727 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Første opstart af Rovan Baja. Første opstart af Rovan Baja.
Hej alle på RCG
Nu får jeg min nye Rovan Baja i morgen, og påbegynder breakin lige efter job
Nu er det min første benzin bil, og vil jo gerne passe på den, så jeg vil gerne modtage alle de gode råd som jeg skal være opmærksom på og gøre inden start.
Vil i anbefale en federe blanding end ASPENs røde i opstarten ovs ovs.
Ved bilen skal gennem spændes inden brug, men derefter er jeg helt blank.
Ser frem til at læse jeres gode råd og på forhånd mange tak.
0 synes godt om
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
Det er ihvertfald hvad jeg har fået fortalt
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Hvis du bare lader den stå et par min i tomgang. Så den lige får sig selv varmet godt op.
Den første tank kan du godt køre lidt forsigtigt, lad være med at køre med fuld hane i ret lang tid af gangen.
Men der er delte meninger om nødvendigheden... Har selv prøvet flere forskellige metoder. Men syntes at forskellen var minimal. Det vigtigste er at skifte luft filteret i tide, altså inden det er helt tilstoppet
mar 2015
Følger: 3 RC-enheder: 4 Emner: 11 Svar: 45
Tak for info, men når du skriver locktite tænker jeg på lim??:) kan du uddybe lidt mere? På forhånd tak.
Hej Lars.
Tak for din kommentar. Den bliver kælet med i starten, ikke fuld skrue før den er kørt til og før jeg har en god føling med den.
Okay jeg holder godt øje med filteret. Hvor tit bliver sådan et skiftet ??
Nu kommer jeg køre på meget forskelligt underlag, så har købt en pose både til filteret støddæmperne og trækstarten. Skal der investeres i mere efter jeres mening??
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Hvor tit det skal skiftes afhænger noget af model... Selv har jeg "kun" kørt med FG leopard, og Elcon's 2WD. Der skiftede jeg som regel filteret når jeg tankede. Men er der ikke noget støv, så kunne det sagtens holde meget længere.
Selv brugte jeg altid "notoil" olie.
http://www.fg-hobby.dk/advanced_search_result.htm?search_in_description=1&inc_subcat=1&keywords=no+toil
Det er dejlig nemt at bruge, og vaskes rene med lunkent vand og sæbe (sæben følger med)
mar 2015
Mange tak dit svar Lars.
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 31 Emner: 15 Svar: 1.020
mar 2015
Tak for dit svar.
Kan man få 3% eller 4% færdigblandet ? Ligesom ASPEN ?
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 31 Emner: 15 Svar: 1.020
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
mar 2015
Første opstart af Rovan Baja.