1.297 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

AIRBRUSH sammenligning m Tamiya spray AIRBRUSH sammenligning m Tamiya spray

Hej,

Jeg vil så småt væk fra de der Tamiya spray dåser, primært fordi jeg gerne vil male inden døre i vores lejlighed.

Jeg har ikke intentioner om at lave meget detaljeorienteret arbejde. Faktisk vil jeg bare gerne kunne male med maskering, både tape og flydende, ligesom man gør med en almindelig spraydåse.

Har kigget på en IWATA HP-CS. Men kan ikke lade være med at tænke at jeg er ved at skyde gråspurve med kanoner. Jeg skal ikke airbrushe smukke detaljerige motiver. Men jeg gider ikke noget crap der hele tiden går i stykker, skal repareres eller på anden måde fejler.

Hvor mange mm dysestr. svarer det der kommer ud af en tamiya spraydåse til?

Er der nogen som har erfaring med de billigere sprøjtepistoler.. er de rent spild af penge, eller er de bare ikke så detaljevenlige?

Nogen der har prøvet Sparmax DH-201 til 168 kr i Holte Model f.eks.

Hvor brugbare er Sparmax mediummodeller som koster det halve af IWATA (fx i morfars).. hvad dælen er forskellen?

Tak for hjælpen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AIRBRUSH sammenligning m Tamiya spray
  • #1   13. aug 2014 Nu har jeg aldrig selv malet med Tamiyas spraydåser. Men jeg kan sammenligne med andre spraydåser; jeg har brugt denne sprøjtepistol, og jeg synes, den giver lidt mindre end f.eks. Motip autolak på dåse: http://www.harald-nyborg.dk/p1326/malersproejtepistol-m-toph-beh

Ikke så lidt at jeg skal stå længe, men jeg har brugt den bl.a. til at male barnevognsstel og mindre områder på 1:1 biler. Den kan både male i en rund "stråle" og i en lang stråle vandret eller lodret.

• #2   13. aug 2014 Tak for link. De har jo flere modeller endda.. Bruger du den på alm kompressor? Skal der en omformer eller noget? Altså udover rduktionsventil eller hva det hedder? Jeg er stadig splittet imellem at købe sådan en billig en eller og gå mere 'all-in' smiley

• #3   13. aug 2014 Jeg bruger den på en helt almindelig kompressor og sætter trykket efter manualer til sprøjtepistolen. Den har passet lige på hos mig smiley
    Det er i hvert fald ikke sprøjtepistolens skyld, hvis det ikke er blevet godt i mit tilfælde. Men det nok noget mere kringlet at male nede i et karosseri med pladsmangel.

Kommentér på:
AIRBRUSH sammenligning m Tamiya spray

Annonce