse uden et sikret job bagefter.
Man er ikke voksen hvis man får hjælp?