{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Farven Sort med blålig skær {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Det er min første bil jeg skal male.

Ideen er at lave en politibil, jeg har fået styr på elektronikken og lysfrekvensen så tæt som muligt til de rigtige politi biler.

Nu er det selve maling.
Jeg vil gerne have farven mørkeblå, så tæt som muligt på sort.
Jeg har købt Deep Blue, men det er slet ikke mørk nok.

Hvilken farve og hvordan kan jeg skabe en sort med blålig skær og perlemor effekt?

Jeg har lavet test på et cd cover, men er ikke tilfreds.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farven Sort med blålig skær
  • #1   16. aug 2011 deep blue er en ultimate colors farve er det ikke..?

jeg vil ikke anbefale at du bruger ultimate da det er noget skod maling...

brug hellere pactra eller LRP... (går ud fra at der er lexan du skal male?)

• #2   16. aug 2011 Ja det er rigtigt.

Spørger måske dumt, men hvorfor er det skod?
    Hvor er det bedst at købe maling ? har set morfars har dem du skriver om.

Men de har ikke meget mørk blå, over mod sort.
    Kan man blande ved spray sort og mørkeblå?

Hvor og hvad vil du anbefalde jeg skal bruge?

• #3   16. aug 2011 Ultimate det holder ikke... der skal ikke særligt meget til før det skalder af smiley

og ja moffe sælger pactra, det oss der jeg har købt mit...

men nej har godt kigget farverne lidt igennem og der er ikke så meget mørkeblå... men er det ikke bare noget hen af den farve de danske hundevogne har du er ude efter..?

• #4   16. aug 2011 Ja ok.. det er holte jeg købte det meste hos.
    Nogle gange føler jeg de sælger bare noget for at sælge.

Ville have den i hvid, men en off roader passer nok bedst i mørk farve som meget mørk farve eller nærmere sort med hvid tekst og striber smiley

Ja det er hen af hundevogn farve.

• #5   16. aug 2011 hej jeg bruger selv en airbrush, men du kan prøve at lægge et tyndt lag af den mørkeblå og så komme sort bagpå så den blå næsten bliver sort.

vil dog råde dig til at du prøver på noget andet en karossen først til du er tilfreds med resultatet.

steven

• #6   16. aug 2011 her er en mørk blå LRP maling :

(link fjernet)

syntes dog heller ikke den er mørk nok til en "hundevogn" + den side handler udelukkende med dankort...

• #7   16. aug 2011 se den her der hedder blue216

(link fjernet)

den kan købes her :

http://modelskibet.dk/product.asp?product=4327

• #8   16. aug 2011 Du har lidt af et "dobbelt problem" med det farvevalg der smiley
    En dyb blå/sort er ikke umulig og lave - bare ret svær - men hvis du også vil have "Perlemor skær" i den samtidigt, så er det umuligt med spray farver.
    Men med airbrush farver er det ikke et problem, her kan du blande præcis den farve / nuance du har lyst til - også med pearl effekt smiley
    Det kan teoretisk lade sig gøre og få en blå/sort effekt med spray, men det er langt fra sikkert, at den bliver bare nogenlunde ensartet smiley
    Måden og gøre det på er: Spray et tyndt næsten gennemsigtigt lag mørk blå farve på først, derefter lukker du af med sort, det giver en meget mørk blå/sort farve, men det vil være næsten umuligt og styre farverne og endnu sværere at få det ens !
    Med f.eks. Faskolor pearl blue, blandet med enten alm. Faskolor black eller Faskolor Pearl black i den rette mængde, får du ret præcist den farve du vil have smiley

• #9   16. aug 2011 Tak til jeres tips og link.

Jeg tror, det ender at blive sort.
    Jeg skal lige købe de rigtig spray som i tidligere har anbefaldet, så vil prøve hvis jeg sprayer blå og derefter sort og ser og det hjælper.
    Ellers bliver den sort smiley

Skal bare finde ud af om man kan male fælgerne til evt sort/crom

Det er min første RC bil, så bliver det ikke godt så prøver jeg igen anden gang.,
    Fik clear body idag, men min ESC brændte af også idag.. bare nederen.

• #10   16. aug 2011 syntes nu selv at den Blue 216 fra Ghiant jeg linker til længere oppe passer meget godt til det du søger...

problemet med at lægge en farve først og en anden bagefter er at det er storset umuligt at lægge et ensartet lag (og især så tyndt) i en lexan karosse, da du jo maler på indersiden og derfor ned i karossen (ligesom at male en spand invendigt med spraymaling)... og det vil gøre at farven nogle steder er meget blå og andre helt sort...

• #11   20. aug 2011 det blev farven metalic sort glimmer effekt. synes det er blevet godt.
    De forskellige blå jeg har købt passer slet ikke, de er alt for lyse.

Det er første gang jeg har spraymalet, så der er lidt fejl her og der, men overordnet er det blevet meget godt og rigtig godt tilfreds.
    Så mangler bare at lave resten til den.

http://www.rcgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=17063

Hvor mange lag maling skal man give dem?.
    Der er var ikke meget i de smådåser, så brugt det hele.
    Skulle lade være med at lave test maleri.

• #12   20. aug 2011 jeg bruger også hurtigt en dåse til en karosse, derfor køber jeg for det meste 2, bare for ikke at løbe tør... smiley

Kommentér på:
Farven Sort med blålig skær

Annonce