727 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Første opstart af Rovan Baja. Første opstart af Rovan Baja.

Hej alle på RCG

Nu får jeg min nye Rovan Baja i morgen, og påbegynder breakin lige efter job smiley

Nu er det min første benzin bil, og vil jo gerne passe på den, så jeg vil gerne modtage alle de gode råd som jeg skal være opmærksom på og gøre inden start.

Vil i anbefale en federe blanding end ASPENs røde i opstarten ovs ovs.

Ved bilen skal gennem spændes inden brug, men derefter er jeg helt blank.

Ser frem til at læse jeres gode råd og på forhånd mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første opstart af Rovan Baja.
  • #1   8. apr 2015 Loctite alle skruer der er skruet i metal før break in på sådan en Rovan, ellers skvatter den fra hinanden når motoren bliver tændt smiley

Det er ihvertfald hvad jeg har fået fortalt smiley

• #2   8. apr 2015 Den røde aspen er fin..... Det er der masser af folk der kører med uden nogen problemer.
    Hvis du bare lader den stå et par min i tomgang. Så den lige får sig selv varmet godt op.
    Den første tank kan du godt køre lidt forsigtigt, lad være med at køre med fuld hane i ret lang tid af gangen.
    Men der er delte meninger om nødvendigheden... Har selv prøvet flere forskellige metoder. Men syntes at forskellen var minimal. Det vigtigste er at skifte luft filteret i tide, altså inden det er helt tilstoppet smiley

• #3   8. apr 2015 Hej Don.

Tak for info, men når du skriver locktite tænker jeg på lim??:) kan du uddybe lidt mere? På forhånd tak.

Hej Lars.

Tak for din kommentar. Den bliver kælet med i starten, ikke fuld skrue før den er kørt til og før jeg har en god føling med den.

Okay jeg holder godt øje med filteret. Hvor tit bliver sådan et skiftet ??

Nu kommer jeg køre på meget forskelligt underlag, så har købt en pose både til filteret støddæmperne og trækstarten. Skal der investeres i mere efter jeres mening??

• #4   8. apr 2015 Bare brug en god filter olie, og vask dem godt mellem brug. (husk de må ikke vrides)
    Hvor tit det skal skiftes afhænger noget af model... Selv har jeg "kun" kørt med FG leopard, og Elcon's 2WD. Der skiftede jeg som regel filteret når jeg tankede. Men er der ikke noget støv, så kunne det sagtens holde meget længere.

Selv brugte jeg altid "notoil" olie.
    http://www.fg-hobby.dk/advanced_search_result.htm?search_in_description=1&inc_subcat=1&keywords=no+toil
    Det er dejlig nemt at bruge, og vaskes rene med lunkent vand og sæbe (sæben følger med)

• #5   8. apr 2015 Okay, må jeg hellere få bestilt, så smiley
    Mange tak dit svar Lars.

• #6   8. apr 2015 Det anbefalet olie i benzinen er 1/25 altså 4% men måler du temperatur, så er 3% lige i øjeblikket, jo 2 % er der masser der bruger, men hvem bestemmer hvornår din motor er slidt, jeg køre 3% og min kære polak køre 2%, han har lige skiftet cylender og bilerne er købt samme dag, min starter stadig efter 3 ryk..

• #7   8. apr 2015 Hej Korpc.

Tak for dit svar.

Kan man få 3% eller 4% færdigblandet ? Ligesom ASPEN ?

• #8   8. apr 2015 Nej blå aspen og Castrol xr77 150ml til 5litre

• #9   8. apr 2015 Jeg tænker på loctite blå gevindsikring, der burde være i enhvet hobby entisiasts værktøjdkasse smiley

• #10   8. apr 2015 Jamen må det hellere komme i mit så smiley tak for svaret.

Kommentér på:
Første opstart af Rovan Baja.

Annonce