AIRBRUSH sammenligning m Tamiya spray AIRBRUSH sammenligning m Tamiya spray
Hej,
Jeg vil så småt væk fra de der Tamiya spray dåser, primært fordi jeg gerne vil male inden døre i vores lejlighed.
Jeg har ikke intentioner om at lave meget detaljeorienteret arbejde. Faktisk vil jeg bare gerne kunne male med maskering, både tape og flydende, ligesom man gør med en almindelig spraydåse.
Har kigget på en IWATA HP-CS. Men kan ikke lade være med at tænke at jeg er ved at skyde gråspurve med kanoner. Jeg skal ikke airbrushe smukke detaljerige motiver. Men jeg gider ikke noget crap der hele tiden går i stykker, skal repareres eller på anden måde fejler.
Hvor mange mm dysestr. svarer det der kommer ud af en tamiya spraydåse til?
Er der nogen som har erfaring med de billigere sprøjtepistoler.. er de rent spild af penge, eller er de bare ikke så detaljevenlige?
Nogen der har prøvet Sparmax DH-201 til 168 kr i Holte Model f.eks.
Hvor brugbare er Sparmax mediummodeller som koster det halve af IWATA (fx i morfars).. hvad dælen er forskellen?
Tak for hjælpen..
jan 2005
Følger: 22 Følgere: 25 RC-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 981
Ikke så lidt at jeg skal stå længe, men jeg har brugt den bl.a. til at male barnevognsstel og mindre områder på 1:1 biler. Den kan både male i en rund "stråle" og i en lang stråle vandret eller lodret.
apr 2014
Følger: 15 Følgere: 13 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 20
jan 2005
Følger: 22 Følgere: 25 RC-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 981
Det er i hvert fald ikke sprøjtepistolens skyld, hvis det ikke er blevet godt i mit tilfælde. Men det nok noget mere kringlet at male nede i et karosseri med pladsmangel.
AIRBRUSH sammenligning m Tamiya spray